Prodrive by chtěl příští rok nasazovat pravidelně do všech soutěží dva vozy a opět převzít status oficiálního továrního týmu. Hodně ale bude záležet na konečné domluvě o promotérovi MS a financování šampionátu.
S novou sezonou MS v automobilových soutěžích je spojena ještě spouta otazníků: Bude Sébastien Loeb pokračovat nebo ukončí svoji kariéru? Bude Ford opět spoléhat na Jariho-Mattiho Latvalu (případně bude za ně vůbec jezdit)? Jak bude vypadat kalendář? Jak nakonec dopadne situace s promotérem? Zatím jistý je vstup Volkswagenu s továrním týmem do WRC. Otázky se ale zatím stále vznášení na značkou MINI. Prodrive by chtěl nastupovat jako plnohodnotný tovární tým se dvěma vozy. Jestli to tak ale skutečně dopadne je ve hvězdách.
Financování těchto startů je velkou výzvou. I přes zisk podiových umístění v závěru sezony 2011 se Prodrivu nepodařilo pro letošek získat titulárního sponzora. Proto musel být letošní program v MS ozmezen na pouze 7 rally pro Daniho Sorda, Kris Meeke má smůlu. Od rozchodu Prodrivu s BMW vystupuje jako oficiální tovární tým MINI stáj Mini Portugal, ale ta nesmí sbírat body do hodnocení týmů. Navíc výsledky tohoto týmu byly hodně "podprůměrné". Až v Německu se k týmu připojil Chris Atkinson, který získal 6. místo.
Prodrive ale plánuje příští rok. Letos se zatím staral o vývoj vozu John Cooper Works WRC. Důkazem snahy britského týmu je evoluce vozu s označením 01B. "Naším primárním cílem je, abychom příští rok absolvovali kompletní program v MS. Je celkem jasné, že MINI a WRC mohou dobře spolupracovat. Je to velmi silná značka a my bychom chtěli dva silné jezdce, kteří by dokázali prokázat potenciál. Jedním takovým je Dani Sordo. Je to velmi dobrý jezdec a my bychom byli moc rádi, kdyby zůstal i pro příští rok. Zatím ale nemůžeme nic konkrétního potvrdit, bude to obtížné," říká šéf týmu Richard Taylor pro Autosport.
Sordo by pochopitelně kompletní program a šanci na zisk titulu jen uvítal. Ale jen stěží si lze představit, že by byl ochotný absolvovat ještě jeden rok podobný tomu letošnímu. Všechno zavisí, jak už to tak bývá, na penězích. Slabá propagace MS situaci vůbec neprospívá. Hodně se tedy dá očekávat od následujícího shromáždění FIA, které je v plánu na konec září a kde by snad mohl být představen nový promotér. "Otázka promotéra je problém, který musí být vyřešen," míní Taylor.
"Chybějící promotér a nejasná situace kolem televizního pokrytí, to byly jedny z důvodů, proč jsme se pro letošní sezonu nedomluvili. Pokud bychom měli důvěryhodného promotéra, pak bychom mohli něco podniknout." Obětí situace je Kris Meeke. Místo jeho první kompletní sezony v MS musí jezdec sedět doma a do žádné soutěže neodstartuje. "Je to dobrý jezdec a rád bych ho opět viděl ve voze," říká Taylor.
Tip: O Chrisi Meekeovi a jeho touze po návratu čtěte zde.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.