Citroën Racing vyšle Sébastiena Loeba na X Games do Los Angeles. Francouz bude na této akci pilotovat speciál DS3 XL. Vůz bude poháněn 545 koňmi.
Myšlenka na tuto akci přišla ze strany Red Bullu, který je partnerem týmu Citroën Total World Rally Team již skoro čtyři roky. "Neustále mám zájem o zkoušení nových disciplín v motorsportu. Týden po soutěži na Novém Zélandu pojedu do Ameriky, bude to pro mě velká výzva," řekl Sébastien Loeb.
Loeb se může těšit nejen na americké hvězdy Kena Blocka nebo Travise Pastranu, ale i na dvojnásobného mistra světa, Marcuse Grönholma. Ten s jeho Fordem vyhrál oba zatím odjeté závody Global Rallycrossu, které se jely v různých státech Ameriky. Sébastien se při této příležitosti posadí do speciálně upraveného speciálu DS3 XL. X odkazuje na závod, pro který byl vůz připraven, tedy X Games, a L značí 'Loeb'.
Jako základ vozu posloužil speciál DS3 vyvinutý a použivaný týmem Hansen Motorsport v Evropském rallycrosovém mistrovství. Věrná mottu Citroënu, 'Créative Technologie', vytvořila skupina kolem hlavního inženýra (Cyrilla Jourdana) na voze řadu změn. "Je těžké se pořád přizpůsobovat novým a neznámým kategoriím a zároveň využít pravidel," řekl Cyrille Jourdan.
"Když se na to podívám takto zvenčí, tak zde jsou určité paraely mezi verzí pro rallycros a pro World Rally Carem. Také na podvozku a zavěšení jsou společné rysy. Jen pohonná jednotka je fundamentálně odlišná. 2 litrový turbo motor dosahuje 545 koní při 800 Nm. Nejsou zde spolujezdci a náhradní kolo, což nám dovoluje přesunout chladič dozadu," zakončil inženýr.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?