Zatím ještě stále jednička týmu Ford, Jari-Matti Latvala, zajel nejrychlejší čas v dnešní kvalifikační zkoušce. Vozy Ford Fiesta RS WRC obsadily první 2 pozice.
Jari-Matti Latvala si z obavy před prachem, který by mohl zdržovat v pořadí níže startující vozy, vybral první pozici. Tým Ford WRT a M-Sport tak obsadil první 4 pozice, i když budou muset čistit trať. Tovární Citroëny startují univerzálně zhruba uprostřed pole. Je zde ale také možnost, že vzhledem ke startu druhé RZ (18:15) by jezdci startující na prvních místech mohli zvládnout její projetí za světla.
Startovní pořadí do 1. etapy:
1. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta WRC2. Ott Tanak Ford Fiesta WRC3. Petter Solberg Ford Fiesta WRC4. Jevgenij Novikov Ford Fiesta WRC5. Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC6. Mikko Hirvonen Citroen DS3 WRC7. Mads Ostberg Ford Fiesta WRC8. Chris Atkinson Mini Cooper WRC9. Martin Prokop Ford Fiesta WRC10. Thierry Neuville Citroen DS3 WRC11. Luca Pedersoli Citroen DS3 WRC12. Paulo Nobre Mini Cooper WRC
Výsledky kvalifikace:
1. Jari-Matti Latvala Ford 2m26.457s2. Petter Solberg Ford + 1.024s3. Sebastien Loeb Citroen + 1.307s4. Evgeny Novikov Ford + 1.516s5. Mikko Hirvonen Citroen + 1.606s6. Ott Tanak Ford + 1.989s7. Mads Ostberg Ford + 2.250s8. Chris Atkinson Mini + 2.777s9. Martin Prokop Ford + 5.706s10. Thierry Neuville Citroen + 7.247s
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?