Volkswagen nesmí bez platné homologace otestovat svůj nový soutěžní speciál, Polo R WRC, na tratích rychlostních zkoušek soutěže MS. Snahu německého týmu ukončilo veto konkurence. Z plánovaných startů tak zbyl pouze start na Rallylegend jako předjezdec.
Volkswagen chtěl původně startovat v Itálii, sice mimo hodnocení, ale alespoň si vůz otestovat. Díky tomuto startu chtěl získat cenné poznatky a případně zjistit "dětské nemoci" vozu. Týmu by tak zbyl eventuelně nějaký čas na to, aby provedl před plánovanou homologací (leden 2013) odpovídající změny. Tyto plány však utnula konkurence, která nedala souhlas se startem vozu.
I přesto však Polo R WRC vyrazí na trať ještě letos. Stane se tak v polovině října v rámci Rallylegend v San Marinu, za volantem bude sedět Carlos Sainz, který pojede jako předjezdec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.