Tretia súťaž slovenského šampionátu, Rally Lubeník už nezadržateľne klope na dvere. Na štart tejto jednodňovej súťaže sa postaví aj slovenský RUFA Šport Team s poľskou posádkou Grzyb – Hundla a vozidlom Škoda Fabia S2000.
V období medzi poslednou Rally Tríbeč a nadchádzajúcou Rally Lubeník sa až nadmieru často v rôznych internetových fórach skloňovalo meno jazdca slovenského RUFA Šport Teamu, Poliaka Grzegorza Grzyba. Rôzne „šuškandy“ hovorili o zaručených informáciách, kde sa skloňoval zadržaný vodičský preukaz, ale aj zákaz činnosti, ktorý mal Grzegorzovi udeliť Polski zwiazek motorowy, čiže poľská asociácia motoristického športu. Čo sa vlastne stalo, či nestalo, nám ozrejmil jazdec, Grzegorz Grzyb: „Je pravda, že v Topoľčanoch v rámci súťaže ma slovenský policajti namerali a zastavili. Našťastie som však mal pri sebe peniaze, zaplatil som 30 euro a pokračoval ďalej, čiže žiadny zadržaný vodičák sa nekonal. Nebol som však sám koho v Topoľčanoch namerali, rovnako dopadlo asi 90 percent súťažných posádok. Čo sa týka zákazu činnosti v Poľsku, to je už tiež za nami. Podľa obvinenia som mal byť totiž videný na trati rýchlostnej skúšky Rajd Karkonowski. Ako som pri vyšetrovaní uviedol, na rýchlostnej skúške som nebol, bol som iba v jej blízkosti, kde som bol služobne. Napriek tomuto môjmu vysvetleniu mi udelil Polski zwiazek motorowy trest v podobe pol ročnej podmienky. Myslím si, že aj moja účasť na nadchádzajúcej Rally Lubeník je jasným dôkazom toho, že sa nič z toho, čo bolo pretriasané na internete neudialo. Ako by som mohol súťažiť bez licencie, alebo vodičského oprávnenia ?“
Pred Rally Lubeník mnohí diváci nedočkavo čakali na zoznam prihlásených a na to, či sa RUFA Šport Team objaví v Lubeníku s vozidlom Citroën C4 WRC. Nakoniec sa tak nestalo a tím v ňom figuruje s vozidlom Peugeot 207 S2000 v triede 2. V nadpise dnešného článku však píšeme, že RUFA Šport do Lubeníku cestuje s vozidlom Škoda Fabia S2000. „Pôvodne bolo plánované, že sa RUFA Šport na Rally Lubeník predstaví s vozidlom Citroën C4 WRC. Aj z tohto dôvodu som oznámil Tagai Racing Technology, že od nich Peugeot 207 S2000 nebudeme na Lubeník prenajímať. Citroën však v Čechách, na Rally Krkonoše, opäť Tomáš Kostka trochu pošramotil a Tagai spomínaný Peugeot medzitým prenajal inému tímu. To však už bola vonku prihláška na súťaž a nám tým pádom samozrejme vznikol problém a nemali sme na Lubeník auto. Našťastie sa mi nakoniec podarilo dohodnúť Škodu Fabia S2000 od zlínskeho JM Racing. Dúfam, že to bola nakoniec dobrá voľba. Či sa ešte v tomto roku s Citroënom na Slovensku ukážeme, je v tomto momente veľmi otázne, keďže už teraz vieme, že Rajd Rzeszowski pôjdeme s Peugeotom a Rally Košice asi tiež. Uvidíme, nechajme sa prekvapiť,“ vysvetlil pred štartovné manévre v RUFA Šport Teamu manažér Ľubomír Kleman.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?