Smlouva s novým promotérem MS stále ještě není dotažena do konce. Návrh FIA na zavedení třetích aut vyvolal vlnu nelibosti mezi týmy. Ty ho odmítají.
Nápad je dobrý, ale provedení by bylo horší. Rally komise FIA chtěla opět vidět tři tovární auta a nešlo jen o zaplnění volných míst ve startovním poli, ale jednalo se i o dostání mladých talentů na špici. Jak už tomu v minulosti několikrát bylo, body pro tým by brali pouze dva nejlépe umístění jezdci.
"Pokud by toto pravidlo vešlo v platnost, tak u toho Citroën už nebude. Potřebovali bychom tři top jezdce, kdo by to zaplatil?" ptá se šéf Citroënu, Yves Matton, v rozhovoru pro německý 'Motorsport Aktuell'. I u Fordu vidí nebezpečí, že by třetí auto až moc zatížilo rozpočet. "Světový titul by pak byl otázkou rozpočtu. Ford by se toho jen sotvaže účastnil," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. K návrhu se moc optimisticky nestaví aní šéf VW, Jost Capito: "O takovém pravidle bychom rádi uvažovali, ale určitě ne teď! Navíc bychom u třetího jezdce museli stanovit maximální věc, například 25 let."
Týmy by se o něčem takovém určitě bavili mnohem raději, kdyby již FIA již oficiálně představila nového promotéra. O Red Bull Media House se mluvilo již ve všech kuloárech, ale podepsáno ještě asi nic není. Prezident Komise MS FIA, Jarmo Mahonen, k tomu pro 'MSa' řekl: "Momentálně v této věci nemáme nic nového. Ale tvrdě pracujeme na brzkém rozhodnutí."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?