Jari-Matti Latvala věří, že dokáže na asfaltu ještě zrychli, aby byl schopný bojovat ve zbývajících dvou podnicích WRC na tomto povrchu o vítězství. V Německu tento Fin získal svůj doposud nejlepší výsledek na asfaltu ve WRC.
Jari-Matti Latvala soutěž v Německu dokončil jako 2. za dominantním Sébastienem Loebem, který si na zdejší soutěži připsal již 9. triumf (z 10 pokusů). Na Francouze sice ztratil přes 2 minuty, ale Fin věří, že dokáže ještě letos získat svoje první vítězství na asfaltu.
"Rozdíl mezi námi a vítězem byly 2 minuty, takže musíme zůstat realističtí a uvědomit si, že je stále před námi hodně práce. Ale cítím, že budeme schopni bojovat o vítězství na dvou zbývajících asfaltových soutěžích sezony," říká jezdec Fordu, jehož doposud nejlepšími výsledky na asfaltu byla dvě 3. místa z Irska a Španělska.
Pro Latvalu to navíc bylo vůbec první podium od únorové Rally Sweden: "Je to skvělé být na podium na asfaltové soutěži, hodně mi to do budoucna pomůže. Na této rally se Fordu nikdy v minulosti nevedlo, takže je to dobrá vzpruha pro všechny v týmu. Byla to těžká soutěž, ale dokázali jsme, že jak moje rychlost tak i rychlost vozu se na tomto povrchu zlepšuje."
Latvala vyrovnal druhým místem výsledek Francoise Duvala z roku 2004, tehdy mladý Belgičan také získal pro Ford 2. místo. Zbývající asfaltové soutěže jsou Francie a Španělsko.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?