Volkswagen Polo R WRC by se měl objevit v říjnové Rally d'Italia. Na tomto startu se dohodla FIA s německým výrobcem automobilů.
Mezi lidmi z oblastní rallysportu se spekulovalo, že premiérou pro Polo R WRC bude domácí Rallye Deutschland. Jenže tyto zprávy vyvrátil marketingový ředitel týmu, Stefan Moser. Volkswagen se snažil domluvit start Pola jako "zero car" (předjezdec) v rámci WRC na Sardinii, jenže to neumožnila FIA.
"Nemužeme jet jako předjezdci. Ale vypadá to, že v rámci testů odstartujeme na Sardinii. Nepojedeme ale v rámci soutěže, FIA nám umožní startovat, ale čas nám měřen nebude. Definitivní rozhodnutí FIA očekáváme během tohoto týdne," prozrazuje Moser.
Zatím ani nevíme, kde Polo, které bude pilotovat Sébastien Ogier, bude v rámci vozů WRC startovat. Jezdce samotného start v Itálii velmi potěšil: "Zatím o tom moc nevím. Ale bylo zklamáním, když nám neumožnili startovat jako předjezdci, takže tohle by mohlo být skvělé řešení. Ok, sice nepojedeme v rámci klasifikace, ale alespoň určitým způsobem dojde konečně k porovnání našeho auta s vozy soupeřů."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.