Opel Kadett Hájek Historic Czech National Rally Teamu stál na cílové rampě Rally legend v San Marinu vedle Lancie 037 Markku Alena.
Rally legend v San Marinu, to byl pro Hájek Historic Czech National Team závod, kde se chtěl rozloučit s Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž absolvoval tři sezony v mistrovství Evropy rally historických vozidel a získal v roce 2011 titul mistrů Evropy. V San Marinu se o tomto víkendu sešla historická soutěžácká špička, která před lety vládla světovým rally. Nechyběli jezdci jako Juha Kankkunen, Jacky Icks, Björn Waldegard, Gustavo Trelles, Per Eklund či Carlos Sainz, který při světové premiéře představil divákům vůz Volkswagen Polo RS WRC. V kategorii historických vozů byl jednoznačnou hvězdou první kategorie Fin Markku Alen, který do San Marina přijel s Lancií 037, tedy s vozem, který řídil na tratích mistrovství světa jako člen továrního týmu Lancia.
Od prvních kilometrů soutěže Rally legend pořádně tvrdil muziku žlutý Opel Kadett C-GT/E 16 V posádky Miroslav Janota – Lukáš Vyoral, která zde pořádně zúročila zkušenosti ze soutěží mistrovství Evropy v rally historických vozidel. Zkušenosti posádky a obratnost mechaniků týmu hrála důležitou úlohu v konečném výsledku. Účastníci Rally legend si zažili snad všechny druhy počasí, protože úvod soutěže se odehrál za deště a v mlze a až ve druhé etapě se objevilo nad kopci San Marina slunce. Neskutečné množství diváků si tak v závěru rally mohlo vychutnat dech beroucí souboj o umístění na stupních vítězů v kategorii historických vozů, kde se nakonec česká posádka Miroslav Janota – Lukáš Vyoral mohla radovat ze skvělého druhého místa za Finy Alenem a Kivimakim s Lancií 037. Na třetím místě skončili Rosati s Toccacelim s vozem Talbot Lotus.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Přijeli jsme sem jako úplní nováčci, ale současně jsme věděli, že jsme evropský tým, a že tu nemůžeme udělat ostudu. Dopředu jsme říkali, že jdeme do závodu naplno a na čas, a přistoupili jsme na tu nejtvrdší hru. Od začátku jsem jel, co jsem uměl. Původně jsem se domníval, že Rally legend je jen šou, a nejede se zde moc na čas, ale není to pravda. Je to závod se vším všudy. Závodí se, a to dost drsně. Přál jsem si, abych tady alespoň v jedné rychlostní zkoušce zvítězil, ale nakonec jsme ve dvou rychlostních zkouškách skončili druzí, o jednu jedinou desetinu. Atmosféra závodu se ani slovy nedá popsat. V každé druhé zatáčce byla česká vlajka a diváci si zaslouží velké poděkování. Byl jsem hrdý, že jsem na takovémto závodě mohl reprezentovat Českou republiku. Kadetta jsme omlátili ze všech stran a ke konci závodu už jsem cítil, že jsme i z motoru dostali už úplně všechno. Pro mě osobně je velká pocta, že nás na cílové rampě osobně ocenil Markku Alen, který řekl, že jsme s naším, „rodinným“ autem dokázali držet krok s jeho Lancií 037, což je obdivuhodné. Přišel nám smeknout poklonu i sám pan Beppo Volta. Závod pro nás nemohl dopadnout líp. Děkuji celému týmu, a všem, co se zasloužili o naši účast tady na Rally legendách. Loučíme se na vrcholu, a tak to má být.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Spousta lidí si myslí, že se tady nezávodí, ale ono je to přesně naopak. Jsou tady krásná auta, nádherné tratě a každý, kdo rally fandí, by to měl alespoň jednou zažít. Pro diváky je to nesmírně atraktivní závod a já jsem moc rád, že jsem od týmu a od Ctirada Hájka dostal tu příležitost tady startovat včetně Karla Jirátka, který mě do závodu přivedl a připravuje mě. Mirkovi děkuji za to, že mě tady svezl, protože není na světě moc lidí, co by mě tu svezli se zadokolkou líp.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Byl to závod jako řemen, skvělá a krásná auta a velká jména a do posledního metru jsme neměli nic jistého. Jsem moc spokojený s výsledkem a s prací celého týmu. Během závodu jsme zažili i dost vypjaté situace, emoce, prostě všechno, co k rally patří. Byly tady zástupy diváků, a k mému překvapení, velké množství z toho byli Češi, kteří dělali skvělou atmosféru. Velké poděkování si zaslouží Karel Jirátko, který závod po sportovní stránce vedl. Mechanici pod vedením Antonína Sůsy odvedli perfektní práci a všichni měli velké nasazení. Jako majitel týmu a šéf reklamní agentury Hájek Reklama děkuji všem našim partnerům a jsem opravdu šťastný, že vše dopadlo, jak to dopadlo. Gratulace od našich českých fanoušků nebraly konce, včetně osobní návštěvy pana Volty, jedné z největších postav italského motorsportu. Slzy nám téměř vlétly do očí, když Mirkovi na příští rok nabídl start s Lancií 037 a říkal, že z něj vychová druhého Biassiona. Kdo nevěří, ať tam běží... No, a držme si do budoucna palce. Všem opravdu, ze srdce děkuji, bylo to úžasné, Ctirad Hájek.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?