Netradiční příprava by se mohla vyplatit. Jari-Matti Latvala a Petter Solberg odjeli více než 1000 km na jedné francouzské asfaltové trati za účelem najití optimálního nastavení. Teď myslí na vítězství.
Ford má za sebou test, který se konal ve Francii. Mezi městy Paříž a Reims leží Circuit des Ecuyeres, ten továrnímu týmu poskytl jak suché podmínky tak i mokré. Tedy přesně to, co může Ford očekávat od podniku v okolí německého Trieru. "Díky práci na pernamentní závodní dráze jsme se toho dozvěděli mnohem více, než že bychom jen našli ideální set up. Víme teď již jasněji, jak se i ty nejmenší modifikace v nastavení projeví na ovládání a výkonu auta," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Jari-Matti Latvala se svým spolujezdcem, Mikkou Anttilou, znají německou trať jako své boty - čeká je totiž jejich již devátý společný start na této soutěži. "Na asfaltu jsem ještě nikdy nebyl tak rychlý a tak konkurenceschopný jako dnes. Fiesta RS WRC a já jsme udělali další krok správným směrem, což velmi posílilo moje sebevědomí. Auto je teď na každém povrchu perfektně vybalancované a konkurenceschopné. V Ecuyeres jsme se toho hodně naučili - i co se pneumatik za smíšených podmínek týče. Rally Deutschland vidím jako nejnáročnější asfaltovou soutěž roku. Zkoušky jsou zábavné, i když výběr gum je těžký a Hinkelsteiny (tankové zábrany, které lemují některé zkoušky, pozn. red.) neodpouští žádnou chybu. Když na Baumholderu vyjedete ze stopy, tak cena za tuto chybu je hodně vysoká. Podiové umístění by bylo prima, ale věřím, že můžeme zabojovat i o vítězství."
Jari-Matti s Focusem RS WRC v Německu 2010
S velkým očekáváním k soutěži vzhlíží i Petter Solberg, který se od roku 2002 zúčastnil všech ročníků soutěže. "Tuto soutěž mám opravdu rád. Neustále nabízí skvělou atmosféru a láká hodně fanoušků. Poprvé od zimní Rally Monte Carlo se dostaneme na asfalt. Na tomto povrchu mi s Fiestou ale zatím chybí více zkušeností. Celkově se však za volantem tohoto vozu cítím dobře, takže uvidíme, jak to pro nás dopadne. Díky zkouškám ve vinicích a ve vojenském prostoru se německá soutěž od ostatních v MS odlišuje. Neustále se měnící grip je velkou výzvou. Hinkelsteiny jsou hodně zákeřné, obzvláště za deště. Budeme se snažit vypořádat se se všemi nástrahami - to můžeme považovat za klíč k úspěchu."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.