Pred tretím podujatím slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, Rally Lubeník, sme vás informovali o tom, že slovenský RUFA Šport Team na poslednú chvíľu riešil aké súťažné vozidlo na túto súťaž vlastne nasadiť. Škoda Fabia S2000 sa nakoniec ukázala ako dobrý ťah a tím získal absolútne víťazstvo.
„Pri zostavovaní štartovej listiny sa nám ako vlaňajším víťazom ušlo číslo jeden. Vyrážať však na rýchlostné skúšky ako prvá posádka však nie vždy býva výhoda, nám to však nevadilo. Bolo však jasné, že aj z dôvodu krátkej , jednodňovej súťaže, musíme už od prvých metrov začať zostra a aj najmenšie zaváhanie nás môže v konečnom súčte časov stáť dobré umiestnenie. Aj keď súťaž pre nás nebola úplne bezproblémová, podarilo sa nám opäť po roku obhájiť víťazstvo,“ rozhovoril sa hneď na úvod Grzegorz Grzyb.
Po víťazstve v prvom teste a druhom mieste v druhej rýchlostnej skúške posádke Grzegorz Grzyb – Robert Hundla patrilo prvenstvo v priebežnom poradí. V treťom teste však prišiel asi tri kilometre pred jeho testom defekt a líderská pozícia sa ihneď zmenila na druhú priečku. Už v ďalšom teste však Grzegorz s Robertom zabojovali, opäť si na svoje konto pripísali víťazstvo a vrátili sa na prvú priečku priebežného poradia. Od tohto okamihu vedenie už z rúk nepustili a napriek faktu, že konkurencia na nich neustále dorážala, v cieli im patrila nielen zaslúžene prvá priečka, ale aj poháre za absolútne víťazstvo.
„Toto víťazstvo sme po smole v Topoľčanoch potrebovali hlavne z psychologického hľadiska. Som rád, že chlapci si dokázali dať pozor na dobiedzajúcu konkurenciu a vyhrať po roku opäť Rally Lubeník. Chcel by som zároveň poďakovať aj JM Racing za perfektnú prípravu Škody Fabia S2000 a partnerom za podporu,“ povedal v cieli spokojný manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
Spokojný bol aj jazdec, Grzegorz Grzyb, ktorý na záver dodal: „Bola to veľmi ťažká súťaž a to aj napriek tomu, že trvala iba jeden deň. Rýchlostné skúšky boli nesmierne ťažké, pričom Peklo bolo veľmi technické a po nočnom daždi tu bolo aj strašne veľa vyťahaného blata a kameňov na ceste. Druhá rýchlostná skúška bola zase veľmi rýchla a museli sme ju ísť fakt na vyše sto percent, keďže sme mali hendikep oproti konkurencii v maximálnej rýchlosti, ktorú vozidlo špecifikácie S2000 nemá takú vysokú ako iné vozidlá. Som rád, že sa nám podarilo vyhrať. Týmto pádom sa stáva boj o majstra Slovenska podstatne zaujímavejší.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?