Mini při svém návratu do rally už zažilo spoustu věcí - velmi slušný vstup, rozchod s Prodrivem a teď se schyluje k válce mezi továrním týmem a bývalým jezdcem, Armindem Araujem.
Vyhazov Arminda Arauja od týmu Mini WRC Portugal bude mít ještě soudní dohru. Portugalec se teď rozhodl využít všech prostředků k boji proti rozhodnutí týmu Motorsport Italia, a tak veřejně oznámil několik zajímavých fakt. Technické problém na jeho autě byly neustále připisovány jezdcovu stylu. Italská media ho často kritizovala za to, že do medií dává negativní vyjádření. "Na tom jsem se vždy domlouval s Mini Portugal," brání se Armindo Araujo. Dále se rozpovídal o nedávné spolupráci s týmem Motorsport Italia ještě více.
17. června mu z Italie došlo pozvání na asfaltový test nového Mini WRC 01B, který se měl konat 10. až 12. srpna. Italové však plánovali jeho budoucnost bez něj. Až 8. srpna se test začal řešit s koordinátory testovací tratě. Araujo byl v Itálii, ale nebylo mu umožněno auto ani jednou otestovat a bylo mu naznačeno, že by bylo dobré, kdyby v Německu ze zdravotních důvodů nestartoval. "Nemohl jsem nic z toho, co se tam dělo, říct."
Armindo Araujo vloni v Řecku s Mini John Cooper Works WRC
O něco později měl Armindo týmu dovolit používat jméno 'WRC Team Mini Portugal', které patřilo jeho vlastní firmě 'Armindo Araújo, Lda'. Araujovi se to moc nelíbilo, a tak to odmítl. O několik málo dní ho tým informoval, že již není jezdcem týmu. "Bez žádného dalšího vysvětlení," dodává Araujo.
Bývalý šampion PWRC se proti tomu rozhodl bránit. 17. srpna informoval Motorsport Italia, Mini a Mini Portugal, že dal dohromady všechny potřebné a nutné dokumenty a předal je jeho právníkovi. Cílem je očištění jeho jména a celého projektu. "Všichni sponzoři zůstali u mě a jsou s těmito věcmi seznámeni. Kvůl tomu nebude na autě číslo 12 žádné sponzorské logo," zakončil Araujo. Myslel tím samozřejmě loga jeho sponzorů, jestli se na voze objeví nějaké logo sponzora Atkinsona, na to si musíme počkat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.