Prodrive by chtěl příští rok nasazovat pravidelně do všech soutěží dva vozy a opět převzít status oficiálního továrního týmu. Hodně ale bude záležet na konečné domluvě o promotérovi MS a financování šampionátu.
S novou sezonou MS v automobilových soutěžích je spojena ještě spouta otazníků: Bude Sébastien Loeb pokračovat nebo ukončí svoji kariéru? Bude Ford opět spoléhat na Jariho-Mattiho Latvalu (případně bude za ně vůbec jezdit)? Jak bude vypadat kalendář? Jak nakonec dopadne situace s promotérem? Zatím jistý je vstup Volkswagenu s továrním týmem do WRC. Otázky se ale zatím stále vznášení na značkou MINI. Prodrive by chtěl nastupovat jako plnohodnotný tovární tým se dvěma vozy. Jestli to tak ale skutečně dopadne je ve hvězdách.
Financování těchto startů je velkou výzvou. I přes zisk podiových umístění v závěru sezony 2011 se Prodrivu nepodařilo pro letošek získat titulárního sponzora. Proto musel být letošní program v MS ozmezen na pouze 7 rally pro Daniho Sorda, Kris Meeke má smůlu. Od rozchodu Prodrivu s BMW vystupuje jako oficiální tovární tým MINI stáj Mini Portugal, ale ta nesmí sbírat body do hodnocení týmů. Navíc výsledky tohoto týmu byly hodně "podprůměrné". Až v Německu se k týmu připojil Chris Atkinson, který získal 6. místo.
Prodrive ale plánuje příští rok. Letos se zatím staral o vývoj vozu John Cooper Works WRC. Důkazem snahy britského týmu je evoluce vozu s označením 01B. "Naším primárním cílem je, abychom příští rok absolvovali kompletní program v MS. Je celkem jasné, že MINI a WRC mohou dobře spolupracovat. Je to velmi silná značka a my bychom chtěli dva silné jezdce, kteří by dokázali prokázat potenciál. Jedním takovým je Dani Sordo. Je to velmi dobrý jezdec a my bychom byli moc rádi, kdyby zůstal i pro příští rok. Zatím ale nemůžeme nic konkrétního potvrdit, bude to obtížné," říká šéf týmu Richard Taylor pro Autosport.
Sordo by pochopitelně kompletní program a šanci na zisk titulu jen uvítal. Ale jen stěží si lze představit, že by byl ochotný absolvovat ještě jeden rok podobný tomu letošnímu. Všechno zavisí, jak už to tak bývá, na penězích. Slabá propagace MS situaci vůbec neprospívá. Hodně se tedy dá očekávat od následujícího shromáždění FIA, které je v plánu na konec září a kde by snad mohl být představen nový promotér. "Otázka promotéra je problém, který musí být vyřešen," míní Taylor.
"Chybějící promotér a nejasná situace kolem televizního pokrytí, to byly jedny z důvodů, proč jsme se pro letošní sezonu nedomluvili. Pokud bychom měli důvěryhodného promotéra, pak bychom mohli něco podniknout." Obětí situace je Kris Meeke. Místo jeho první kompletní sezony v MS musí jezdec sedět doma a do žádné soutěže neodstartuje. "Je to dobrý jezdec a rád bych ho opět viděl ve voze," říká Taylor.
Tip: O Chrisi Meekeovi a jeho touze po návratu čtěte zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?