Hájek Historic Czech National Rally Team má před sebou v krátkém sledu další start v FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel. Tentokrát Rally San Marino.
Krátce po návratu z Ypres Historic Rally, kde Mirek Janota s Lukášem Vyoralem zajeli třetí místo absolutně v FIA mistrovství Evropy a druhé v kategorii II, čeká Hájek Historic Czech National Rally Team další výzva. Před týmem je start na šotolinové soutěži zařazené do FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel v San Marinu, kde historické rally vozy odstartují před polem soudobých automobilů IRC – Intercontinental Rally Challange. Mechanici týmu tak mají za sebou hodně náročný týden, kdy bylo potřeba po návratu z asfaltové Ypres Rally připravit šotolinovou specifikaci Opelu Kadett C – GT/E, 16 V.
Před první šotolinovou soutěží sezony 2012 bylo potřeba odzkoušet funkčnost a nastavení šotolinového vozu, a proto Hájek Historic Czech National Rally Team opět využil možnosti testovat na, v České republice ne příliš častém povrchu, šotolině. Během testu si posádka Miroslav Janota – Lukáš Vyoral vyzkoušela několik variant nastavení podvozku včetně jiných tlumičů a pneumatik, které v San Marinu použije. Během testu byl přítomný i poradce týmu a zkušený spolujezdec Karel Jirátko, který na test dohlížel a opět přispěl cennými radami.
Hájek Historic Czech National Rally Team byl na testu velmi mile potěšen účastí větší části organizačního výboru Rallye Český Krumlov, který představují skuteční nadšeni pro automobilový sport. Ti v závěru testu předali posádce Miroslav Janota – Lukáš Vyoral krásný dárek, k jehož předání ze známých důvodů nestačilo dojít při slavnostním vyhlášení v cíli 40. Rallye Český Krumlov, kde žlutý Opel Kadett C – GT/E, 16V Hájek Historic Czech National Rally Teamu zvítězil mezi historickými vozy. Celý tým děkuje lidem z ČK Motorsport za tuto milou pozornost stejně, jako všem ostatním, kteří se na profesionálním zabezpečení testovací trati zúčastnili, zvláště bývalému spolujezdci Mirka Janoty Pavlu Stráskému.
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Šotolinový test byl pro nás před odjezdem nezbytný. Kromě zcela odlišného nastavení podvozku, kde se nám podařilo najít snad optimální variantu před závodem v San Marinu, bylo nutné nastavit nově i motor, který je na šotolinových závodech, v našem případě nestandardně, osazen karburátory s filtry. Tím se mění charakteristika sání a to jsme museli upravit. Za nastavení motoru patří dík našemu dvornímu motoráři Tomáši Fuchsovi. Na šotolinovém povrchu jsem závodil naposledy zhruba před rokem, a tak jsem si musel oživit některé návyky. Smyk mě ale provází celým mým životem, a proto jsem si jízdu na šotolině užíval, jako pokaždé, když mám tuto příležitost. Věřím, že jsme na start v San Marinu připraveni dobře a děkuji všem, kteří pomáhali se zajištěním tohoto testu.“
Karel Jirátko, poradce týmu: „Najít v Čechách vhodný šotolinový úsek je hodně těžká věc. Tady se to týmu povedlo a Mirek si mohl nastavit auto a velmi rychle našel optimální variantu. Poděkování patří „českokrumlovským“, kteří se na přípravě testu podíleli a trať perfektně připravili. Samozřejmě nejdůležitější bude, jak se nám povede celý závod, ale pro přípravu jsme udělali vše podstatné. Teď už nezbývá nic jiného, než si držet palce.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?