Evgeny Novikov je vedle Madse Ostberga bez pochyby velkým překvapením sezony. Mladý rus už nedělá tolik chyb a v průběžném pořadí šampionátu se drží na slušném pátém místě. Jeho budoucí plány jsou spojeny s VW.
Úspěchy Ruse, Evgenyho Novikova, se začínají pomalu dostavovat a to jel teprve 21 letý jezdec na Novém Zélandu svůj teprve 30. v MS. Ve skoro polovině z nich cíl neviděl. V posledních deseti soutěžích však vypadl pouze dvakrát – v Mexiku kvůli nehodě a v Řecku ho zradila jeho Fiesta. Na druhou stranu už ale dokázal získat celkem 71 světových bodů. Celkově devětkrát dojel do cíle na bodech, získal čtyři nejrychlejší časy v RZ a jednou (letos v Portugalsku) se podíval na podium.
„Byl jsem prostě moc mladý a měl jsem moc těžkou nohu na plynu,“ vzpomíná Novikov pro ‚rally – Das Magazin‘ na začátky své kariéry. „Důležitější než skutečnosti, že mi bylo 18 a seděl jsem ve WRC, byly chybějící zkušenosti. O autě jsem toho moc nevěděl a o tratích jsem toho věděl ještě méně. Musel jsem ale držet krok se zkušenými jezdci, kteří znají jak auta, tak i tratě. Když za takových podmínek přijdete do rally, tak je docela těžké bez nehod zajíždět rychlé časy. Když to tak vezmeme, tak vlastně nebyly ty bouračky ničím zvláštním. Teď už mám o trochu více zkušeností a vím také, kde se vysoké riziko nevyplácí," řekl Evgeny Novikov.
Na jeho zlepšené formě však nemají podíl pouze větší zkušenosti. "Velký podíl na tom má také můj spolujezdec, Denis Giraudet. Moji dřívější spolujezdci nebyli jednoduše tak profesionální jako on. S ním se učím a zlepšuji o hodně rychleji." Novikov však sní o továrním autě. "S ním jedete v jiné lize. Jsem si jistý, že bych s ním mohl bojovat o vítězství. Když jsem jezdil v roce 2009 se Sébastienem Ogierem v Citroën Junior Teamu, tak jsem byl občas rychlejší já a občas zase on. Když pak ale dostal tovární auto, tak jel úplně jinou ligu a mohl bojovat o vítězství. Vitězství nejsou žádná kouzla. Je to otázka celkého paketu, tedy možností, které máte. Tou nejdůležitější je tovární auto."
Od roku 2013 do MS v rally vstupuje VW. jedno Polo bude pilotovat Sébastien Ogier. Druhé pravděpodobně Jari-Matti Latvala. Obě tovární sedačky jsou tak obsazené. Kdo se však posadí do třetího auta, které by wolfsburgští rádi na vybrané podniky nasazovali? Možná to bude Andreas Mikkelsen, který za tým s Fabií S20000 občas startuje už letos, ale možná by to mohl být právě Novikov.
"Vyvíjíme koncept levného cupového závodění s Poly, něco mezi třídami R1 a R2. Ruskému importérovi VW se to tak líbilo, že již teď běží přípravy tohoto projektu, aby se mohlo začít závodit od roku 2013. Mluvili jsme také s Fordem, ale ten moc nejevil zájem. Volkswagen je naproti tomu v Rusku vysoce motivovaný. V mé domovině je VW hodně populární a má prima image. Kdyby do továrního týmu hledali nějakého ruského jezdce, tak by o jednom vysoce motivovaném věděl," zakončil se úsměvem Novikov.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.