Mini při svém návratu do rally už zažilo spoustu věcí - velmi slušný vstup, rozchod s Prodrivem a teď se schyluje k válce mezi továrním týmem a bývalým jezdcem, Armindem Araujem.
Vyhazov Arminda Arauja od týmu Mini WRC Portugal bude mít ještě soudní dohru. Portugalec se teď rozhodl využít všech prostředků k boji proti rozhodnutí týmu Motorsport Italia, a tak veřejně oznámil několik zajímavých fakt. Technické problém na jeho autě byly neustále připisovány jezdcovu stylu. Italská media ho často kritizovala za to, že do medií dává negativní vyjádření. "Na tom jsem se vždy domlouval s Mini Portugal," brání se Armindo Araujo. Dále se rozpovídal o nedávné spolupráci s týmem Motorsport Italia ještě více.
17. června mu z Italie došlo pozvání na asfaltový test nového Mini WRC 01B, který se měl konat 10. až 12. srpna. Italové však plánovali jeho budoucnost bez něj. Až 8. srpna se test začal řešit s koordinátory testovací tratě. Araujo byl v Itálii, ale nebylo mu umožněno auto ani jednou otestovat a bylo mu naznačeno, že by bylo dobré, kdyby v Německu ze zdravotních důvodů nestartoval. "Nemohl jsem nic z toho, co se tam dělo, říct."
Armindo Araujo vloni v Řecku s Mini John Cooper Works WRC
O něco později měl Armindo týmu dovolit používat jméno 'WRC Team Mini Portugal', které patřilo jeho vlastní firmě 'Armindo Araújo, Lda'. Araujovi se to moc nelíbilo, a tak to odmítl. O několik málo dní ho tým informoval, že již není jezdcem týmu. "Bez žádného dalšího vysvětlení," dodává Araujo.
Bývalý šampion PWRC se proti tomu rozhodl bránit. 17. srpna informoval Motorsport Italia, Mini a Mini Portugal, že dal dohromady všechny potřebné a nutné dokumenty a předal je jeho právníkovi. Cílem je očištění jeho jména a celého projektu. "Všichni sponzoři zůstali u mě a jsou s těmito věcmi seznámeni. Kvůl tomu nebude na autě číslo 12 žádné sponzorské logo," zakončil Araujo. Myslel tím samozřejmě loga jeho sponzorů, jestli se na voze objeví nějaké logo sponzora Atkinsona, na to si musíme počkat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?