Hájek Historic Czech National Rally Team má před sebou v krátkém sledu další start v FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel. Tentokrát Rally San Marino.
Krátce po návratu z Ypres Historic Rally, kde Mirek Janota s Lukášem Vyoralem zajeli třetí místo absolutně v FIA mistrovství Evropy a druhé v kategorii II, čeká Hájek Historic Czech National Rally Team další výzva. Před týmem je start na šotolinové soutěži zařazené do FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel v San Marinu, kde historické rally vozy odstartují před polem soudobých automobilů IRC – Intercontinental Rally Challange. Mechanici týmu tak mají za sebou hodně náročný týden, kdy bylo potřeba po návratu z asfaltové Ypres Rally připravit šotolinovou specifikaci Opelu Kadett C – GT/E, 16 V.
Před první šotolinovou soutěží sezony 2012 bylo potřeba odzkoušet funkčnost a nastavení šotolinového vozu, a proto Hájek Historic Czech National Rally Team opět využil možnosti testovat na, v České republice ne příliš častém povrchu, šotolině. Během testu si posádka Miroslav Janota – Lukáš Vyoral vyzkoušela několik variant nastavení podvozku včetně jiných tlumičů a pneumatik, které v San Marinu použije. Během testu byl přítomný i poradce týmu a zkušený spolujezdec Karel Jirátko, který na test dohlížel a opět přispěl cennými radami.
Hájek Historic Czech National Rally Team byl na testu velmi mile potěšen účastí větší části organizačního výboru Rallye Český Krumlov, který představují skuteční nadšeni pro automobilový sport. Ti v závěru testu předali posádce Miroslav Janota – Lukáš Vyoral krásný dárek, k jehož předání ze známých důvodů nestačilo dojít při slavnostním vyhlášení v cíli 40. Rallye Český Krumlov, kde žlutý Opel Kadett C – GT/E, 16V Hájek Historic Czech National Rally Teamu zvítězil mezi historickými vozy. Celý tým děkuje lidem z ČK Motorsport za tuto milou pozornost stejně, jako všem ostatním, kteří se na profesionálním zabezpečení testovací trati zúčastnili, zvláště bývalému spolujezdci Mirka Janoty Pavlu Stráskému.
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Šotolinový test byl pro nás před odjezdem nezbytný. Kromě zcela odlišného nastavení podvozku, kde se nám podařilo najít snad optimální variantu před závodem v San Marinu, bylo nutné nastavit nově i motor, který je na šotolinových závodech, v našem případě nestandardně, osazen karburátory s filtry. Tím se mění charakteristika sání a to jsme museli upravit. Za nastavení motoru patří dík našemu dvornímu motoráři Tomáši Fuchsovi. Na šotolinovém povrchu jsem závodil naposledy zhruba před rokem, a tak jsem si musel oživit některé návyky. Smyk mě ale provází celým mým životem, a proto jsem si jízdu na šotolině užíval, jako pokaždé, když mám tuto příležitost. Věřím, že jsme na start v San Marinu připraveni dobře a děkuji všem, kteří pomáhali se zajištěním tohoto testu.“
Karel Jirátko, poradce týmu: „Najít v Čechách vhodný šotolinový úsek je hodně těžká věc. Tady se to týmu povedlo a Mirek si mohl nastavit auto a velmi rychle našel optimální variantu. Poděkování patří „českokrumlovským“, kteří se na přípravě testu podíleli a trať perfektně připravili. Samozřejmě nejdůležitější bude, jak se nám povede celý závod, ale pro přípravu jsme udělali vše podstatné. Teď už nezbývá nic jiného, než si držet palce.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.