Mini při svém návratu do rally už zažilo spoustu věcí - velmi slušný vstup, rozchod s Prodrivem a teď se schyluje k válce mezi továrním týmem a bývalým jezdcem, Armindem Araujem.
Vyhazov Arminda Arauja od týmu Mini WRC Portugal bude mít ještě soudní dohru. Portugalec se teď rozhodl využít všech prostředků k boji proti rozhodnutí týmu Motorsport Italia, a tak veřejně oznámil několik zajímavých fakt. Technické problém na jeho autě byly neustále připisovány jezdcovu stylu. Italská media ho často kritizovala za to, že do medií dává negativní vyjádření. "Na tom jsem se vždy domlouval s Mini Portugal," brání se Armindo Araujo. Dále se rozpovídal o nedávné spolupráci s týmem Motorsport Italia ještě více.
17. června mu z Italie došlo pozvání na asfaltový test nového Mini WRC 01B, který se měl konat 10. až 12. srpna. Italové však plánovali jeho budoucnost bez něj. Až 8. srpna se test začal řešit s koordinátory testovací tratě. Araujo byl v Itálii, ale nebylo mu umožněno auto ani jednou otestovat a bylo mu naznačeno, že by bylo dobré, kdyby v Německu ze zdravotních důvodů nestartoval. "Nemohl jsem nic z toho, co se tam dělo, říct."
Armindo Araujo vloni v Řecku s Mini John Cooper Works WRC
O něco později měl Armindo týmu dovolit používat jméno 'WRC Team Mini Portugal', které patřilo jeho vlastní firmě 'Armindo Araújo, Lda'. Araujovi se to moc nelíbilo, a tak to odmítl. O několik málo dní ho tým informoval, že již není jezdcem týmu. "Bez žádného dalšího vysvětlení," dodává Araujo.
Bývalý šampion PWRC se proti tomu rozhodl bránit. 17. srpna informoval Motorsport Italia, Mini a Mini Portugal, že dal dohromady všechny potřebné a nutné dokumenty a předal je jeho právníkovi. Cílem je očištění jeho jména a celého projektu. "Všichni sponzoři zůstali u mě a jsou s těmito věcmi seznámeni. Kvůl tomu nebude na autě číslo 12 žádné sponzorské logo," zakončil Araujo. Myslel tím samozřejmě loga jeho sponzorů, jestli se na voze objeví nějaké logo sponzora Atkinsona, na to si musíme počkat.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.