Komise rally FIA na svém posledním zasedání projednávala nové nápady, které by měly vylepšit MS. Jednou z myšlenek bylo, že by tovární týmy nasazovaly místo 2 hned 3 soutěžní vozy.
Spekulace, že by tovární týmy měly v budoucnu opět nasazovat 3 místo 2 soutěžních vozů, se už servisním parkem šíří delší dobu. Teď však dostávají tyto myšlenky konkrétnější podobu, aplikovány by přitom mohly být už od příštího roku.
FIA si od tohoto kroku slibuje nejenom rozšíření startovního pole o kvalitní jezdce se speciály WRC, ale také by to měla být příležitost pro mladé talenty, jak se dostat na vrchol. Stejně jako v minulosti by body sbírali dva nejlépe umístění piloti daného týmu.
Tovární týmy se ale momentálně brání tomuto záměru. Jeden z nich by dokonce nebyl schopný dodatečné náklady na nasazení třetího auta pokrýt.
Výrazné změny čekají také SWRC a PWRC. Nový šampionát "WRC2", který by byl vypsán pro vozy s oběma poháněnými nápravami, by měl obě série nahradit a sjednotit. Vozy s jednou poháněnou nápravou - vyjmuty jsou vozy kategorie R-GT - by měly startovat pod názvem "WRC3" a Akademie pod názvem "WRC4".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.