O tomto víkendu přijdou ke slovu opět po delší době asfaltové pneumatiky. Na programu je totiž Rally Deutschland, která je první ze tří zbývajících asfaltových soutěží sezony. Michelin pro své týmy nachystal dva úplně nové typy pneumatik Pilot Sport-Pneu.
Hrubý asfalt, nekompromisní betonové cesty, často vytahaný písek z vinic a místy velmi rychlé cesty spolkové země Sárska, tak by se dala charakterizovat Rally Deutschland. To v lesních pasážích, které bývají navíc často vlhké, leží zákeřný hladký asfalt. Letos se bude konat již 10. ročník soutěže, která bude určitě znovu velmi napínavá.
Jak moc je materiál na zkouškách v okolí centra soutěže, německého Trieru, namáhán, to nám ukáže zpětný pohled na loňský rok: více než 130 poškozených gum, ve 22 případech došlo i k poškození ráfku - to mluví za vše. Jezdecké chyby jsou na německé soutěži velmi tvdě trestány. Na úzkých a často až příliš rychlých cestách jsou typicky z jedné strany betonové zdi a z druhé strany hluboké srázy s vinohrady.
Podobně neúprostné jsou tzv. Hinkelsteiny, které ve vojenském prostoru Baumholder lemují široké tankové cesty. Jedná se o betonové špalky, které mohou každé rally auto velmi rychle proměnit v hromadu starého železa. Vloni jsme se i přes vysoké letní teploty dočkali prudkých dešťů, něco podobného se může stát i letos. To by samozřejmě ztížilo už tak dost náročné podmínky pro jezdce.
Michelin zareagoval na tuto extrémní výzvu a na sezonu 2012 vyvinul novou generaci asfaltových gum. Michelin Pilot Sport se teď tedy nabízí ve dvou variantách - H1 (tvrdá směs) a S1 (měkká směs). Oba dva druhy gumy mají stejný designový profil, nicméně směs H1 je primárně určena do suchých podmínek a S1 je určena do deště a smíšených podmínek. Zároveň by měly obě směsi mít zpevněnou boční strukturu, která by se měla obzvláště hodit na 46,5 km dlouhé zkoušce 'Arena Panzerplatte'.
I při ztrátě vzduchu z gumy by měly nové pneumatiky jezdci umožnit dojet do cíle RZ. Měly by být připraveny i na nemilosrdné přejezdy přes obrubníky, ke kterým určitě dojde na Power Stage, která se v Německu jede přímo v srdci Trieru. Jen pro představu, každá použitá guma se vrací ke specialistům Michelinu, kteří ji pečlivě analyzují.
"Nově vyvinutá Michelin Pilot Sport odpovídá extrémním podmínkám, které na pneumatiky přichystává Rally Deutschland. Chtěli jsme posílit její robustnost aniž bychom omezili jejich schopnost podávat výkony. A tak naši specialisté zkoncipovali novou a silnější konstrukci. Díky ní mohou naši jezdci dosáhnout cíle měřeného testu, i když z gumy už uteče veškerý vzduch. Tato guma byla připravena k nasazení již pro Rally Monte Carlo, naše partnerské týmy ji ale předtím nemohly otestovat. Proto bude debutovat až teď v Německu. Naši technici se budou starat o její konkurenceschopnost, na zpětnou vazbu od pilotů jsme velmi zvědaví," řekl Jacques Morelli, šéf závodního oddělení Michelinu.
Musíme ale mít také na paměti pravidlo, které omezuje počet gum, které mohou závodníci během sezony využít. Díky němu bude kladen velký důraz na spolehlivost a výdrž gum Michelin. Konkrétně to tedy znamená, že na jedno WRC auto může být během závodu včetně kvalifikace nasazeno (použito) 40 gum. Tedy přesně 5 pro každý servis. Dovoleny jsou také až dvě rezervy. Obzvláště za proměnlivého počasí to představuje výzvu pro rozmanité strategie, když mezi dvěma zkouškami můžeme často vidět, jak jezdec i spolujezdec různě přehazují gumy. V minulosti jsme mohli vidět i pokusy, kdy jezdci jeli na jedné straně auta s měkkými a na druhé s tvrdými gumami. Často také vídáme strategii nasazení gum tzv. "do kříže", která se již několikrát ukázala jako vítězné řešení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?