Posádka Hänninen/Markkula na belgické Ypres rally. Kopecký s Dreslerem v českém šampionátu v Hustopečích. V Belgii 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 288 kilometrů, Hustopeče čítají 170 km na 12 RZ.
?Letos již potřetí rozloží tým ŠKODA Motorsport své síly do dvou soutěží. O nadcházejícím víkendu bude finské duo Juho Hänninen/Mikko Markkula bojovat na belgické Ypres Rally o body do seriálu IRC a Mistrovství Evropy. Ve stejný čas pojedou jejich čeští kolegové Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem pátou soutěž domácího mistrovství v Hustopečích.
Hänninena s Markkulou čeká souběžně dvojí úkol – získat co nejvíce bodů v hodnocení značek v rámci IRC a zároveň potvrdit svou vedoucí pozici v hodnocení jezdců Mistrovství Evropy. Belgická Ypres rally je totiž součástí obou šampionátů.
Juho Hänninen si je vědom své odpovědnosti: „Chceme v Belgii získat co nejvíce bodů. Ypres je specifická soutěž plná dlouhých rovných úseků, která si žádá plné nasazení. V minulosti se nám zde s Mikkem příliš nedařilo, chceme být letos rozhodně úspěšnější.“
Tovární posádka Kopecký/Dresler se představí českým fanouškům na tratích v okolí Hustopečí a bude se snažit udržet svou letošní stoprocentní bilanci – v dosavadních čtyřech soutěžích nenašli Kopecký s Dreslerem přemožitele.
Jan Kopecký bude v Hustopečích čelit ataku soupeřů, kteří se jej budou snažit připravit o letošní neporazitelnost: „Naše bilance v českém šampionátu je letos mimořádná, zcela určitě si ji budeme chtít udržet. Každá série jednou končí, ale láká nás ji co nejvíce prodloužit. Na Hustopeče máme díky loňskému vítězství krásné vzpomínky a rádi bychom si je oživili.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.