Druhým dnem pokračuje v sobotu ve Zlíně a jeho okolí 42. ročník Barum Czech rally Zlín, jedna z nejvýznamnějších motoristických soutěží v České republice. Jak agenturu Mediafax informoval mluvčí závodu Roman Ordelt, celá rally bude zahrnovat 270 kilometrů rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem.
"Očekáváme opět příjezd několika desítek tisíc motoristických fanoušků. Nejvzdálenější místo je od centra soutěže vzdáleno 50 kilometrů," poznamenal Ordelt. Vzhledem k tomu, že se očekává příjezd vysokého počtu závodníků světových tříd spojený s mimořádnou diváckou návštěvností, přijali policisté řadu mimořádných bezpečnostní opatření, která potrvají do nočních nedělních hodin. Zlínští strážníci nasadí v průběhu letošní Barum rally na 70 strážníků, kteří budou společně s policisty republikové policie dbát na bezpečnost v ulicích Zlína. Motorizovaní fanoušci by se měli podle policistů na jednotlivé RZ dostavit v dostatečném předstihu a nejlépe využít MHD, jelikož míst pro zaparkování bude velmi málo. Policisté i strážníci také budou ve zvýšené míře kontrolovat rychlost řidičů. Strážníci se také zaměří na namátkové kontroly prodejců, kteří v době konání této akce nabízejí různé zboží, zda mají vyřízena všechna potřebná povolení, zejména k záboru veřejného prostranství. Pod drobnohledem budou i taxikáři. Na objednávku pořadatelů rally zajistil Dopravní podnik Zlín - Otrokovice v neděli zvláštní autobusovou kyvadlovou dopravu k RZ Maják, která pojede ze zastávky Náměstí Práce na zastávku U Majáku. Autobusy se otočí na okružní křižovatce a pojedou od zastávky U Majáku zpátky na zastávku Náměstí Práce. Tyto autobusy budou jezdit před zahájením a po ukončení rychlostní zkoušky v intervalu 15 minut. Doba trvání kyvadlové přepravy bude upřesněna v závislosti na zájmu cestujících. Cestující nemusejí za jízdu zvláštní autobusovou dopravou nic platit.
"Při této nedělní RZ budou strážníci ve spolupráci s policisty usměrňovat provoz v ulici Březnická, kde budou řidiči moci zaparkovat svá vozidla po pravé straně komunikace," doplnila mluvčí strážníků Šárka Škubalová.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?