Novikov: Na mém zlepšení má zásluhu i spolujezdec

Novikov, Evgeniy
Novikov, Evgeniy, foto: Citroën Sport
iM2 11. července 2012 18:42
Sdílej:

Evgeny Novikov je vedle Madse Ostberga bez pochyby velkým překvapením sezony. Mladý rus už nedělá tolik chyb a v průběžném pořadí šampionátu se drží na slušném pátém místě. Jeho budoucí plány jsou spojeny s VW.

Úspěchy Ruse, Evgenyho Novikova, se začínají pomalu dostavovat a to jel teprve 21 letý jezdec na Novém Zélandu svůj teprve 30. v MS. Ve skoro polovině z nich cíl neviděl. V posledních deseti soutěžích však vypadl pouze dvakrát – v Mexiku kvůli nehodě a v Řecku ho zradila jeho Fiesta. Na druhou stranu už ale dokázal získat celkem 71 světových bodů. Celkově devětkrát dojel do cíle na bodech, získal čtyři nejrychlejší časy v RZ a jednou (letos v Portugalsku) se podíval na podium. 

„Byl jsem prostě moc mladý a měl jsem moc těžkou nohu na plynu,“ vzpomíná Novikov pro ‚rally – Das Magazin‘ na začátky své kariéry. „Důležitější než skutečnosti, že mi bylo 18 a seděl jsem ve WRC, byly  chybějící zkušenosti. O autě jsem toho moc nevěděl a o tratích jsem toho věděl ještě méně. Musel jsem ale držet krok se zkušenými jezdci, kteří znají jak auta, tak i tratě. Když za takových podmínek přijdete do rally, tak je docela těžké bez nehod zajíždět rychlé časy. Když to tak vezmeme, tak vlastně nebyly ty bouračky ničím zvláštním. Teď už mám o trochu více zkušeností a vím také, kde se vysoké riziko nevyplácí," řekl Evgeny Novikov.

Na jeho zlepšené formě však nemají podíl pouze větší zkušenosti. "Velký podíl na tom má také můj spolujezdec, Denis Giraudet. Moji dřívější spolujezdci nebyli jednoduše tak profesionální jako on. S ním se učím a zlepšuji o hodně rychleji." Novikov však sní o továrním autě. "S ním jedete v jiné lize. Jsem si jistý, že bych s ním mohl bojovat o vítězství. Když jsem jezdil v roce 2009 se Sébastienem Ogierem v Citroën Junior Teamu, tak jsem byl občas rychlejší já a občas zase on. Když pak ale dostal tovární auto, tak jel úplně jinou ligu a mohl bojovat o vítězství. Vitězství nejsou žádná kouzla. Je to otázka celkého paketu, tedy možností, které máte. Tou nejdůležitější je tovární auto."

Od roku 2013 do MS v rally vstupuje VW. jedno Polo bude pilotovat Sébastien Ogier. Druhé pravděpodobně Jari-Matti Latvala. Obě tovární sedačky jsou tak obsazené. Kdo se však posadí do třetího auta, které by wolfsburgští rádi na vybrané podniky nasazovali? Možná to bude Andreas Mikkelsen, který za tým s Fabií S20000 občas startuje už letos, ale možná by to mohl být právě Novikov. 

"Vyvíjíme koncept levného cupového závodění s Poly, něco mezi třídami R1 a R2. Ruskému importérovi VW se to tak líbilo, že již teď běží přípravy tohoto projektu, aby se mohlo začít závodit od roku 2013. Mluvili jsme také s Fordem, ale ten moc nejevil zájem. Volkswagen je naproti tomu v Rusku vysoce motivovaný. V mé domovině je VW hodně populární a má prima image. Kdyby do továrního týmu hledali nějakého ruského jezdce, tak by o jednom vysoce motivovaném věděl," zakončil se úsměvem Novikov. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.