Evgeny Novikov je vedle Madse Ostberga bez pochyby velkým překvapením sezony. Mladý rus už nedělá tolik chyb a v průběžném pořadí šampionátu se drží na slušném pátém místě. Jeho budoucí plány jsou spojeny s VW.
Úspěchy Ruse, Evgenyho Novikova, se začínají pomalu dostavovat a to jel teprve 21 letý jezdec na Novém Zélandu svůj teprve 30. v MS. Ve skoro polovině z nich cíl neviděl. V posledních deseti soutěžích však vypadl pouze dvakrát – v Mexiku kvůli nehodě a v Řecku ho zradila jeho Fiesta. Na druhou stranu už ale dokázal získat celkem 71 světových bodů. Celkově devětkrát dojel do cíle na bodech, získal čtyři nejrychlejší časy v RZ a jednou (letos v Portugalsku) se podíval na podium.
„Byl jsem prostě moc mladý a měl jsem moc těžkou nohu na plynu,“ vzpomíná Novikov pro ‚rally – Das Magazin‘ na začátky své kariéry. „Důležitější než skutečnosti, že mi bylo 18 a seděl jsem ve WRC, byly chybějící zkušenosti. O autě jsem toho moc nevěděl a o tratích jsem toho věděl ještě méně. Musel jsem ale držet krok se zkušenými jezdci, kteří znají jak auta, tak i tratě. Když za takových podmínek přijdete do rally, tak je docela těžké bez nehod zajíždět rychlé časy. Když to tak vezmeme, tak vlastně nebyly ty bouračky ničím zvláštním. Teď už mám o trochu více zkušeností a vím také, kde se vysoké riziko nevyplácí," řekl Evgeny Novikov.
Na jeho zlepšené formě však nemají podíl pouze větší zkušenosti. "Velký podíl na tom má také můj spolujezdec, Denis Giraudet. Moji dřívější spolujezdci nebyli jednoduše tak profesionální jako on. S ním se učím a zlepšuji o hodně rychleji." Novikov však sní o továrním autě. "S ním jedete v jiné lize. Jsem si jistý, že bych s ním mohl bojovat o vítězství. Když jsem jezdil v roce 2009 se Sébastienem Ogierem v Citroën Junior Teamu, tak jsem byl občas rychlejší já a občas zase on. Když pak ale dostal tovární auto, tak jel úplně jinou ligu a mohl bojovat o vítězství. Vitězství nejsou žádná kouzla. Je to otázka celkého paketu, tedy možností, které máte. Tou nejdůležitější je tovární auto."
Od roku 2013 do MS v rally vstupuje VW. jedno Polo bude pilotovat Sébastien Ogier. Druhé pravděpodobně Jari-Matti Latvala. Obě tovární sedačky jsou tak obsazené. Kdo se však posadí do třetího auta, které by wolfsburgští rádi na vybrané podniky nasazovali? Možná to bude Andreas Mikkelsen, který za tým s Fabií S20000 občas startuje už letos, ale možná by to mohl být právě Novikov.
"Vyvíjíme koncept levného cupového závodění s Poly, něco mezi třídami R1 a R2. Ruskému importérovi VW se to tak líbilo, že již teď běží přípravy tohoto projektu, aby se mohlo začít závodit od roku 2013. Mluvili jsme také s Fordem, ale ten moc nejevil zájem. Volkswagen je naproti tomu v Rusku vysoce motivovaný. V mé domovině je VW hodně populární a má prima image. Kdyby do továrního týmu hledali nějakého ruského jezdce, tak by o jednom vysoce motivovaném věděl," zakončil se úsměvem Novikov.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?