Mistři Evropy a mistři České republiky v rally – to je obsazení továrního týmu ŠKODA Motorsport na předposlední soutěži letošního IRC.
Juho Hänninen s Mikko Markkulou jako evropští šampioni a Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem s titulem českých mistrů startují na 54. ročníku legendární asfaltové soutěže. ŠKODA jde do finiše IRC na vedoucí pozici v hodnocení značek IRC.
Juho Hänninen, který jako jediný pilot na světě zkompletoval letos tituly IRC, mistra světa (SWRC) a mistra Evropy (ERC), před italskou soutěží říká: „San Remo je nádherná soutěž, jedna z nejstarších a nejznámějších. Jde současně o rally, kde je úroveň domácích pilotů nejvyšší v celé IRC. Budeme to mít těžké, ale chceme pro značku ŠKODA získat co nejvíce bodů.“
Jan Kopecký, který letos dominoval českému mistrovství a vyhrál dvě soutěže IRC, doplňuje: „San Remo je technická soutěž se spoustou zatáček, kde se neustále mění rytmus. Rovněž rychlostní zkoušky jsou poměrně dlouhé, klade to vysoké nároky na koncentraci. Rádi bychom zde uspěli, je to pro nás velká výzva.“
Rally San Remo je předposlední soutěží šampionátu IRC a čítá deset rychlostních zkoušek o celkové délce 204 kilometrů. Vyniká v nich zejména poslední noční zkouška páteční etapy, která měří 44 kilometrů a je tak nejdelší ze všech erzet celého IRC.
ŠKODA je v sezoně 2012 velmi úspěšná a jde do finiše s vidinou zisku „triple“. Po zisku evropského titulu (Juho Hänninen/Mikko Markkula) a titulu českých šampionů (Jan Kopecký/Pavel Dresler) má ŠKODA momentálně nejlepší vyhlídky na zisk titulu rovněž v šampionátu IRC. V hodnocení značek drží ŠKODA vedoucí pozici a v hodnocení jezdců je Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport taktéž ve vedení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?