Posádka Hänninen/Markkula na belgické Ypres rally. Kopecký s Dreslerem v českém šampionátu v Hustopečích. V Belgii 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 288 kilometrů, Hustopeče čítají 170 km na 12 RZ.
?Letos již potřetí rozloží tým ŠKODA Motorsport své síly do dvou soutěží. O nadcházejícím víkendu bude finské duo Juho Hänninen/Mikko Markkula bojovat na belgické Ypres Rally o body do seriálu IRC a Mistrovství Evropy. Ve stejný čas pojedou jejich čeští kolegové Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem pátou soutěž domácího mistrovství v Hustopečích.
Hänninena s Markkulou čeká souběžně dvojí úkol – získat co nejvíce bodů v hodnocení značek v rámci IRC a zároveň potvrdit svou vedoucí pozici v hodnocení jezdců Mistrovství Evropy. Belgická Ypres rally je totiž součástí obou šampionátů.
Juho Hänninen si je vědom své odpovědnosti: „Chceme v Belgii získat co nejvíce bodů. Ypres je specifická soutěž plná dlouhých rovných úseků, která si žádá plné nasazení. V minulosti se nám zde s Mikkem příliš nedařilo, chceme být letos rozhodně úspěšnější.“
Tovární posádka Kopecký/Dresler se představí českým fanouškům na tratích v okolí Hustopečí a bude se snažit udržet svou letošní stoprocentní bilanci – v dosavadních čtyřech soutěžích nenašli Kopecký s Dreslerem přemožitele.
Jan Kopecký bude v Hustopečích čelit ataku soupeřů, kteří se jej budou snažit připravit o letošní neporazitelnost: „Naše bilance v českém šampionátu je letos mimořádná, zcela určitě si ji budeme chtít udržet. Každá série jednou končí, ale láká nás ji co nejvíce prodloužit. Na Hustopeče máme díky loňskému vítězství krásné vzpomínky a rádi bychom si je oživili.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?