Protože má u Nassera Al-Attiyaha před WRC přednost MERC, tak se Katařan nemůže zúčastnit poslední soutěže sezony 2012 v Katalánsku. A tak se naskýtá skvělá šance pro mladého Hanse Weijse jr. Junior VW může prokázat svoji rychlost s vozem WRC na soutěži MS.
Dobrodružství jménem MS v automobilových soutěžích je pro Nassera Al-Attiyaha u konce. V době konání soutěže v Itálii dá přednost testu speciálu na Dakar, místo Španělska bude bojovat na Kypru o body do MERC (Middle East Championship). Speciálně pro tento šampionát si tým kolem Nassera objednal vůz Ford Fiesta RRC, který hodlá používat i v příštím roce.
Tato zpráva těší mladíky - v Itálii pojede za Qatar WRT Thierry Neuville, ve Španělsku dostane šanci Hans Weijs jr. 25letý jezdec tak může prokázat svoji rychlost v MS. Letos zde startoval pouze s Fabiemi S2000 týmu VW a jinak startuje v Jižní Africe. "Jsem rád, že mohu dát šanci dalšímu mladému talentovi, aby poměřil svoje schopnosti s nejlepšími jezdci na světě. Jsem si jistý, že Hans bude dobře reprezentovat barvy Kataru," říká Nasser Al-Attiyah.
"Je to pro mě velká šance, kterou chci využít. S Nassereme se známe již delší dobu, v Německu jsem byl jeho šotolinový špion. To se povedlo a tak jsme se začali bavit o této možnosti. Doufám, že zvyknutí si na WRC nebude tak obtížné. Pokusíme se zajistit půldenní test. Každopádně ještě před Španělskem budu startovat pro Volkswagen na jedné soutěži v Africe."
"Ve Španělsku jsem jel dvakrát, jednou jsem vyhrál a podruhé prohrál bitvu o titul. Během mého druhého startu už jsem ale zažil smíšený formát soutěže, tedy jeden den na šotolině a dva na asfaltu. Líbí se mi to a na soutěž se už těším," říká Hans Weijs jr.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.