Mistři Evropy a mistři České republiky v rally – to je obsazení továrního týmu ŠKODA Motorsport na předposlední soutěži letošního IRC.
Juho Hänninen s Mikko Markkulou jako evropští šampioni a Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem s titulem českých mistrů startují na 54. ročníku legendární asfaltové soutěže. ŠKODA jde do finiše IRC na vedoucí pozici v hodnocení značek IRC.
Juho Hänninen, který jako jediný pilot na světě zkompletoval letos tituly IRC, mistra světa (SWRC) a mistra Evropy (ERC), před italskou soutěží říká: „San Remo je nádherná soutěž, jedna z nejstarších a nejznámějších. Jde současně o rally, kde je úroveň domácích pilotů nejvyšší v celé IRC. Budeme to mít těžké, ale chceme pro značku ŠKODA získat co nejvíce bodů.“
Jan Kopecký, který letos dominoval českému mistrovství a vyhrál dvě soutěže IRC, doplňuje: „San Remo je technická soutěž se spoustou zatáček, kde se neustále mění rytmus. Rovněž rychlostní zkoušky jsou poměrně dlouhé, klade to vysoké nároky na koncentraci. Rádi bychom zde uspěli, je to pro nás velká výzva.“
Rally San Remo je předposlední soutěží šampionátu IRC a čítá deset rychlostních zkoušek o celkové délce 204 kilometrů. Vyniká v nich zejména poslední noční zkouška páteční etapy, která měří 44 kilometrů a je tak nejdelší ze všech erzet celého IRC.
ŠKODA je v sezoně 2012 velmi úspěšná a jde do finiše s vidinou zisku „triple“. Po zisku evropského titulu (Juho Hänninen/Mikko Markkula) a titulu českých šampionů (Jan Kopecký/Pavel Dresler) má ŠKODA momentálně nejlepší vyhlídky na zisk titulu rovněž v šampionátu IRC. V hodnocení značek drží ŠKODA vedoucí pozici a v hodnocení jezdců je Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport taktéž ve vedení.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?