AKTUALIZACE PO RZ16; Dnes byl na programu pouze jeden měřený test, který se v druhém průjezdu jel jako Power Stage. RZ15 vyhrál Mads Ostberg. Z RZ16 (Power Stage) si tři body odváží Solberg, dva body Latvala a bod Neuville.
FOTOGALERIE Z RALLY D'ITALIA SARDEGNA
Pořadí po RZ16:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 3:23:54,9 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:20,6 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:21,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 5. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +4:27,5 6. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:22,2 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +6:12,5 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +9:29,3 9. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9:52.3 10. Pedersoli L. - Romano M. Škoda Fabia S2000 +20:35,6Pořadí po RZ14:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy tří dopoledních zkoušek. Hned na první se na čtvrtou pozici dostal Ostberg, Aktinson zůstal pátý, ale o dvě pozice dolů se stěhoval Ogier. Na RZ13 se posunul Solberg před Kruudu. Na poslední RZ se dostal Ogier na páté místo před Atkinsona. Dva nejrychlejší časy si odpoledne připsal Ostberg a jeden Latvala.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 3:10:51,7 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:28,2 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:20,6 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:48,3 5. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +4:30,5 6. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +4:34,4 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +6:06,2 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +9:18,9 9. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10:15.0 10. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +10:56,3Pořadí po RZ11:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy. Dva z nich vyhrál Nor Mads Ostberg a jeden Rus Evgeny Novikov. Ostberg se díky dobrým výkonům hned na RZ9 dostal před Mikkelsena na šesté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 2:34:02,2 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:18,7 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:08,6 4. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +4:06,5 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +4:09,8 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4:21,0 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +5:13,5 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +8:37,6 9. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +9:21.1 10. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10:41,8Pořadí po RZ8:
Krach favoritů, tak by se dala charakterizovat Rally v Itálii. V odpolední sekci musel odstoupit také Petter Solberg (rozbité řízení). Problémy měl také Mads Ostberg, který se propadl až na 7. místo. Díky tomu se těsně pod stupně vítězů dostal vůz Škoda Fabia S2000! Martin Prokop dostal penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 1:56:25,5 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:09,6 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:18,3 4. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:35,3 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +3:54,9 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:40,3 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4:46,0 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +7:13,0 9. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +8:25,9 10. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10:15,7Pořadí po RZ5:
Hned na úvodní ranní zkoušce ze soutěže odstoupil Sébastien Loeb. Úřadující mistr světa nezvládl svůj vůz a havaroval. Podobně skončilo účinkování v Itálii i pro Thierriho Neuvella. Jen o jednu RZ později (RZ4) trefil mezi Jari-Matti Latvala a i on ze soutěže odstupuje.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 1:17:30,9 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +25,8 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:05,6 4. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:12,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:07,9 6. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:54,1 7. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +2:58,4 8. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +3:36,3 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:43,9 10. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +5:08,3Pořadí po RZ2:
Dnes byl na programu pouze opakovaný průjezd RZ Terranova. V součtu však na posádky čekalo více než 50 kilometrů. Nejrychleji začali Citroëny, smůlu měli Latvala s Ostbergem, kteří trefili kámen a poškodili zavěšení.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 37:59,1 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1,1 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,9 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +26,2 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +33,5 6. Latvala J-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +42,1 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +51,2 8. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:28,9 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:48,2S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?