Plány pořadatelů MS na expanzi šampionát vzaly nejspíš za své. I příští rok by se s největší pravděpodobností mělo jet na stejných soutěžích jako letos. Jen se místo Nového Zélandu pojede v Austrálii, což je ale v souhladu domluvenou rotací těchto dvou soutěží.
Řekové si mohou opět dělat naději, že budou i v příštím roce součástí MS v rally. Na setkání šéfa FIA, Jeana Todta, prezidenta rally komise, Jarma Mahonena, a manažerky MS, Michele Mouton mělo podle informací britského Autosportu padnout rozhodnutí o ponechání všech aktuálních soutěží MS i pro rok 2013. Jen Nový Zéland se podle plánu prostřídá s Austrálií. Plány na soutěže v Brazílii nebo v Jižní Africe tak definitivně zřejmě padají. Obě země se tak do nejvyšší ligy rallysportu podívají zřejmě nejdříve až v roce 2014.
V pátek by mělo ohledně podoby kalendáře pro příští rok padnout konečné rozhodnutí, to se totiž koná zasedání Světové rady FIA. Nicméně spory mezi FIA a pořadatelijednotlivých soutěží, o kterých jsme informovali zde, ještě vyřešeny nejsou. O dodatečné sumě ve výši 100 tisíc eur, kterou mají pořadatelé zaplatit za televizní produkci a časomíru, se bude i nadále jednat. Podle informací Autosportu však již tři pořadatelé novou smlouvu podepsali.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?