Možný návrat Toyoty do MS v automobilových soutěžích se stává opět o něco reálnějším. Její šéf, Yoshiaki Kinoshita, totiž prohlásil, že rok 2014 by mohl být vhodným rokem pro zavítání do MS.
Toyota se v MS v rally naposledy prezentovala v roce 1999, poté zaměřila veškeré své síly na Formuli 1. Japonská firma však již zahájila práce na motoru 1,6l turbo, který odpovídá regulím FIA. Mezitím se také snaží na FIA a svých rivalech vyjednat vyjímku, která by ji umožnila použít model Yaris, který je o 15cm kratší, než nařizují pravidla (vůz musí měřit 3,9m).
"Doufám, že se zapojíme již v roce 2014," říká Yoshiaki Kinoshita, president Toyoty pro motorsport. "Pochopitelněj je naším cílem WRC. Ale chce to postupovat krok po kroku. S rally jsme se rozloučili v roce 1999 a mezitím pochopitelně odešli skoro všichni lidé z tohoto programu. Ve firmě nemáme know-how. Potřebujeme připravit motor, vyvinout šasi a získat zkušenosti. Poté budeme připraveni."
Toyota se letos také poprvé po dlouhé době představila v Le Mans a vytrvalostních závodech. Podle Kinoshita by ale bylo možné, aby firma podpořila oba programy zároveň.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?