Tretia súťaž slovenského šampionátu, Rally Lubeník už nezadržateľne klope na dvere. Na štart tejto jednodňovej súťaže sa postaví aj slovenský RUFA Šport Team s poľskou posádkou Grzyb – Hundla a vozidlom Škoda Fabia S2000.
V období medzi poslednou Rally Tríbeč a nadchádzajúcou Rally Lubeník sa až nadmieru často v rôznych internetových fórach skloňovalo meno jazdca slovenského RUFA Šport Teamu, Poliaka Grzegorza Grzyba. Rôzne „šuškandy“ hovorili o zaručených informáciách, kde sa skloňoval zadržaný vodičský preukaz, ale aj zákaz činnosti, ktorý mal Grzegorzovi udeliť Polski zwiazek motorowy, čiže poľská asociácia motoristického športu. Čo sa vlastne stalo, či nestalo, nám ozrejmil jazdec, Grzegorz Grzyb: „Je pravda, že v Topoľčanoch v rámci súťaže ma slovenský policajti namerali a zastavili. Našťastie som však mal pri sebe peniaze, zaplatil som 30 euro a pokračoval ďalej, čiže žiadny zadržaný vodičák sa nekonal. Nebol som však sám koho v Topoľčanoch namerali, rovnako dopadlo asi 90 percent súťažných posádok. Čo sa týka zákazu činnosti v Poľsku, to je už tiež za nami. Podľa obvinenia som mal byť totiž videný na trati rýchlostnej skúšky Rajd Karkonowski. Ako som pri vyšetrovaní uviedol, na rýchlostnej skúške som nebol, bol som iba v jej blízkosti, kde som bol služobne. Napriek tomuto môjmu vysvetleniu mi udelil Polski zwiazek motorowy trest v podobe pol ročnej podmienky. Myslím si, že aj moja účasť na nadchádzajúcej Rally Lubeník je jasným dôkazom toho, že sa nič z toho, čo bolo pretriasané na internete neudialo. Ako by som mohol súťažiť bez licencie, alebo vodičského oprávnenia ?“
Pred Rally Lubeník mnohí diváci nedočkavo čakali na zoznam prihlásených a na to, či sa RUFA Šport Team objaví v Lubeníku s vozidlom Citroën C4 WRC. Nakoniec sa tak nestalo a tím v ňom figuruje s vozidlom Peugeot 207 S2000 v triede 2. V nadpise dnešného článku však píšeme, že RUFA Šport do Lubeníku cestuje s vozidlom Škoda Fabia S2000. „Pôvodne bolo plánované, že sa RUFA Šport na Rally Lubeník predstaví s vozidlom Citroën C4 WRC. Aj z tohto dôvodu som oznámil Tagai Racing Technology, že od nich Peugeot 207 S2000 nebudeme na Lubeník prenajímať. Citroën však v Čechách, na Rally Krkonoše, opäť Tomáš Kostka trochu pošramotil a Tagai spomínaný Peugeot medzitým prenajal inému tímu. To však už bola vonku prihláška na súťaž a nám tým pádom samozrejme vznikol problém a nemali sme na Lubeník auto. Našťastie sa mi nakoniec podarilo dohodnúť Škodu Fabia S2000 od zlínskeho JM Racing. Dúfam, že to bola nakoniec dobrá voľba. Či sa ešte v tomto roku s Citroënom na Slovensku ukážeme, je v tomto momente veľmi otázne, keďže už teraz vieme, že Rajd Rzeszowski pôjdeme s Peugeotom a Rally Košice asi tiež. Uvidíme, nechajme sa prekvapiť,“ vysvetlil pred štartovné manévre v RUFA Šport Teamu manažér Ľubomír Kleman.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.