Latvala: VW nebude určovat jezdce číslo 1

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. října 2012 20:39
Sdílej:

Věci během posledních dní se pro Jariho-Mattiho udály poměrně rychle, když jeho budoucnost ve WRC je spojena s týmem Volkswagenu.

Finský pilot během tohoto týdne ukončil veškeré spekulace o jeho budoucnosti, když oznámil, že od příští sezony bude jezdit za německý Volkswagen. U VW tak doplní Sébastiena Ogiera, který byl oznámen již před rokem a momentáně se stará o vývoj Pola R WRC.

Před jeho debutem za volantem vozu by se Jari-Matti rád svezl s novým speciálem na testech. Času není mnoho, protože již v lednu se pojede v Monte Carlu. Fin má smlouvu s Fordem ale až do konce kaleřního roku 2012. "Pokud s tím bude Ford souhlasit, tak bych se v brzké době mohl svést již brzy, možná ještě před koncem listopadu," řekl Jari-Matti Latvala. "Těžko se mi teď o tom teď mluví, protože neznám ani vybavení ani auto. Očekávám, že budeme hned konkurenceschopní."

Jari-Matti dnes na Sardinii chyboval poměrně brzy

A co říká na nového kolegu Sébastien Ogier? "Jari je bezpochyby dobrým pilotem, hodně rychlým. Bezpochyby přispěje k vývoji Pola R. Pro mě je měřítkem. Myslím, že rok 2013 bude zajímavý." Latvala však dostal ujištění, že v týmu nebude nikdo jmenován jezdcem číslo jedna: "Volkswagen neurčí týmovou jedničku, budeme mít stejné statusy."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.