Mini ukončuje své angažmá v MS v automobilových soutěžích. Naproti tomu Prodrive pokračuje dále a snaží se pro rok 2013 připravit úplný program pro WRC. Kdo za ně ale pojede, to zůstává stále nejasné.
"Mini své angažmá ve WRC po sezoně 2012 ukončí. Ke konci sezony se, dle předpisů FIA, díky účasti týmu Mini Portugal Teamu zúčastníme všech soutěží sezony, a tak dostaneme homologaci pro Mini John Cooper Works. Pro všechny zúčastněné zařídíme, že vozy budou ve WRC i nadále nasazovány na bázi zákaznických aut. BMW Motorsport bude i nadále spolupracovat s Prodrivem na vývoji turbomotoru 1,6l," řekl Dr. Kay Segler, ředitel Mini pro obor obchodní kooperace a marketing v tiskové zprávě.
Motorsport Italia tak v roli továrního týmu končí. "Bylo pro nás velkým potěšením v MS v rally oficiálně prezentovat značku Mini. Spolupráce byla velmi úspěšná, když nejlepším bodem bylo určitě páté místo Chrise Atkinsona v Německu. A s Paolo Nobrem to nakonec nebylo tak nudné. Teď se soustředíme na budoucnost a těšíme se na nové výzvy," sdělil tým Motorsport Italia. To tedy znamená, že i tým Motorsport Italia končí s vozy Mini JCW WRC ve WRC a budoucnost Chrise Atkinsona je nejistá.
Mezi Mini a Prodrivem zůstává vše při starém, na platné smlouvě se nic nezměnilo. Prodrive bude vozy nadále nasazovat, optimalizovat a prodávat. "V aktuálním ekonomickém kontextu není rozhodnutí Mini ničím překvapivým. Je ale dobré, že značka chce své vozy vidět na soutěžních tratích i příští rok. I nadále budeme dělat vše pro naše zákazníky i pro náš vlastní WRC tým," řekl Richard Taylor z Prodrivu.
Tovární jezdec Mini, Paolo Nobre
O jezdeckém složení se zatím nic neví, nicméně již v brzy by měly být oznámeny detaily o sezoně 2013. Taylor se ale zmínil o dalším vylepšení v oblasti motoru, transmisích a nebo šasi. To by se mělo objevit zkraje příští sezony. "Pracujeme na vlastním plánu účasti ve WRC 2013 s Mini John Cooper Works WRC. Vstup Prodrive WRC týmu oznámíme, stejně tak jako jezdecké složení brzy. Máme připraveno několik dalších vylepšení na motoru, šasi a transmisích. Plánujeme jejich nasazení v prvním čtvrtletí roku 2013."
Jen připomeňme, že Prodrive a BMW spolu mají platnou smlouvu do roku 2018.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.