Peugeot dnes ráno na Autosalonu v Paříži představil nový soutěžní model - Peugeot 208 R5. Auto nahradí veleúspěšnou 207 S2000, která slavila například tituly v IRC. Očekává se, že nový vůz bude poprvé nasazen do soutěže ve druhé polovině roku 2013.
Kategorie R5 by měla být představena v roce 2014 a měla by stát zhruba 180 000 EUR. Kromě Peugeotu zatím práce na R5 potvrdil také Ford. Auta této kategorie by měla startovat v národních a regionálních šampionátech.
Na stavbu 208 R5 dohlížel Bertrand Vallat, který také vedl projekt vozu 207 S2000. Auto bude osazeno pětistupňovou sekvenční převodovkou, motor bude mít objem 1,6l a turbo. Produkovat by měl kolem 280 koní.
Silniční model 208 GTi
"Auto je postaveno s ohledem na optimalizaci nákladů, splnění pravidel a všech dalších věcí. Striktní předpisy jsou například v ceně jednotlivých dílů, technických pravidel, minimální hmotnosti jednotlivých dílů, motoru nebo šasi. Navíc spousta dílů musí být stejná," říká Vallat. Podle jeho slov by rychlost 208 R5 měla předčit rychlost 207 S2000.
Foto zde a zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?