Letos se do itineráře Rally Finland vrátila poprvé od roku 2007 známá zkouška Ouninpohja v plné délce (33 km). Je to absolutní klasika, která patří k jedněm z nejvzrušujícím RZ v MS vůbec. Nejlepší čas na tomto testu drží z roku 2004 Petter Solberg.
Pokud se mluví o Ouninpohji, tak jezdci používají superlativů jako jedinečná, beroucí dech, mimořádná. "Je to prvotřídní zkouška," řekl Petter Solberg. "Tento závod se bude rozhodovat na zkouškách jako Ouninpohja. Je to obrovská výzva a je velmi těžké jí jet. Rychlostní tempo je velmi vysoké, kdo zvolí pro skoky špatnou stopu, pro toho rally s jistotou skončila. Když perfektně zajedete Ouninpohju, tak je to neuvěřitelný pocit - je to směs úlevy, enormní hrdosti a pocitu štěstí."
Jari-Matti testoval v pátek a v sobotu, Petter seděl za volantem Fiesty RS WRC ve středu a ve čtvrtek a o testu mluvil jako o "nejlepším testu všech dob". Rally Finland, jak všichni víme, se vyznačuje dlouhými skoky. To samozřejmě vyžaduje velkou pozornost, zkušenost jezdců, precizně napsaný rozpis a speciální jezdecký styl. "Když přijedete ve 180ti na skok, musíte trochu ubrat z rychlosti," vysvěluje Jari-Matti Latvala. "Pokud jste moc rychlí, tak aerodynamika zatlačí zadní část auta dolů, zatímco předek bude nadále stoupat, což může být potom problém při dopadu. Lepší je jít před hranou trochu na brzdy, eventuelně podřadit o jeden stupeň, a pak skok přejet pod plným plynem. Brzdit během skoku je špatné, protože auto pak zapruží a špatně se ovládá - to platí i pro přistání v problémech."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?