Netradiční příprava by se mohla vyplatit. Jari-Matti Latvala a Petter Solberg odjeli více než 1000 km na jedné francouzské asfaltové trati za účelem najití optimálního nastavení. Teď myslí na vítězství.
Ford má za sebou test, který se konal ve Francii. Mezi městy Paříž a Reims leží Circuit des Ecuyeres, ten továrnímu týmu poskytl jak suché podmínky tak i mokré. Tedy přesně to, co může Ford očekávat od podniku v okolí německého Trieru. "Díky práci na pernamentní závodní dráze jsme se toho dozvěděli mnohem více, než že bychom jen našli ideální set up. Víme teď již jasněji, jak se i ty nejmenší modifikace v nastavení projeví na ovládání a výkonu auta," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Jari-Matti Latvala se svým spolujezdcem, Mikkou Anttilou, znají německou trať jako své boty - čeká je totiž jejich již devátý společný start na této soutěži. "Na asfaltu jsem ještě nikdy nebyl tak rychlý a tak konkurenceschopný jako dnes. Fiesta RS WRC a já jsme udělali další krok správným směrem, což velmi posílilo moje sebevědomí. Auto je teď na každém povrchu perfektně vybalancované a konkurenceschopné. V Ecuyeres jsme se toho hodně naučili - i co se pneumatik za smíšených podmínek týče. Rally Deutschland vidím jako nejnáročnější asfaltovou soutěž roku. Zkoušky jsou zábavné, i když výběr gum je těžký a Hinkelsteiny (tankové zábrany, které lemují některé zkoušky, pozn. red.) neodpouští žádnou chybu. Když na Baumholderu vyjedete ze stopy, tak cena za tuto chybu je hodně vysoká. Podiové umístění by bylo prima, ale věřím, že můžeme zabojovat i o vítězství."
Jari-Matti s Focusem RS WRC v Německu 2010
S velkým očekáváním k soutěži vzhlíží i Petter Solberg, který se od roku 2002 zúčastnil všech ročníků soutěže. "Tuto soutěž mám opravdu rád. Neustále nabízí skvělou atmosféru a láká hodně fanoušků. Poprvé od zimní Rally Monte Carlo se dostaneme na asfalt. Na tomto povrchu mi s Fiestou ale zatím chybí více zkušeností. Celkově se však za volantem tohoto vozu cítím dobře, takže uvidíme, jak to pro nás dopadne. Díky zkouškám ve vinicích a ve vojenském prostoru se německá soutěž od ostatních v MS odlišuje. Neustále se měnící grip je velkou výzvou. Hinkelsteiny jsou hodně zákeřné, obzvláště za deště. Budeme se snažit vypořádat se se všemi nástrahami - to můžeme považovat za klíč k úspěchu."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.