Komise rally FIA na svém posledním zasedání projednávala nové nápady, které by měly vylepšit MS. Jednou z myšlenek bylo, že by tovární týmy nasazovaly místo 2 hned 3 soutěžní vozy.
Spekulace, že by tovární týmy měly v budoucnu opět nasazovat 3 místo 2 soutěžních vozů, se už servisním parkem šíří delší dobu. Teď však dostávají tyto myšlenky konkrétnější podobu, aplikovány by přitom mohly být už od příštího roku.
FIA si od tohoto kroku slibuje nejenom rozšíření startovního pole o kvalitní jezdce se speciály WRC, ale také by to měla být příležitost pro mladé talenty, jak se dostat na vrchol. Stejně jako v minulosti by body sbírali dva nejlépe umístění piloti daného týmu.
Tovární týmy se ale momentálně brání tomuto záměru. Jeden z nich by dokonce nebyl schopný dodatečné náklady na nasazení třetího auta pokrýt.
Výrazné změny čekají také SWRC a PWRC. Nový šampionát "WRC2", který by byl vypsán pro vozy s oběma poháněnými nápravami, by měl obě série nahradit a sjednotit. Vozy s jednou poháněnou nápravou - vyjmuty jsou vozy kategorie R-GT - by měly startovat pod názvem "WRC3" a Akademie pod názvem "WRC4".
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?