Pred tretím podujatím slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, Rally Lubeník, sme vás informovali o tom, že slovenský RUFA Šport Team na poslednú chvíľu riešil aké súťažné vozidlo na túto súťaž vlastne nasadiť. Škoda Fabia S2000 sa nakoniec ukázala ako dobrý ťah a tím získal absolútne víťazstvo.
„Pri zostavovaní štartovej listiny sa nám ako vlaňajším víťazom ušlo číslo jeden. Vyrážať však na rýchlostné skúšky ako prvá posádka však nie vždy býva výhoda, nám to však nevadilo. Bolo však jasné, že aj z dôvodu krátkej , jednodňovej súťaže, musíme už od prvých metrov začať zostra a aj najmenšie zaváhanie nás môže v konečnom súčte časov stáť dobré umiestnenie. Aj keď súťaž pre nás nebola úplne bezproblémová, podarilo sa nám opäť po roku obhájiť víťazstvo,“ rozhovoril sa hneď na úvod Grzegorz Grzyb.
Po víťazstve v prvom teste a druhom mieste v druhej rýchlostnej skúške posádke Grzegorz Grzyb – Robert Hundla patrilo prvenstvo v priebežnom poradí. V treťom teste však prišiel asi tri kilometre pred jeho testom defekt a líderská pozícia sa ihneď zmenila na druhú priečku. Už v ďalšom teste však Grzegorz s Robertom zabojovali, opäť si na svoje konto pripísali víťazstvo a vrátili sa na prvú priečku priebežného poradia. Od tohto okamihu vedenie už z rúk nepustili a napriek faktu, že konkurencia na nich neustále dorážala, v cieli im patrila nielen zaslúžene prvá priečka, ale aj poháre za absolútne víťazstvo.
„Toto víťazstvo sme po smole v Topoľčanoch potrebovali hlavne z psychologického hľadiska. Som rád, že chlapci si dokázali dať pozor na dobiedzajúcu konkurenciu a vyhrať po roku opäť Rally Lubeník. Chcel by som zároveň poďakovať aj JM Racing za perfektnú prípravu Škody Fabia S2000 a partnerom za podporu,“ povedal v cieli spokojný manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
Spokojný bol aj jazdec, Grzegorz Grzyb, ktorý na záver dodal: „Bola to veľmi ťažká súťaž a to aj napriek tomu, že trvala iba jeden deň. Rýchlostné skúšky boli nesmierne ťažké, pričom Peklo bolo veľmi technické a po nočnom daždi tu bolo aj strašne veľa vyťahaného blata a kameňov na ceste. Druhá rýchlostná skúška bola zase veľmi rýchla a museli sme ju ísť fakt na vyše sto percent, keďže sme mali hendikep oproti konkurencii v maximálnej rýchlosti, ktorú vozidlo špecifikácie S2000 nemá takú vysokú ako iné vozidlá. Som rád, že sa nám podarilo vyhrať. Týmto pádom sa stáva boj o majstra Slovenska podstatne zaujímavejší.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?