To, že ředitel VW pro rozvoj je velkým fandou motorsportu, je známo. Je jedno, jestli se jedná o 24 hodinovku na Nürburgringu nebo rollout nového Pola R WRC, pokud mu to jeho pracovní vytížení dovolí, tak je u toho. Teď jsme ho mohli spatřit při Rally Finland.
Finsko je soutěží, kterou by měl každý správný fanda alespoň jednou navštívit. Nikde nejsou průměrné rychlosti tak vysoké, skoky tak mocné a nadšení fanoušků takřka nezná meze. Také ředitel VW pro rozvoj Dr. Ulrich Hackenberg si soutěž nenechal ujít.
"Pro mě je to nejlepší návštěva rally a jsem nadšen," řekl Dr. Ulrich Hackenberg, který se k nejlepším místům jednotlivých zkoušek dostával na motorce. Doprovázel ho šéf VW pro motorsport, Jost Capito, a také ex-mistr světa, Tommy Mäkinen. "Je fascinující vidět s jakým entuziasmem fandové podporují svoje hrdiny na trati. Já jsem samozřejmě velmi spokojen s tím, jaký vynikající výkon předvedli oba naši jezdci na těchto náročných zkouškách. Moje očekávání roku 2013 a nasazení Pola R WRC je hodně vysoké."
"Se Škodovkou jsme drželi krok se silnějšími vozy kategorie WRC, což bylo díky rychlým cestám na zkouškách jako je Ouninpohja možné," řekl Sebastien Ogier. "Příští rok s Polem R WRC chceme samozřejmě ještě dále."
"S těžkými a rychlými cestami se Rally Finland řadí k nejtěžším, ale i nejspektakulárnějším závodům roku. Velká pochvala celému týmu, který odvedl dobrou páci a nezaznamenal jsem žádné problémy. Jezdci se za těžkých a namáhavých podmínek prezentovali v dobré formě a pro náš program v příštím roce sbírali cenné zkušenosti," řekl šéf týmu Volkswagen, Jost Capito.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.