V rámci Rally Finland opět šéf VW pro motorsport, Jost Capito, připomněl, že Polo R WRC poprvé změří své síly s konkurenty v podobě Fiesty RS WRC, DS3 WRC a Johna Coopera Works WRC na Rally Monte Carlo. Zároveň ale připustil, že by tým rád vůz otestoval v Itálii.
Všichni novináři ze světa rally čekali s napětím na setkání s Jostem Capitem v rámci Rally Finland. Poodhalí šéf VW pro motorsport své karty například ohledně nasazování vozů v rámci MS? Čekali ale marně...
Jost Capito znovu pouze potvrdil, že na Monte Carlu odstartuje tým s pouze dvěma vozy: "Pokud bychom naznali, že máme kapacity na to, abychom jeli se třemi vozy, tak o tom pouvažujeme." Také otázka druhého jezdce zůstává zahalena tajemstvím: "Až bude vše jasné, tak jeho jméno odtajníme. První i druhý jezdec budou mít v týmu stejný status a druhý jezdec bude mít svoje místo jisté. V otázce jezdců si necháváme pro třetí vůz volné všechny možnosti."
Pokud se týká startu na Sardinii, tak Volkswagen i nadále jedná s dalšími výrobci, kteří musí jeho start povolit: "Máme s nimi dobré vztahy a diskutujeme o této možnosti. Je jasné, že bychom auto rádi před ostrým debutem otestovali v podmínkách soutěže MS."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.