Mini při svém návratu do rally už zažilo spoustu věcí - velmi slušný vstup, rozchod s Prodrivem a teď se schyluje k válce mezi továrním týmem a bývalým jezdcem, Armindem Araujem.
Vyhazov Arminda Arauja od týmu Mini WRC Portugal bude mít ještě soudní dohru. Portugalec se teď rozhodl využít všech prostředků k boji proti rozhodnutí týmu Motorsport Italia, a tak veřejně oznámil několik zajímavých fakt. Technické problém na jeho autě byly neustále připisovány jezdcovu stylu. Italská media ho často kritizovala za to, že do medií dává negativní vyjádření. "Na tom jsem se vždy domlouval s Mini Portugal," brání se Armindo Araujo. Dále se rozpovídal o nedávné spolupráci s týmem Motorsport Italia ještě více.
17. června mu z Italie došlo pozvání na asfaltový test nového Mini WRC 01B, který se měl konat 10. až 12. srpna. Italové však plánovali jeho budoucnost bez něj. Až 8. srpna se test začal řešit s koordinátory testovací tratě. Araujo byl v Itálii, ale nebylo mu umožněno auto ani jednou otestovat a bylo mu naznačeno, že by bylo dobré, kdyby v Německu ze zdravotních důvodů nestartoval. "Nemohl jsem nic z toho, co se tam dělo, říct."
Armindo Araujo vloni v Řecku s Mini John Cooper Works WRC
O něco později měl Armindo týmu dovolit používat jméno 'WRC Team Mini Portugal', které patřilo jeho vlastní firmě 'Armindo Araújo, Lda'. Araujovi se to moc nelíbilo, a tak to odmítl. O několik málo dní ho tým informoval, že již není jezdcem týmu. "Bez žádného dalšího vysvětlení," dodává Araujo.
Bývalý šampion PWRC se proti tomu rozhodl bránit. 17. srpna informoval Motorsport Italia, Mini a Mini Portugal, že dal dohromady všechny potřebné a nutné dokumenty a předal je jeho právníkovi. Cílem je očištění jeho jména a celého projektu. "Všichni sponzoři zůstali u mě a jsou s těmito věcmi seznámeni. Kvůl tomu nebude na autě číslo 12 žádné sponzorské logo," zakončil Araujo. Myslel tím samozřejmě loga jeho sponzorů, jestli se na voze objeví nějaké logo sponzora Atkinsona, na to si musíme počkat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).