Od ledna dojde k velkým změnám v MS v rally. SWRC se bude jmenovat WRC-2, z PWRC se stane WRC-3 a z Akademie se stane Junior-MS.
FIA se rozhodla trochu přepracovat strukturu MS v rally. Šampionát vypsaný pro vozy kategorie S2000/RRC se bude jmenovat WRC-2 a budou v něm nastupovat vozy s pohonem všech čtyř kole (R5, R4, Super2000/RRC). Tituly by se měly rozdávat jezdcům, spolujezdcům a týmům. Bude se počítat šest nejlepších výsledků ze sedmi soutěží. Speciální cup pro vozy skupiny N bude samozřejmě také vypsán a bude spadat do WRC-2.
Aktuální produkční šampionát (PWRC) bude přejmenován na WRC-3 a bojovat v něm budou vozy s poháněnou přední nápravou (R3, R2 a R1). I zde se budou rozdělovat tituly pro jezdce, spolujezdce a týmy. Započítávat se bude pět nejlepších výsledků ze šesti startů. Aktuální Akademie MS bude přejmenována na Junior-MS.
Za účelem zredukování nákladů a udělání MS atraktivnější pro jezdce, se týmy již budou muset zúčastnit pouze jedné zámořské soutěže namísto dvou. Odstartovat ale budou muset alespoň do sedmi podniků. Zvláště kvůli redukci nákladů nebudou muset jezdci, kteří nebudou bodovat pro nějakého výrobce, jet s vozy poslední specifikace. To platí i pro vozy RRC.
Z bezpečnostních důvodů bude smět každý tým s alespoň jedním vozem WRC na asfaltových soutěžích nasadit šotolinové špiony, kteří před začátkem zkoušky trať RZ projedou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.