Od ledna dojde k velkým změnám v MS v rally. SWRC se bude jmenovat WRC-2, z PWRC se stane WRC-3 a z Akademie se stane Junior-MS.
FIA se rozhodla trochu přepracovat strukturu MS v rally. Šampionát vypsaný pro vozy kategorie S2000/RRC se bude jmenovat WRC-2 a budou v něm nastupovat vozy s pohonem všech čtyř kole (R5, R4, Super2000/RRC). Tituly by se měly rozdávat jezdcům, spolujezdcům a týmům. Bude se počítat šest nejlepších výsledků ze sedmi soutěží. Speciální cup pro vozy skupiny N bude samozřejmě také vypsán a bude spadat do WRC-2.
Aktuální produkční šampionát (PWRC) bude přejmenován na WRC-3 a bojovat v něm budou vozy s poháněnou přední nápravou (R3, R2 a R1). I zde se budou rozdělovat tituly pro jezdce, spolujezdce a týmy. Započítávat se bude pět nejlepších výsledků ze šesti startů. Aktuální Akademie MS bude přejmenována na Junior-MS.
Za účelem zredukování nákladů a udělání MS atraktivnější pro jezdce, se týmy již budou muset zúčastnit pouze jedné zámořské soutěže namísto dvou. Odstartovat ale budou muset alespoň do sedmi podniků. Zvláště kvůli redukci nákladů nebudou muset jezdci, kteří nebudou bodovat pro nějakého výrobce, jet s vozy poslední specifikace. To platí i pro vozy RRC.
Z bezpečnostních důvodů bude smět každý tým s alespoň jedním vozem WRC na asfaltových soutěžích nasadit šotolinové špiony, kteří před začátkem zkoušky trať RZ projedou.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?