Prodrive by chtěl příští rok nasazovat pravidelně do všech soutěží dva vozy a opět převzít status oficiálního továrního týmu. Hodně ale bude záležet na konečné domluvě o promotérovi MS a financování šampionátu.
S novou sezonou MS v automobilových soutěžích je spojena ještě spouta otazníků: Bude Sébastien Loeb pokračovat nebo ukončí svoji kariéru? Bude Ford opět spoléhat na Jariho-Mattiho Latvalu (případně bude za ně vůbec jezdit)? Jak bude vypadat kalendář? Jak nakonec dopadne situace s promotérem? Zatím jistý je vstup Volkswagenu s továrním týmem do WRC. Otázky se ale zatím stále vznášení na značkou MINI. Prodrive by chtěl nastupovat jako plnohodnotný tovární tým se dvěma vozy. Jestli to tak ale skutečně dopadne je ve hvězdách.
Financování těchto startů je velkou výzvou. I přes zisk podiových umístění v závěru sezony 2011 se Prodrivu nepodařilo pro letošek získat titulárního sponzora. Proto musel být letošní program v MS ozmezen na pouze 7 rally pro Daniho Sorda, Kris Meeke má smůlu. Od rozchodu Prodrivu s BMW vystupuje jako oficiální tovární tým MINI stáj Mini Portugal, ale ta nesmí sbírat body do hodnocení týmů. Navíc výsledky tohoto týmu byly hodně "podprůměrné". Až v Německu se k týmu připojil Chris Atkinson, který získal 6. místo.
Prodrive ale plánuje příští rok. Letos se zatím staral o vývoj vozu John Cooper Works WRC. Důkazem snahy britského týmu je evoluce vozu s označením 01B. "Naším primárním cílem je, abychom příští rok absolvovali kompletní program v MS. Je celkem jasné, že MINI a WRC mohou dobře spolupracovat. Je to velmi silná značka a my bychom chtěli dva silné jezdce, kteří by dokázali prokázat potenciál. Jedním takovým je Dani Sordo. Je to velmi dobrý jezdec a my bychom byli moc rádi, kdyby zůstal i pro příští rok. Zatím ale nemůžeme nic konkrétního potvrdit, bude to obtížné," říká šéf týmu Richard Taylor pro Autosport.
Sordo by pochopitelně kompletní program a šanci na zisk titulu jen uvítal. Ale jen stěží si lze představit, že by byl ochotný absolvovat ještě jeden rok podobný tomu letošnímu. Všechno zavisí, jak už to tak bývá, na penězích. Slabá propagace MS situaci vůbec neprospívá. Hodně se tedy dá očekávat od následujícího shromáždění FIA, které je v plánu na konec září a kde by snad mohl být představen nový promotér. "Otázka promotéra je problém, který musí být vyřešen," míní Taylor.
"Chybějící promotér a nejasná situace kolem televizního pokrytí, to byly jedny z důvodů, proč jsme se pro letošní sezonu nedomluvili. Pokud bychom měli důvěryhodného promotéra, pak bychom mohli něco podniknout." Obětí situace je Kris Meeke. Místo jeho první kompletní sezony v MS musí jezdec sedět doma a do žádné soutěže neodstartuje. "Je to dobrý jezdec a rád bych ho opět viděl ve voze," říká Taylor.
Tip: O Chrisi Meekeovi a jeho touze po návratu čtěte zde.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.