Rally San Marino Historic skončila pro posádku Janota – Vyoral krátce po startu soutěže. Jejich Opel zastavila porucha palivového systému.
Rally San Marino Historic odstartovalo v pátek dopoledne do první etapy. Šotolinová soutěž v jedné z nejmenších evropských republik měla ve startovní listině i českou posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Pro celé pole FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel to byla první šotolinová soutěž této sezony. I proto se posádka žlutého Opelu patřičně těšila, i když věděla, že je čeká zejména ve druhé etapě velmi náročná a rozbitá soutěž. Bohužel, posádce Hájek Historic Czech National Rally Teamu nebylo přáno spatřit cíl soutěže, protože hned v průběhu úvodní rychlostní zkoušky rally jim vypověděl službu palivový systém jejich vozu. Po zvážení situace a po dlouhé poradě se tým rozhodl, že nenastoupí do druhé etapy San Marino Rally. Přes velmi pečlivou přípravu, kompletní repasi vozu a funkční test, se tým vrací do České republiky pouze s jedním bodem za odstartování v této soutěži.
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Je to velká smůla, ale i taková je rally. Někde na patnáctém kilometru druhé rychlostní zkoušky se naše auto zastavilo a nebylo v našich silách ho dostat do cíle. Odstoupení nás mrzí, ale teď s tím nic neuděláme. Příští týden náš tým čeká Historic Show na Rally Bohemia, na kterou se těšíme a určitě si ji užijeme.“
Karel Jirátko, poradce týmu. „Je to hodně velká sportovní smůla, kdy snažení týmu zhatila závada součástky za pár korun. I to se ale v rally běžně stává a náš tým není ani první, ani poslední komu se to stalo. Rozhodli jsme se dál v soutěži nepokračovat v Super Rally, protože by to s ohledem na další vývoj šampionátu nemělo téměř žádný smysl.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jako majitel týmu jsem si jistý, že jsme pro přípravu udělali maximum. Odstoupení nebylo způsobeno chybou mechaniků, ale vinou vady materiálu. Bohužel, letos nám zřejmě není přáno, protože od první soutěže ve Španělsku nás provázejí časté technické problémy. Loni a tři roky před tím se nám dařilo a vyhrávali jsme závody jeden za druhým, letos je to naopak. I to je rally, bereme to jak to je. Do druhé etapy nenastupujeme, protože by to vzhledem k vývoji šampionátu pro nás nemělo význam, jen bychom zbytečně ničili náš Kadett na šotolině, což není náš styl. Po návratu do republiky nás čeká příprava na Rally Bohemia, kde budeme mít vzácné hosty.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.