AKTUALIZACE PO RZ16; Dnes byl na programu pouze jeden měřený test, který se v druhém průjezdu jel jako Power Stage. RZ15 vyhrál Mads Ostberg. Z RZ16 (Power Stage) si tři body odváží Solberg, dva body Latvala a bod Neuville.
FOTOGALERIE Z RALLY D'ITALIA SARDEGNA
Pořadí po RZ16:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 3:23:54,9 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:20,6 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:21,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 5. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +4:27,5 6. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:22,2 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +6:12,5 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +9:29,3 9. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9:52.3 10. Pedersoli L. - Romano M. Škoda Fabia S2000 +20:35,6Pořadí po RZ14:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy tří dopoledních zkoušek. Hned na první se na čtvrtou pozici dostal Ostberg, Aktinson zůstal pátý, ale o dvě pozice dolů se stěhoval Ogier. Na RZ13 se posunul Solberg před Kruudu. Na poslední RZ se dostal Ogier na páté místo před Atkinsona. Dva nejrychlejší časy si odpoledne připsal Ostberg a jeden Latvala.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 3:10:51,7 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:28,2 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:20,6 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:48,3 5. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +4:30,5 6. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +4:34,4 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +6:06,2 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +9:18,9 9. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10:15.0 10. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +10:56,3Pořadí po RZ11:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy. Dva z nich vyhrál Nor Mads Ostberg a jeden Rus Evgeny Novikov. Ostberg se díky dobrým výkonům hned na RZ9 dostal před Mikkelsena na šesté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 2:34:02,2 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:18,7 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:08,6 4. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +4:06,5 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +4:09,8 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4:21,0 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +5:13,5 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +8:37,6 9. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +9:21.1 10. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10:41,8Pořadí po RZ8:
Krach favoritů, tak by se dala charakterizovat Rally v Itálii. V odpolední sekci musel odstoupit také Petter Solberg (rozbité řízení). Problémy měl také Mads Ostberg, který se propadl až na 7. místo. Díky tomu se těsně pod stupně vítězů dostal vůz Škoda Fabia S2000! Martin Prokop dostal penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 1:56:25,5 --- 2. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:09,6 3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:18,3 4. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:35,3 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +3:54,9 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:40,3 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4:46,0 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:20 +7:13,0 9. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +8:25,9 10. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10:15,7Pořadí po RZ5:
Hned na úvodní ranní zkoušce ze soutěže odstoupil Sébastien Loeb. Úřadující mistr světa nezvládl svůj vůz a havaroval. Podobně skončilo účinkování v Itálii i pro Thierriho Neuvella. Jen o jednu RZ později (RZ4) trefil mezi Jari-Matti Latvala a i on ze soutěže odstupuje.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC 1:17:30,9 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +25,8 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:05,6 4. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:12,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:07,9 6. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:54,1 7. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +2:58,4 8. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +3:36,3 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:43,9 10. Kruuda K. - Järveoja M. Ford Fiesta S2000 +5:08,3Pořadí po RZ2:
Dnes byl na programu pouze opakovaný průjezd RZ Terranova. V součtu však na posádky čekalo více než 50 kilometrů. Nejrychleji začali Citroëny, smůlu měli Latvala s Ostbergem, kteří trefili kámen a poškodili zavěšení.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 37:59,1 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1,1 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,9 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +26,2 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +33,5 6. Latvala J-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +42,1 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +51,2 8. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:28,9 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +1:48,2Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.