Smlouva s novým promotérem MS stále ještě není dotažena do konce. Návrh FIA na zavedení třetích aut vyvolal vlnu nelibosti mezi týmy. Ty ho odmítají.
Nápad je dobrý, ale provedení by bylo horší. Rally komise FIA chtěla opět vidět tři tovární auta a nešlo jen o zaplnění volných míst ve startovním poli, ale jednalo se i o dostání mladých talentů na špici. Jak už tomu v minulosti několikrát bylo, body pro tým by brali pouze dva nejlépe umístění jezdci.
"Pokud by toto pravidlo vešlo v platnost, tak u toho Citroën už nebude. Potřebovali bychom tři top jezdce, kdo by to zaplatil?" ptá se šéf Citroënu, Yves Matton, v rozhovoru pro německý 'Motorsport Aktuell'. I u Fordu vidí nebezpečí, že by třetí auto až moc zatížilo rozpočet. "Světový titul by pak byl otázkou rozpočtu. Ford by se toho jen sotvaže účastnil," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. K návrhu se moc optimisticky nestaví aní šéf VW, Jost Capito: "O takovém pravidle bychom rádi uvažovali, ale určitě ne teď! Navíc bychom u třetího jezdce museli stanovit maximální věc, například 25 let."
Týmy by se o něčem takovém určitě bavili mnohem raději, kdyby již FIA již oficiálně představila nového promotéra. O Red Bull Media House se mluvilo již ve všech kuloárech, ale podepsáno ještě asi nic není. Prezident Komise MS FIA, Jarmo Mahonen, k tomu pro 'MSa' řekl: "Momentálně v této věci nemáme nic nového. Ale tvrdě pracujeme na brzkém rozhodnutí."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.