Jari-Matti Latvala ve Francii na asfaltu předvedl velmi silný výkon. Teď Fin sní o tom, že by chtěl Sébastiena Loeba na asfaltu jednou porazit.
Latvala v pátek, tedy na první plnohodnotné etapě soutěžě, vyhrál tři měřené testy, a tak dostal místního matadora, Sébastiena Loeba, pod tlak. V sobotu ráno však Fin ztratil deset sekund, když na krátko vyjel z trati a spadl do příkopu. I tak ale získal ještě další tři nejrychlejší časy, a tak opět demonstroval poteniál Fiesty RS WRC. V neděli už soutěž v poklidu dokončil a získal tak druhé místo.
"Mým cílem byl ještě zlepšit výkonnost z Rally Deutschland - to se mi povedlo. V sobotu ráno jsme ale udělali chybu. Když ale chcete porazit devítinásobného mistra světa doma a na jeho oblíbeném povrchu, tak je takováto chyba příliš velká. Nakonec mi na něj scházelo 15s, chyběl tak jen krůček k tomu, abych ho porazil. To jsem si předsevzal: Alespoň jednou ho na asfaltu porazit. Tento výsledek nás enormě potivuje pro zbývající dva podniky na Sardinii a ve Španělsku - velkolepé soutěže, z nichž je jedna na šotolině a druhá na asfaltu. Sezonu chci zakončit s dalším výrazným výsledkem!" řekl Jari-Matti Latvala.
Silné vystoupení Latvaly na asfaltu potěšilo také šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona: "Až do konce dokázal udržet Sébastiena pod tlakem. To na zpěvněných tratích moc lidí nedokázalo. Bylo také jasně vidět, jak silný je Ford Fiesta RS WRC na tomto povrchu. Jak auto tak i jezdec předvedli silný výkon."
"V mých očích jsme o tomto víkendu viděli nejsilnější výstoupení, které Jari-Matti Latvala na asfaltu ukázal," zakončil Gerard Quinn, výkonný manažer Ford Racing.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?