Druhým dnem pokračuje v sobotu ve Zlíně a jeho okolí 42. ročník Barum Czech rally Zlín, jedna z nejvýznamnějších motoristických soutěží v České republice. Jak agenturu Mediafax informoval mluvčí závodu Roman Ordelt, celá rally bude zahrnovat 270 kilometrů rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem.
"Očekáváme opět příjezd několika desítek tisíc motoristických fanoušků. Nejvzdálenější místo je od centra soutěže vzdáleno 50 kilometrů," poznamenal Ordelt. Vzhledem k tomu, že se očekává příjezd vysokého počtu závodníků světových tříd spojený s mimořádnou diváckou návštěvností, přijali policisté řadu mimořádných bezpečnostní opatření, která potrvají do nočních nedělních hodin. Zlínští strážníci nasadí v průběhu letošní Barum rally na 70 strážníků, kteří budou společně s policisty republikové policie dbát na bezpečnost v ulicích Zlína. Motorizovaní fanoušci by se měli podle policistů na jednotlivé RZ dostavit v dostatečném předstihu a nejlépe využít MHD, jelikož míst pro zaparkování bude velmi málo. Policisté i strážníci také budou ve zvýšené míře kontrolovat rychlost řidičů. Strážníci se také zaměří na namátkové kontroly prodejců, kteří v době konání této akce nabízejí různé zboží, zda mají vyřízena všechna potřebná povolení, zejména k záboru veřejného prostranství. Pod drobnohledem budou i taxikáři. Na objednávku pořadatelů rally zajistil Dopravní podnik Zlín - Otrokovice v neděli zvláštní autobusovou kyvadlovou dopravu k RZ Maják, která pojede ze zastávky Náměstí Práce na zastávku U Majáku. Autobusy se otočí na okružní křižovatce a pojedou od zastávky U Majáku zpátky na zastávku Náměstí Práce. Tyto autobusy budou jezdit před zahájením a po ukončení rychlostní zkoušky v intervalu 15 minut. Doba trvání kyvadlové přepravy bude upřesněna v závislosti na zájmu cestujících. Cestující nemusejí za jízdu zvláštní autobusovou dopravou nic platit.
"Při této nedělní RZ budou strážníci ve spolupráci s policisty usměrňovat provoz v ulici Březnická, kde budou řidiči moci zaparkovat svá vozidla po pravé straně komunikace," doplnila mluvčí strážníků Šárka Škubalová.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?