Rozhodnutí Fordu ukončit své aktivity v MS v automobilových soutěžích bylo hlavním důvodem, proč se Latvala rozhodl odejít k Volkswagenu.
27letý jezdec, který byl již dlouho spojován s přestupem k Volkswagenu, kde se stane týmovým kolegou Sébastiena Ogiera, v Itálii prohlásil, že jeho rozhodnutí padlo poté, co se Ford stáhl z MS. "Chtěli jsme mít dlouhodobou jistotu spojení s továrním týmem. Když jsme zjistili, že Ford nám není schopen nabídnout tuto dlouhodobou perspektivu, tak jsme se rozhodli pro změnu a tým Volkswagen," říká Fin.
"Ještě před dvěma týdny jsme nebyli rozhodnuti. Rozhovory s Volkswagenem jsme však již vedli dlouho, staral se o to můj manažer, Timo Jouhki. Měli jsme nabídku od Malcolma Wilsona a od Volkswagenu. Rozhodnutí nepadlo tak dávno, vlastně až poté, co jsme se dozvěděli, že Ford z MS odchází."
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí. Poprvé jsem jel s jejich Fordem Focus RS WRC před deseti lety. Od té doby jsem byl každý rok nějakým způsobem spojen s týmem M-Sport a vozy Ford. Bylo velmi těžké tým opustit. Vím, že nic netrvá věčně, občas je důležité udělat takové rozhodnutí."
"Na tento tým mám dlouhé vzpomínky. Opustit tým bude obtížné. Prvně, když se rozhodnete, tak si řeknete OK, bude to změna. Jenže časem nad tím pořád víc a víc přemýšlíte a rozhodnutí se stává těžším a těžším. Vím, že Volkswagen má na listopad testovací plán. Mám ale platnou smlouvu s Fordem do konce roku, musel by to mi to Ford povolit."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?