Mini ukončuje své angažmá v MS v automobilových soutěžích. Naproti tomu Prodrive pokračuje dále a snaží se pro rok 2013 připravit úplný program pro WRC. Kdo za ně ale pojede, to zůstává stále nejasné.
"Mini své angažmá ve WRC po sezoně 2012 ukončí. Ke konci sezony se, dle předpisů FIA, díky účasti týmu Mini Portugal Teamu zúčastníme všech soutěží sezony, a tak dostaneme homologaci pro Mini John Cooper Works. Pro všechny zúčastněné zařídíme, že vozy budou ve WRC i nadále nasazovány na bázi zákaznických aut. BMW Motorsport bude i nadále spolupracovat s Prodrivem na vývoji turbomotoru 1,6l," řekl Dr. Kay Segler, ředitel Mini pro obor obchodní kooperace a marketing v tiskové zprávě.
Motorsport Italia tak v roli továrního týmu končí. "Bylo pro nás velkým potěšením v MS v rally oficiálně prezentovat značku Mini. Spolupráce byla velmi úspěšná, když nejlepším bodem bylo určitě páté místo Chrise Atkinsona v Německu. A s Paolo Nobrem to nakonec nebylo tak nudné. Teď se soustředíme na budoucnost a těšíme se na nové výzvy," sdělil tým Motorsport Italia. To tedy znamená, že i tým Motorsport Italia končí s vozy Mini JCW WRC ve WRC a budoucnost Chrise Atkinsona je nejistá.
Mezi Mini a Prodrivem zůstává vše při starém, na platné smlouvě se nic nezměnilo. Prodrive bude vozy nadále nasazovat, optimalizovat a prodávat. "V aktuálním ekonomickém kontextu není rozhodnutí Mini ničím překvapivým. Je ale dobré, že značka chce své vozy vidět na soutěžních tratích i příští rok. I nadále budeme dělat vše pro naše zákazníky i pro náš vlastní WRC tým," řekl Richard Taylor z Prodrivu.
Tovární jezdec Mini, Paolo Nobre
O jezdeckém složení se zatím nic neví, nicméně již v brzy by měly být oznámeny detaily o sezoně 2013. Taylor se ale zmínil o dalším vylepšení v oblasti motoru, transmisích a nebo šasi. To by se mělo objevit zkraje příští sezony. "Pracujeme na vlastním plánu účasti ve WRC 2013 s Mini John Cooper Works WRC. Vstup Prodrive WRC týmu oznámíme, stejně tak jako jezdecké složení brzy. Máme připraveno několik dalších vylepšení na motoru, šasi a transmisích. Plánujeme jejich nasazení v prvním čtvrtletí roku 2013."
Jen připomeňme, že Prodrive a BMW spolu mají platnou smlouvu do roku 2018.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.