Kris Meeke bojuje po jednom roce, který strávil mimo WRC, o možnost návratu do jedné z továrních sedaček v MS.
Kris Meeke v roce 2011 během svých startů v MS s vozem MINI John Cooper Works ukázal rozdílné výkony. Jako první dokázal tento Ir s MINI zajet nejrychlejší čas na Power Stage (Katalánsko), ale také dost často "zaparkoval" svoje auto mimo trať a nebo jej alespoň pořádně potloukl. Jenže pro letošek Prodrive nesehnal dostatek peněz a Meeke už se nesvezl (Tip: O současné situaci MINI čtěte zde).
Nyní bojuje jezdec o to, aby se mohl do WRC vrátit. Jenže to je velmi obtížné: "Letos jsem se cítil spíš jako politik. Místa v továrních týmech jsou omezená, a tak musím zlepšit svoje vyjednávací schopnosti." Kris ale vůbec neuvažuje o tom, že by svoji snahu vzdal.
Nedá se však říci, že by byl Meeke mimo auto po celý rok. Absolvoval spoustu vývojových testů - nejenom pro MINI. Dále také nastoupil v jedné lokální soutěži ve své domovině (byla to ale spíše propagační akce) - vyhrál. "Možnost bojovat s ostatními byla tím důvodem, proč jsem Lurgan Park Rally absolvoval. Ta jízda ale moje ambice jezdit příští rok pravidelně v MS jen pozvedla."
Kris Meeke si ale považuje jedné věci: Nastoupit v jedné soutěži a bojovat proti legendárnímu Sébastienovi Loebovi. Právě souboje proti němu si v roce 2011 velmi užíval. "Proti Sébastienovi nemůžeme nic říct, je prostě neuvěřitelný. Až odejde, tak se budou moci současní jezdci ohlédnout a s hrdostí zavzpomínat na éru, kdy bojovali proti němu. Je to nejlepší rallyový jezdec na planetě. Já se určitě ohlížet budu."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?