Rally San Marino Historic skončila pro posádku Janota – Vyoral krátce po startu soutěže. Jejich Opel zastavila porucha palivového systému.
Rally San Marino Historic odstartovalo v pátek dopoledne do první etapy. Šotolinová soutěž v jedné z nejmenších evropských republik měla ve startovní listině i českou posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Pro celé pole FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel to byla první šotolinová soutěž této sezony. I proto se posádka žlutého Opelu patřičně těšila, i když věděla, že je čeká zejména ve druhé etapě velmi náročná a rozbitá soutěž. Bohužel, posádce Hájek Historic Czech National Rally Teamu nebylo přáno spatřit cíl soutěže, protože hned v průběhu úvodní rychlostní zkoušky rally jim vypověděl službu palivový systém jejich vozu. Po zvážení situace a po dlouhé poradě se tým rozhodl, že nenastoupí do druhé etapy San Marino Rally. Přes velmi pečlivou přípravu, kompletní repasi vozu a funkční test, se tým vrací do České republiky pouze s jedním bodem za odstartování v této soutěži.
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Je to velká smůla, ale i taková je rally. Někde na patnáctém kilometru druhé rychlostní zkoušky se naše auto zastavilo a nebylo v našich silách ho dostat do cíle. Odstoupení nás mrzí, ale teď s tím nic neuděláme. Příští týden náš tým čeká Historic Show na Rally Bohemia, na kterou se těšíme a určitě si ji užijeme.“
Karel Jirátko, poradce týmu. „Je to hodně velká sportovní smůla, kdy snažení týmu zhatila závada součástky za pár korun. I to se ale v rally běžně stává a náš tým není ani první, ani poslední komu se to stalo. Rozhodli jsme se dál v soutěži nepokračovat v Super Rally, protože by to s ohledem na další vývoj šampionátu nemělo téměř žádný smysl.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jako majitel týmu jsem si jistý, že jsme pro přípravu udělali maximum. Odstoupení nebylo způsobeno chybou mechaniků, ale vinou vady materiálu. Bohužel, letos nám zřejmě není přáno, protože od první soutěže ve Španělsku nás provázejí časté technické problémy. Loni a tři roky před tím se nám dařilo a vyhrávali jsme závody jeden za druhým, letos je to naopak. I to je rally, bereme to jak to je. Do druhé etapy nenastupujeme, protože by to vzhledem k vývoji šampionátu pro nás nemělo význam, jen bychom zbytečně ničili náš Kadett na šotolině, což není náš styl. Po návratu do republiky nás čeká příprava na Rally Bohemia, kde budeme mít vzácné hosty.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.