Jari-Matti Latvala věří, že dokáže na asfaltu ještě zrychli, aby byl schopný bojovat ve zbývajících dvou podnicích WRC na tomto povrchu o vítězství. V Německu tento Fin získal svůj doposud nejlepší výsledek na asfaltu ve WRC.
Jari-Matti Latvala soutěž v Německu dokončil jako 2. za dominantním Sébastienem Loebem, který si na zdejší soutěži připsal již 9. triumf (z 10 pokusů). Na Francouze sice ztratil přes 2 minuty, ale Fin věří, že dokáže ještě letos získat svoje první vítězství na asfaltu.
"Rozdíl mezi námi a vítězem byly 2 minuty, takže musíme zůstat realističtí a uvědomit si, že je stále před námi hodně práce. Ale cítím, že budeme schopni bojovat o vítězství na dvou zbývajících asfaltových soutěžích sezony," říká jezdec Fordu, jehož doposud nejlepšími výsledky na asfaltu byla dvě 3. místa z Irska a Španělska.
Pro Latvalu to navíc bylo vůbec první podium od únorové Rally Sweden: "Je to skvělé být na podium na asfaltové soutěži, hodně mi to do budoucna pomůže. Na této rally se Fordu nikdy v minulosti nevedlo, takže je to dobrá vzpruha pro všechny v týmu. Byla to těžká soutěž, ale dokázali jsme, že jak moje rychlost tak i rychlost vozu se na tomto povrchu zlepšuje."
Latvala vyrovnal druhým místem výsledek Francoise Duvala z roku 2004, tehdy mladý Belgičan také získal pro Ford 2. místo. Zbývající asfaltové soutěže jsou Francie a Španělsko.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?