Netradiční příprava by se mohla vyplatit. Jari-Matti Latvala a Petter Solberg odjeli více než 1000 km na jedné francouzské asfaltové trati za účelem najití optimálního nastavení. Teď myslí na vítězství.
Ford má za sebou test, který se konal ve Francii. Mezi městy Paříž a Reims leží Circuit des Ecuyeres, ten továrnímu týmu poskytl jak suché podmínky tak i mokré. Tedy přesně to, co může Ford očekávat od podniku v okolí německého Trieru. "Díky práci na pernamentní závodní dráze jsme se toho dozvěděli mnohem více, než že bychom jen našli ideální set up. Víme teď již jasněji, jak se i ty nejmenší modifikace v nastavení projeví na ovládání a výkonu auta," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Jari-Matti Latvala se svým spolujezdcem, Mikkou Anttilou, znají německou trať jako své boty - čeká je totiž jejich již devátý společný start na této soutěži. "Na asfaltu jsem ještě nikdy nebyl tak rychlý a tak konkurenceschopný jako dnes. Fiesta RS WRC a já jsme udělali další krok správným směrem, což velmi posílilo moje sebevědomí. Auto je teď na každém povrchu perfektně vybalancované a konkurenceschopné. V Ecuyeres jsme se toho hodně naučili - i co se pneumatik za smíšených podmínek týče. Rally Deutschland vidím jako nejnáročnější asfaltovou soutěž roku. Zkoušky jsou zábavné, i když výběr gum je těžký a Hinkelsteiny (tankové zábrany, které lemují některé zkoušky, pozn. red.) neodpouští žádnou chybu. Když na Baumholderu vyjedete ze stopy, tak cena za tuto chybu je hodně vysoká. Podiové umístění by bylo prima, ale věřím, že můžeme zabojovat i o vítězství."
Jari-Matti s Focusem RS WRC v Německu 2010
S velkým očekáváním k soutěži vzhlíží i Petter Solberg, který se od roku 2002 zúčastnil všech ročníků soutěže. "Tuto soutěž mám opravdu rád. Neustále nabízí skvělou atmosféru a láká hodně fanoušků. Poprvé od zimní Rally Monte Carlo se dostaneme na asfalt. Na tomto povrchu mi s Fiestou ale zatím chybí více zkušeností. Celkově se však za volantem tohoto vozu cítím dobře, takže uvidíme, jak to pro nás dopadne. Díky zkouškám ve vinicích a ve vojenském prostoru se německá soutěž od ostatních v MS odlišuje. Neustále se měnící grip je velkou výzvou. Hinkelsteiny jsou hodně zákeřné, obzvláště za deště. Budeme se snažit vypořádat se se všemi nástrahami - to můžeme považovat za klíč k úspěchu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?