Mini v rally končí, Prodrive pokračuje

Araujo, Armindo	 - Ramalho, Miguel
Araujo, Armindo - Ramalho, Miguel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. října 2012 22:25
Sdílej:

Mini ukončuje své angažmá v MS v automobilových soutěžích. Naproti tomu Prodrive pokračuje dále a snaží se pro rok 2013 připravit úplný program pro WRC. Kdo za ně ale pojede, to zůstává stále nejasné.

"Mini své angažmá ve WRC po sezoně 2012 ukončí. Ke konci sezony se, dle předpisů FIA, díky účasti týmu Mini Portugal Teamu zúčastníme všech soutěží sezony, a tak dostaneme homologaci pro Mini John Cooper Works. Pro všechny zúčastněné zařídíme, že vozy budou ve WRC i nadále nasazovány na bázi zákaznických aut. BMW Motorsport bude i nadále spolupracovat s Prodrivem na vývoji turbomotoru 1,6l," řekl Dr. Kay Segler, ředitel Mini pro obor obchodní kooperace a marketing v tiskové zprávě.

Motorsport Italia tak v roli továrního týmu končí. "Bylo pro nás velkým potěšením v MS v rally oficiálně prezentovat značku Mini. Spolupráce byla velmi úspěšná, když nejlepším bodem bylo určitě páté místo Chrise Atkinsona v Německu. A s Paolo Nobrem to nakonec nebylo tak nudné. Teď se soustředíme na budoucnost a těšíme se na nové výzvy," sdělil tým Motorsport Italia. To tedy znamená, že i tým Motorsport Italia končí s vozy Mini JCW WRC ve WRC a budoucnost Chrise Atkinsona je nejistá.

Mezi Mini a Prodrivem zůstává vše při starém, na platné smlouvě se nic nezměnilo. Prodrive bude vozy nadále nasazovat, optimalizovat a prodávat. "V aktuálním ekonomickém kontextu není rozhodnutí Mini ničím překvapivým. Je ale dobré, že značka chce své vozy vidět na soutěžních tratích i příští rok. I nadále budeme dělat vše pro naše zákazníky i pro náš vlastní WRC tým," řekl Richard Taylor z Prodrivu. 

Tovární jezdec Mini, Paolo Nobre

O jezdeckém složení se zatím nic neví, nicméně již v brzy by měly být oznámeny detaily o sezoně 2013. Taylor se ale zmínil o dalším vylepšení v oblasti motoru, transmisích a nebo šasi. To by se mělo objevit zkraje příští sezony. "Pracujeme na vlastním plánu účasti ve WRC 2013 s Mini John Cooper Works WRC. Vstup Prodrive WRC týmu oznámíme, stejně tak jako jezdecké složení brzy. Máme připraveno několik dalších vylepšení na motoru, šasi a transmisích. Plánujeme jejich nasazení v prvním čtvrtletí roku 2013."

Jen připomeňme, že Prodrive a BMW spolu mají platnou smlouvu do roku 2018.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.