Solberg o zkoušce Ouninpohja a Latvala o skocích

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Citroën Sport
iM2 3. srpna 2012 18:40
Sdílej:

Letos se do itineráře Rally Finland vrátila poprvé od roku 2007 známá zkouška Ouninpohja v plné délce (33 km). Je to absolutní klasika, která patří k jedněm z nejvzrušujícím RZ v MS vůbec. Nejlepší čas na tomto testu drží z roku 2004 Petter Solberg.

Pokud se mluví o Ouninpohji, tak jezdci používají superlativů jako jedinečná, beroucí dech, mimořádná. "Je to prvotřídní zkouška," řekl Petter Solberg. "Tento závod se bude rozhodovat na zkouškách jako Ouninpohja. Je to obrovská výzva a je velmi těžké jí jet. Rychlostní tempo je velmi vysoké, kdo zvolí pro skoky špatnou stopu, pro toho rally s jistotou skončila. Když perfektně zajedete Ouninpohju, tak je to neuvěřitelný pocit - je to směs úlevy, enormní hrdosti a pocitu štěstí."

Jari-Matti testoval v pátek a v sobotu, Petter seděl za volantem Fiesty RS WRC ve středu a ve čtvrtek a o testu mluvil jako o "nejlepším testu všech dob". Rally Finland, jak všichni víme, se vyznačuje dlouhými skoky. To samozřejmě vyžaduje velkou pozornost, zkušenost jezdců, precizně napsaný rozpis a speciální jezdecký styl. "Když přijedete ve 180ti na skok, musíte trochu ubrat z rychlosti," vysvěluje Jari-Matti Latvala. "Pokud jste moc rychlí, tak aerodynamika zatlačí zadní část auta dolů, zatímco předek bude nadále stoupat, což může být potom problém při dopadu. Lepší je jít před hranou trochu na brzdy, eventuelně podřadit o jeden stupeň, a pak skok přejet pod plným plynem. Brzdit během skoku je špatné, protože auto pak zapruží a špatně se ovládá - to platí i pro přistání v problémech."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.