Janotovi nebylo přáno vidět v San Marinu cíl soutěže

Janota, Miroslav
Janota, Miroslav, foto: Frýba, Petr
Petr Eliáš 9. července 2012 23:59
Sdílej:

Rally San Marino Historic skončila pro posádku Janota – Vyoral krátce po startu soutěže. Jejich Opel zastavila porucha palivového systému.

Rally San Marino Historic odstartovalo v pátek dopoledne do první etapy. Šotolinová soutěž v jedné z nejmenších evropských republik měla ve startovní listině i českou posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Pro celé pole FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel to byla první šotolinová soutěž této sezony. I proto se posádka žlutého Opelu patřičně těšila, i když věděla, že je čeká zejména ve druhé etapě velmi náročná a rozbitá soutěž. Bohužel, posádce Hájek Historic Czech National Rally Teamu nebylo přáno spatřit cíl soutěže, protože hned v průběhu úvodní rychlostní zkoušky rally jim vypověděl službu palivový systém jejich vozu. Po zvážení situace a po dlouhé poradě se tým rozhodl, že nenastoupí do druhé etapy San Marino Rally. Přes velmi pečlivou přípravu, kompletní repasi vozu a funkční test, se tým vrací do České republiky pouze s jedním bodem za odstartování v této soutěži. 

Miroslav Janota, jezdec týmu: „Je to velká smůla, ale i taková je rally. Někde na patnáctém kilometru druhé rychlostní zkoušky se naše auto zastavilo a nebylo v našich silách ho dostat do cíle. Odstoupení nás mrzí, ale teď s tím nic neuděláme. Příští týden náš tým čeká Historic Show na Rally Bohemia, na kterou se těšíme a určitě si ji užijeme.“

Karel Jirátko, poradce týmu. „Je to hodně velká sportovní smůla, kdy snažení týmu zhatila závada součástky za pár korun. I to se ale v rally běžně stává a náš tým není ani první, ani poslední komu se to stalo. Rozhodli jsme se dál v soutěži nepokračovat v Super Rally, protože by to s ohledem na další vývoj šampionátu nemělo téměř žádný smysl.“

Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jako majitel týmu jsem si jistý, že jsme pro přípravu udělali maximum. Odstoupení nebylo způsobeno chybou mechaniků, ale vinou vady materiálu. Bohužel, letos nám zřejmě není přáno, protože od první soutěže ve Španělsku nás provázejí časté technické problémy. Loni a tři roky před tím se nám dařilo a vyhrávali jsme závody jeden za druhým, letos je to naopak. I to je rally, bereme to jak to je. Do druhé etapy nenastupujeme, protože by to vzhledem k vývoji šampionátu pro nás nemělo význam, jen bychom zbytečně ničili náš Kadett na šotolině, což není náš styl. Po návratu do republiky nás čeká příprava na Rally Bohemia, kde budeme mít vzácné hosty.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.