Lhůta, kterou dostali organizátoři soutěží na přihlášení se do kalendáře MS 2013 je pryč, ale zatím se žádný z aktuálních dvanácti pořadatelů nepřihlásil. V kalendáři sezony 2013 tak zatím není žádná soutěž.
Na konci května rozeslala FIA pořadatelům jednotlivých soutěží kalendáře WRC nové smlouvy. Organizátoři měli čas jen do 8. června, aby je podepsali (psali jsme zde). Ale nejen krátká časová lhůta, ale i zvýšené poplatky o 100 tisíc eur za časomíru a televizní produkci spustily vlnu odporu proti novým smlouvám.
Francouzská federace (FFSA) dokonce napsala prezidentovi komise, Jarmu Mahonenovi, otevřený dopis. Francouzi však nejsou jediní, kdo se vzpírá - podle informací britského Autosportu totiž novou smlouvu nepodepsal nikdo. "Musíme se o této nové smlouvě poradit, doposud jsme na to neměli čas. Každá věc potřebuje ještě další vysvětlení," citují Britové svůj zdroj z jednoho ze zúčastněných organizačních týmů.
Mahonen a manažerka MS, Michele Mouton, by již měli být v kontaktu s jednotlivými organizátory soutěží. Cílem je samozřejmě získat jejich podpisy na smlouvách. Oficiálně se však FIA k celé situaci nevyjádřila. Více informací by mělo být známo po zasedání Světové rady, které se koná v pátek. To by totiž měl být předložen kalendář MS v rally pro rok 2013.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.