Lhůta, kterou dostali organizátoři soutěží na přihlášení se do kalendáře MS 2013 je pryč, ale zatím se žádný z aktuálních dvanácti pořadatelů nepřihlásil. V kalendáři sezony 2013 tak zatím není žádná soutěž.
Na konci května rozeslala FIA pořadatelům jednotlivých soutěží kalendáře WRC nové smlouvy. Organizátoři měli čas jen do 8. června, aby je podepsali (psali jsme zde). Ale nejen krátká časová lhůta, ale i zvýšené poplatky o 100 tisíc eur za časomíru a televizní produkci spustily vlnu odporu proti novým smlouvám.
Francouzská federace (FFSA) dokonce napsala prezidentovi komise, Jarmu Mahonenovi, otevřený dopis. Francouzi však nejsou jediní, kdo se vzpírá - podle informací britského Autosportu totiž novou smlouvu nepodepsal nikdo. "Musíme se o této nové smlouvě poradit, doposud jsme na to neměli čas. Každá věc potřebuje ještě další vysvětlení," citují Britové svůj zdroj z jednoho ze zúčastněných organizačních týmů.
Mahonen a manažerka MS, Michele Mouton, by již měli být v kontaktu s jednotlivými organizátory soutěží. Cílem je samozřejmě získat jejich podpisy na smlouvách. Oficiálně se však FIA k celé situaci nevyjádřila. Více informací by mělo být známo po zasedání Světové rady, které se koná v pátek. To by totiž měl být předložen kalendář MS v rally pro rok 2013.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?