Plány pořadatelů MS na expanzi šampionát vzaly nejspíš za své. I příští rok by se s největší pravděpodobností mělo jet na stejných soutěžích jako letos. Jen se místo Nového Zélandu pojede v Austrálii, což je ale v souhladu domluvenou rotací těchto dvou soutěží.
Řekové si mohou opět dělat naději, že budou i v příštím roce součástí MS v rally. Na setkání šéfa FIA, Jeana Todta, prezidenta rally komise, Jarma Mahonena, a manažerky MS, Michele Mouton mělo podle informací britského Autosportu padnout rozhodnutí o ponechání všech aktuálních soutěží MS i pro rok 2013. Jen Nový Zéland se podle plánu prostřídá s Austrálií. Plány na soutěže v Brazílii nebo v Jižní Africe tak definitivně zřejmě padají. Obě země se tak do nejvyšší ligy rallysportu podívají zřejmě nejdříve až v roce 2014.
V pátek by mělo ohledně podoby kalendáře pro příští rok padnout konečné rozhodnutí, to se totiž koná zasedání Světové rady FIA. Nicméně spory mezi FIA a pořadatelijednotlivých soutěží, o kterých jsme informovali zde, ještě vyřešeny nejsou. O dodatečné sumě ve výši 100 tisíc eur, kterou mají pořadatelé zaplatit za televizní produkci a časomíru, se bude i nadále jednat. Podle informací Autosportu však již tři pořadatelé novou smlouvu podepsali.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.