Rozhodnutí Fordu ukončit své aktivity v MS v automobilových soutěžích bylo hlavním důvodem, proč se Latvala rozhodl odejít k Volkswagenu.
27letý jezdec, který byl již dlouho spojován s přestupem k Volkswagenu, kde se stane týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, v Itálii prohlásil, že jeho rozhodnutí padlo poté, co se Ford stáhl z MS. "Chtěli jsme mít dlouhodobou jistotu spojení s továrním týmem. Když jsme zjistili, že Ford nám není schopen nabídnout tuto dlouhodobou perspektivu, tak jsme se rozhodli pro změnu a tým Volkswagen," říká Fin.
"Ještě před dvěma týdny jsme nebyli rozhodnuti. Rozhovory s Volkswagenem jsme však již vedli dlouho, staral se o to můj manažer, Timo Jouhki. Měli jsme nabídku od Malcolma Wilsona a od Volkswagenu. Rozhodnutí nepadlo tak dávno, vlastně až poté, co jsme se dozvěděli, že Ford z MS odchází."
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí. Poprvé jsem jel s jejich Fordem Focus RS WRC před deseti lety. Od té doby jsem byl každý rok nějakým způsobem spojen s týmem M-Sport a vozy Ford. Bylo velmi těžké tým opustit. Vím, že nic netrvá věčně, občas je důležité udělat takové rozhodnutí."
"Na tento tým mám dlouhé vzpomínky. Opustit tým bude obtížné. Prvně, když se rozhodnete, tak si řeknete OK, bude to změna. Jenže časem nad tím pořád víc a víc přemýšlíte a rozhodnutí se stává těžším a těžším. Vím, že Volkswagen má na listopad testovací plán. Mám ale platnou smlouvu s Fordem do konce roku, musel by to mi to Ford povolit."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?