Evgeny Novikov nastoupí do Rally GB se spolujezdkyní Ilkou Minorovou (minulý týden jsme ji mohli vidět v akci na Barum Rally Zlín). Důvod tohoto spojení je jasný - Denis Giraudet je stále zraněný.
Evgeny Novikov pojede ve Velké Británii opět s jiným spolujezdcem. Rus jezdil celou letošní sezonu se zkušeným Denisem Giraudetem. Mnozí mají za to, že právě Francouz dokázal zklidnit ruského bouřliváka, který velmi často končil mimo trať. I díky jeho přispění stál v Portugalsku Evgeny poprvé na podium.
Jenže během Rally Finland došlo ke zranění spolujezdce poté, co Fiesta RS WRC přistála velmi tvrdě po jednom z mnohačetných finských skoků. V Německu se vedle Novikova posadil Nicolas Klinger (soutěž posádka zakončila nehodou na RZ14, havarova i v RZ1).
Pro Wales zvolil mladý jezdec spolupráci se zkoušenou Ilkou Minorovou. Letošní sezonu začala tato Rakušanka po boku Henninga Solberga. V minulosti soutěžila v MS také s Manfredem Stohlem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.