Prodrive by chtěl příští rok nasazovat pravidelně do všech soutěží dva vozy a opět převzít status oficiálního továrního týmu. Hodně ale bude záležet na konečné domluvě o promotérovi MS a financování šampionátu.
S novou sezonou MS v automobilových soutěžích je spojena ještě spouta otazníků: Bude Sébastien Loeb pokračovat nebo ukončí svoji kariéru? Bude Ford opět spoléhat na Jariho-Mattiho Latvalu (případně bude za ně vůbec jezdit)? Jak bude vypadat kalendář? Jak nakonec dopadne situace s promotérem? Zatím jistý je vstup Volkswagenu s továrním týmem do WRC. Otázky se ale zatím stále vznášení na značkou MINI. Prodrive by chtěl nastupovat jako plnohodnotný tovární tým se dvěma vozy. Jestli to tak ale skutečně dopadne je ve hvězdách.
Financování těchto startů je velkou výzvou. I přes zisk podiových umístění v závěru sezony 2011 se Prodrivu nepodařilo pro letošek získat titulárního sponzora. Proto musel být letošní program v MS ozmezen na pouze 7 rally pro Daniho Sorda, Kris Meeke má smůlu. Od rozchodu Prodrivu s BMW vystupuje jako oficiální tovární tým MINI stáj Mini Portugal, ale ta nesmí sbírat body do hodnocení týmů. Navíc výsledky tohoto týmu byly hodně "podprůměrné". Až v Německu se k týmu připojil Chris Atkinson, který získal 6. místo.
Prodrive ale plánuje příští rok. Letos se zatím staral o vývoj vozu John Cooper Works WRC. Důkazem snahy britského týmu je evoluce vozu s označením 01B. "Naším primárním cílem je, abychom příští rok absolvovali kompletní program v MS. Je celkem jasné, že MINI a WRC mohou dobře spolupracovat. Je to velmi silná značka a my bychom chtěli dva silné jezdce, kteří by dokázali prokázat potenciál. Jedním takovým je Dani Sordo. Je to velmi dobrý jezdec a my bychom byli moc rádi, kdyby zůstal i pro příští rok. Zatím ale nemůžeme nic konkrétního potvrdit, bude to obtížné," říká šéf týmu Richard Taylor pro Autosport.
Sordo by pochopitelně kompletní program a šanci na zisk titulu jen uvítal. Ale jen stěží si lze představit, že by byl ochotný absolvovat ještě jeden rok podobný tomu letošnímu. Všechno zavisí, jak už to tak bývá, na penězích. Slabá propagace MS situaci vůbec neprospívá. Hodně se tedy dá očekávat od následujícího shromáždění FIA, které je v plánu na konec září a kde by snad mohl být představen nový promotér. "Otázka promotéra je problém, který musí být vyřešen," míní Taylor.
"Chybějící promotér a nejasná situace kolem televizního pokrytí, to byly jedny z důvodů, proč jsme se pro letošní sezonu nedomluvili. Pokud bychom měli důvěryhodného promotéra, pak bychom mohli něco podniknout." Obětí situace je Kris Meeke. Místo jeho první kompletní sezony v MS musí jezdec sedět doma a do žádné soutěže neodstartuje. "Je to dobrý jezdec a rád bych ho opět viděl ve voze," říká Taylor.
Tip: O Chrisi Meekeovi a jeho touze po návratu čtěte zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.