Meeke: Už chci jezdit, cítím se jako politik

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. září 2012 13:14
Sdílej:

Kris Meeke bojuje po jednom roce, který strávil mimo WRC, o možnost návratu do jedné z továrních sedaček v MS.

Kris Meeke v roce 2011 během svých startů v MS s vozem MINI John Cooper Works ukázal rozdílné výkony. Jako první dokázal tento Ir s MINI zajet nejrychlejší čas na Power Stage (Katalánsko), ale také dost často "zaparkoval" svoje auto mimo trať a nebo jej alespoň pořádně potloukl. Jenže pro letošek Prodrive nesehnal dostatek peněz a Meeke už se nesvezl (Tip: O současné situaci MINI čtěte zde).

Nyní bojuje jezdec o to, aby se mohl do WRC vrátit. Jenže to je velmi obtížné: "Letos jsem se cítil spíš jako politik. Místa v továrních týmech jsou omezená, a tak musím zlepšit svoje vyjednávací schopnosti." Kris ale vůbec neuvažuje o tom, že by svoji snahu vzdal.

Nedá se však říci, že by byl Meeke mimo auto po celý rok. Absolvoval spoustu vývojových testů - nejenom pro MINI. Dále také nastoupil v jedné lokální soutěži ve své domovině (byla to ale spíše propagační akce) - vyhrál. "Možnost bojovat s ostatními byla tím důvodem, proč jsem Lurgan Park Rally absolvoval. Ta jízda ale moje ambice jezdit příští rok pravidelně v MS jen pozvedla."

Kris Meeke si ale považuje jedné věci: Nastoupit v jedné soutěži a bojovat proti legendárnímu Sébastienovi Loebovi. Právě souboje proti němu si v roce 2011 velmi užíval. "Proti Sébastienovi nemůžeme nic říct, je prostě neuvěřitelný. Až odejde, tak se budou moci současní jezdci ohlédnout a s hrdostí zavzpomínat na éru, kdy bojovali proti němu. Je to nejlepší rallyový jezdec na planetě. Já se určitě ohlížet budu."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.