Páté místo absolutního pořadí, třetí v kategorii II a vítězství ve skupině 3. To je výsledek Mirka Janoty a Lukáše Vyorala v Maďarsku.
Maďarská Mecsek Rally byla čtvrtým závodem FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel, které se letos Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C/GT-E, 16V zúčastnili. Po svém prvním společném startu ve Španělsku následovala Rally SanRemo a po ní domácí Rallye Vltava. Hájek Historic Czech National Rally Team, který v tomto roce obhajuje titul mistrů Evropy rally historických vozidel, trápily v počátku roku technické problémy, které byly ale po vítězství na Rallye Český Krumlov zapomenuty.
Maďarská Mecsek Rally svým charakterem nebyla příliš přátelská k méně výkonnému Opelu Kadett C/GT-E, 16V. Trať, která místy připomínala spíše okruhové závody, či závody do vrchu, seděla více výkonným vozům Porsche. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem i přesto v průběhu soutěže zajeli několik výsledků mezi pěti nejrychlejšími vozy, a jejich maximem byl druhý nejrychlejší čas na noční rychlostní zkoušce v první etapě, která byla navíc zkrápěná vodou. Technický pokrok nejde zastavit, stejně jako se nedají obelstít fyzikální zákony a vozy, které jsou výkonově o zhruba osmdesát koní silnější proti Janotově vozu, měly na hodně rychlých a širokých tratích navrch. I přesto se Janotovi s Vyoralem dařilo udržet pozici, kterou si vybudovali v první etapě a do cíle maďarské Mécsek Rally dojeli na skvělém pátém místě absolutní klasifikace, třetím v kategorii II a zvítězili ve své třídě C3. Pro Hájek Historic Czech National Rally Team se výsledek z maďarské Mécsek Rally stal letos dosavadním maximem a přivážejí si domů velmi cenné body v napínavě rozjetém šampionátu.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Na rychlostních zkouškách jsme odvedli maximum toho, co umíme. Za deště se nám dařilo držet krok s výkonnějšími vozy, ale za sucha se karta obrátila a snažili jsme se udržet pozici. Hlavně na nejdelší rychlostní zkoušce, která měřila 28 kilometrů, jsme jeli maximum auta i posádky, přesto jsme tady dvakrát dostali asi minutu. Dobrý řidič s Porsche si z nás na této skoro okruhové trati udělá trhací kalendář. Náš Opel je ideální na úzkou a rozbitou trať. Za svou kariéru jsem při stoprocentním výkonu posádky takový obklad ještě nedostal. Zrychlit se už příliš nedalo, a i tak jsme na téhle RZ zažili asi pět krizovek, kdy už jsem čekal, že „to zazvoní“. Body, které z Maďarska vezeme, byly těžce vydřené a mám z nich radost.“
Karel Jirátko, poradce týmu: „Pro mě je pozitivním zjištěním to, že tým je skutečně maximálně profesionální a panuje v něm perfektní nálada. To je pro další výsledky nezbytný předpoklad. Ctirad Hájek do týmu vkládá velké prostředky a hlavně velký kus srdce a nadšení. To se dnes už moc nevidí. Mechanici, pod vedením Toníka Sůsy, si skvěle poradili se všemi technickými problémy, které nás potkaly. Vůz dokonale znají a dokáží si poradit v každé situaci. Se sportovním výsledkem, který posádka předvedla, musíme být spokojení, protože kluci odvedli svoje maximum, a vůz podle mého názoru vyždímali k maximu. Proti silným vozům Porsche na této trati nebylo příliš šancí, přesto se o to kluci pokusili a bojovali. Já pojedu z Maďarska domů spokojený.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Co k tomu dále dodat? Vše již bylo řečeno. Každopádně s výkonem celého týmu jsem spokojený, všichni podali maximální výkon. Zajeli jsme krásné časy na rychlostních zkouškách a ukázali jsme, jaké jsou maximální možnosti našeho Opelu. Děkuji Karlu Jirátkovi za obrovskou pomoc a zkušenosti, které nám předává. Jsem rád, že přijal nabídku na další spolupráci s týmem a pojede s námi dál. Karel se vrátil do mistrovství Evropy historiků, kde sám před lety čtyři roky závodil. Taktéž chci poděkovat všem našim partnerům, bez nichž by nebylo možné reprezentovat, v čele s Opel C&S. “
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.