Opel Kadett Hájek Historic Czech National Rally Teamu stál na cílové rampě Rally legend v San Marinu vedle Lancie 037 Markku Alena.
Rally legend v San Marinu, to byl pro Hájek Historic Czech National Team závod, kde se chtěl rozloučit s Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž absolvoval tři sezony v mistrovství Evropy rally historických vozidel a získal v roce 2011 titul mistrů Evropy. V San Marinu se o tomto víkendu sešla historická soutěžácká špička, která před lety vládla světovým rally. Nechyběli jezdci jako Juha Kankkunen, Jacky Icks, Björn Waldegard, Gustavo Trelles, Per Eklund či Carlos Sainz, který při světové premiéře představil divákům vůz Volkswagen Polo RS WRC. V kategorii historických vozů byl jednoznačnou hvězdou první kategorie Fin Markku Alen, který do San Marina přijel s Lancií 037, tedy s vozem, který řídil na tratích mistrovství světa jako člen továrního týmu Lancia.
Od prvních kilometrů soutěže Rally legend pořádně tvrdil muziku žlutý Opel Kadett C-GT/E 16 V posádky Miroslav Janota – Lukáš Vyoral, která zde pořádně zúročila zkušenosti ze soutěží mistrovství Evropy v rally historických vozidel. Zkušenosti posádky a obratnost mechaniků týmu hrála důležitou úlohu v konečném výsledku. Účastníci Rally legend si zažili snad všechny druhy počasí, protože úvod soutěže se odehrál za deště a v mlze a až ve druhé etapě se objevilo nad kopci San Marina slunce. Neskutečné množství diváků si tak v závěru rally mohlo vychutnat dech beroucí souboj o umístění na stupních vítězů v kategorii historických vozů, kde se nakonec česká posádka Miroslav Janota – Lukáš Vyoral mohla radovat ze skvělého druhého místa za Finy Alenem a Kivimakim s Lancií 037. Na třetím místě skončili Rosati s Toccacelim s vozem Talbot Lotus.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Přijeli jsme sem jako úplní nováčci, ale současně jsme věděli, že jsme evropský tým, a že tu nemůžeme udělat ostudu. Dopředu jsme říkali, že jdeme do závodu naplno a na čas, a přistoupili jsme na tu nejtvrdší hru. Od začátku jsem jel, co jsem uměl. Původně jsem se domníval, že Rally legend je jen šou, a nejede se zde moc na čas, ale není to pravda. Je to závod se vším všudy. Závodí se, a to dost drsně. Přál jsem si, abych tady alespoň v jedné rychlostní zkoušce zvítězil, ale nakonec jsme ve dvou rychlostních zkouškách skončili druzí, o jednu jedinou desetinu. Atmosféra závodu se ani slovy nedá popsat. V každé druhé zatáčce byla česká vlajka a diváci si zaslouží velké poděkování. Byl jsem hrdý, že jsem na takovémto závodě mohl reprezentovat Českou republiku. Kadetta jsme omlátili ze všech stran a ke konci závodu už jsem cítil, že jsme i z motoru dostali už úplně všechno. Pro mě osobně je velká pocta, že nás na cílové rampě osobně ocenil Markku Alen, který řekl, že jsme s naším, „rodinným“ autem dokázali držet krok s jeho Lancií 037, což je obdivuhodné. Přišel nám smeknout poklonu i sám pan Beppo Volta. Závod pro nás nemohl dopadnout líp. Děkuji celému týmu, a všem, co se zasloužili o naši účast tady na Rally legendách. Loučíme se na vrcholu, a tak to má být.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Spousta lidí si myslí, že se tady nezávodí, ale ono je to přesně naopak. Jsou tady krásná auta, nádherné tratě a každý, kdo rally fandí, by to měl alespoň jednou zažít. Pro diváky je to nesmírně atraktivní závod a já jsem moc rád, že jsem od týmu a od Ctirada Hájka dostal tu příležitost tady startovat včetně Karla Jirátka, který mě do závodu přivedl a připravuje mě. Mirkovi děkuji za to, že mě tady svezl, protože není na světě moc lidí, co by mě tu svezli se zadokolkou líp.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Byl to závod jako řemen, skvělá a krásná auta a velká jména a do posledního metru jsme neměli nic jistého. Jsem moc spokojený s výsledkem a s prací celého týmu. Během závodu jsme zažili i dost vypjaté situace, emoce, prostě všechno, co k rally patří. Byly tady zástupy diváků, a k mému překvapení, velké množství z toho byli Češi, kteří dělali skvělou atmosféru. Velké poděkování si zaslouží Karel Jirátko, který závod po sportovní stránce vedl. Mechanici pod vedením Antonína Sůsy odvedli perfektní práci a všichni měli velké nasazení. Jako majitel týmu a šéf reklamní agentury Hájek Reklama děkuji všem našim partnerům a jsem opravdu šťastný, že vše dopadlo, jak to dopadlo. Gratulace od našich českých fanoušků nebraly konce, včetně osobní návštěvy pana Volty, jedné z největších postav italského motorsportu. Slzy nám téměř vlétly do očí, když Mirkovi na příští rok nabídl start s Lancií 037 a říkal, že z něj vychová druhého Biassiona. Kdo nevěří, ať tam běží... No, a držme si do budoucna palce. Všem opravdu, ze srdce děkuji, bylo to úžasné, Ctirad Hájek.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.