Latvala: Pro změnu jsem se rozhodl hlavně kvůli odchodu Fordu

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 19. října 2012 00:01
Sdílej:

Rozhodnutí Fordu ukončit své aktivity v MS v automobilových soutěžích bylo hlavním důvodem, proč se Latvala rozhodl odejít k Volkswagenu.

27letý jezdec, který byl již dlouho spojován s přestupem k Volkswagenu, kde se stane týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, v Itálii prohlásil, že jeho rozhodnutí padlo poté, co se Ford stáhl z MS. "Chtěli jsme mít dlouhodobou jistotu spojení s továrním týmem. Když jsme zjistili, že Ford nám není schopen nabídnout tuto dlouhodobou perspektivu, tak jsme se rozhodli pro změnu a tým Volkswagen," říká Fin.

"Ještě před dvěma týdny jsme nebyli rozhodnuti. Rozhovory s Volkswagenem jsme však již vedli dlouho, staral se o to můj manažer, Timo Jouhki. Měli jsme nabídku od Malcolma Wilsona a od Volkswagenu. Rozhodnutí nepadlo tak dávno, vlastně až poté, co jsme se dozvěděli, že Ford z MS odchází."

"Nebylo to jednoduché rozhodnutí. Poprvé jsem jel s jejich Fordem Focus RS WRC před deseti lety. Od té doby jsem byl každý rok nějakým způsobem spojen s týmem M-Sport a vozy Ford. Bylo velmi těžké tým opustit. Vím, že nic netrvá věčně, občas je důležité udělat takové rozhodnutí."

"Na tento tým mám dlouhé vzpomínky. Opustit tým bude obtížné. Prvně, když se rozhodnete, tak si řeknete OK, bude to změna. Jenže časem nad tím pořád víc a víc přemýšlíte a rozhodnutí se stává těžším a těžším. Vím, že Volkswagen má na listopad testovací plán. Mám ale platnou smlouvu s Fordem do konce roku, musel by to mi to Ford povolit."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.