Rally Targa Florio: V sobotu došlo ke smrtelné nehodě spolujezdce Craiga Breena, Garetha Robertse. Soutěž byla ukončena.
Soutěž byla po smrtelném zranění předčasně ukončena. Více zde.
První etapa:
Dnes bylo na programu šest měřených testů a jeden se jel včera večer. Včera se však jednalo pouze o asi 1,5 km dlouhou speciálku, kterou vyhrál Jan Kopecký o 0,6s před Andreasem Mikkelsenem. Už tato první zkouška tak dala jasně najevo, kdo jsou hlavní aspiranti na vítězství v této italské soutěži. Ovšem ani třetí Paolo Andreucci neztratil moc (+0,7s).
Dnešní etapa začínala už v 8:35. Na RZ2 i RZ3 byl nejrychlejší Andreas Mikkelsen, a tak se ujal vedení, ovšem jeho náskok před prvním servisem nebyl nikterak velký (pouze 1,7s). Po obědě byly v plánu další dva měřené úseky. Na obou byl nejrychlejší opět Mikkelsen, rozestupy v nejlepší pětce ale byly v řádu jednotek sekund. Na RZ5 byl Kopecký "až" čtvrtý, ale jeho ztráta byla pouze 1,9s...
Navečer byly na programu poslední dvě zkoušky dne. RZ6 vyhrál Kopecký a RZ7 zase Mikkelsen. Náš reprezentant v barvách továrního týmu Škoda ale v celkovém pořadí ztrácí po dnešním dni pouze 4,5s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O.Škoda Fabia S2000 53:23,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P.Škoda Fabia S2000 +4,5 3. Basso G. - Dotta M.Ford Fiesta RRC +13,2 4. Scandola U. - D'Amore G. Škoda Fabia S2000 +23,6 5. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +34,8 6. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +52,8 7. Gamba M. - Inglesi E. Peugeot 207 S2000 +53,6 8. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +1:07,9 9. Perico A. - Carrara F.Peugeot 207 S2000 +1:17,5 10. Runfola M. - Lo Neri G. peugeot 207 S2000 +1:36,9
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?