Pred tretím podujatím slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, Rally Lubeník, sme vás informovali o tom, že slovenský RUFA Šport Team na poslednú chvíľu riešil aké súťažné vozidlo na túto súťaž vlastne nasadiť. Škoda Fabia S2000 sa nakoniec ukázala ako dobrý ťah a tím získal absolútne víťazstvo.
„Pri zostavovaní štartovej listiny sa nám ako vlaňajším víťazom ušlo číslo jeden. Vyrážať však na rýchlostné skúšky ako prvá posádka však nie vždy býva výhoda, nám to však nevadilo. Bolo však jasné, že aj z dôvodu krátkej , jednodňovej súťaže, musíme už od prvých metrov začať zostra a aj najmenšie zaváhanie nás môže v konečnom súčte časov stáť dobré umiestnenie. Aj keď súťaž pre nás nebola úplne bezproblémová, podarilo sa nám opäť po roku obhájiť víťazstvo,“ rozhovoril sa hneď na úvod Grzegorz Grzyb.
Po víťazstve v prvom teste a druhom mieste v druhej rýchlostnej skúške posádke Grzegorz Grzyb – Robert Hundla patrilo prvenstvo v priebežnom poradí. V treťom teste však prišiel asi tri kilometre pred jeho testom defekt a líderská pozícia sa ihneď zmenila na druhú priečku. Už v ďalšom teste však Grzegorz s Robertom zabojovali, opäť si na svoje konto pripísali víťazstvo a vrátili sa na prvú priečku priebežného poradia. Od tohto okamihu vedenie už z rúk nepustili a napriek faktu, že konkurencia na nich neustále dorážala, v cieli im patrila nielen zaslúžene prvá priečka, ale aj poháre za absolútne víťazstvo.
„Toto víťazstvo sme po smole v Topoľčanoch potrebovali hlavne z psychologického hľadiska. Som rád, že chlapci si dokázali dať pozor na dobiedzajúcu konkurenciu a vyhrať po roku opäť Rally Lubeník. Chcel by som zároveň poďakovať aj JM Racing za perfektnú prípravu Škody Fabia S2000 a partnerom za podporu,“ povedal v cieli spokojný manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
Spokojný bol aj jazdec, Grzegorz Grzyb, ktorý na záver dodal: „Bola to veľmi ťažká súťaž a to aj napriek tomu, že trvala iba jeden deň. Rýchlostné skúšky boli nesmierne ťažké, pričom Peklo bolo veľmi technické a po nočnom daždi tu bolo aj strašne veľa vyťahaného blata a kameňov na ceste. Druhá rýchlostná skúška bola zase veľmi rýchla a museli sme ju ísť fakt na vyše sto percent, keďže sme mali hendikep oproti konkurencii v maximálnej rýchlosti, ktorú vozidlo špecifikácie S2000 nemá takú vysokú ako iné vozidlá. Som rád, že sa nám podarilo vyhrať. Týmto pádom sa stáva boj o majstra Slovenska podstatne zaujímavejší.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?