Prodrive postavil Mini WRC s pravostranným řízením

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 24. července 2012 19:24
Sdílej:

Speciálně pro irský trh vyvinul Prodrive Mini John Cooper Works WRC s pravostranným řízením. Na původní verzi musely být učiněny docela podstatné změny, a tak se Prodrive stal se svým Mini jediným produktem na trhu, který má volant napravo a spadá do novodobých vozů kategorie WRC.

Divákům se poprvé vůz představí o víkendové Lurgan-Park-Rallye, za volantem bude Derek McGeechan. Vůz je homologován pro všechny mistrovství pořadé FIA.

Upravená verze má stejně jako předchůdce samonosnou karoserii, přesunul se volant, změnu si vyžádal ochranný rám. Řadící páka a ruční brzda musely být mírně přesunuty. Změněno muselo být také umístění kabelových svazků a uchycení sedačky. V oblasti motoru se oba modely nijak podstatně neliší, pouze pozice vodní pumpy je pozměněna.

V oblasti motoru změna polohu vodní pumpa...

"Mini WRC je od svého představení minulý rok v Irsku velmi populární. Proto vznikla velká poptávka po pravostranném modelu. Bylo zapotřebí udělat docela dost práce, abychom ze standardního modelu udělali vůz, který bude plně odpovídat požadavkům FIA. Ale výsledek odpovídá našim očekáváním," říká Steve Smith, šéf obchodní oddělení Prodrivu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.