Rally San Marino Historic skončila pro posádku Janota – Vyoral krátce po startu soutěže. Jejich Opel zastavila porucha palivového systému.
Rally San Marino Historic odstartovalo v pátek dopoledne do první etapy. Šotolinová soutěž v jedné z nejmenších evropských republik měla ve startovní listině i českou posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Pro celé pole FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel to byla první šotolinová soutěž této sezony. I proto se posádka žlutého Opelu patřičně těšila, i když věděla, že je čeká zejména ve druhé etapě velmi náročná a rozbitá soutěž. Bohužel, posádce Hájek Historic Czech National Rally Teamu nebylo přáno spatřit cíl soutěže, protože hned v průběhu úvodní rychlostní zkoušky rally jim vypověděl službu palivový systém jejich vozu. Po zvážení situace a po dlouhé poradě se tým rozhodl, že nenastoupí do druhé etapy San Marino Rally. Přes velmi pečlivou přípravu, kompletní repasi vozu a funkční test, se tým vrací do České republiky pouze s jedním bodem za odstartování v této soutěži.
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Je to velká smůla, ale i taková je rally. Někde na patnáctém kilometru druhé rychlostní zkoušky se naše auto zastavilo a nebylo v našich silách ho dostat do cíle. Odstoupení nás mrzí, ale teď s tím nic neuděláme. Příští týden náš tým čeká Historic Show na Rally Bohemia, na kterou se těšíme a určitě si ji užijeme.“
Karel Jirátko, poradce týmu. „Je to hodně velká sportovní smůla, kdy snažení týmu zhatila závada součástky za pár korun. I to se ale v rally běžně stává a náš tým není ani první, ani poslední komu se to stalo. Rozhodli jsme se dál v soutěži nepokračovat v Super Rally, protože by to s ohledem na další vývoj šampionátu nemělo téměř žádný smysl.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jako majitel týmu jsem si jistý, že jsme pro přípravu udělali maximum. Odstoupení nebylo způsobeno chybou mechaniků, ale vinou vady materiálu. Bohužel, letos nám zřejmě není přáno, protože od první soutěže ve Španělsku nás provázejí časté technické problémy. Loni a tři roky před tím se nám dařilo a vyhrávali jsme závody jeden za druhým, letos je to naopak. I to je rally, bereme to jak to je. Do druhé etapy nenastupujeme, protože by to vzhledem k vývoji šampionátu pro nás nemělo význam, jen bychom zbytečně ničili náš Kadett na šotolině, což není náš styl. Po návratu do republiky nás čeká příprava na Rally Bohemia, kde budeme mít vzácné hosty.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?