Janota v Maďarsku vyždímal z Opelu páté místo

Janota, Miroslav
Janota, Miroslav, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 4. června 2012 09:40
Sdílej:

Páté místo absolutního pořadí, třetí v kategorii II a vítězství ve skupině 3. To je výsledek Mirka Janoty a Lukáše Vyorala v Maďarsku.

Maďarská Mecsek Rally byla čtvrtým závodem FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel, které se letos Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C/GT-E, 16V zúčastnili. Po svém prvním společném startu ve Španělsku následovala Rally SanRemo a po ní domácí Rallye Vltava. Hájek Historic Czech National Rally Team, který v tomto roce obhajuje titul mistrů Evropy rally historických vozidel, trápily v počátku roku technické problémy, které byly ale po vítězství na Rallye Český Krumlov zapomenuty. 

Maďarská Mecsek Rally svým charakterem nebyla příliš přátelská k méně výkonnému Opelu Kadett C/GT-E, 16V. Trať, která místy připomínala spíše okruhové závody, či závody do vrchu, seděla více výkonným vozům Porsche. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem i přesto v průběhu soutěže zajeli několik výsledků mezi pěti nejrychlejšími vozy, a jejich maximem byl druhý nejrychlejší čas na noční rychlostní zkoušce v první etapě, která byla navíc zkrápěná vodou. Technický pokrok nejde zastavit, stejně jako se nedají obelstít fyzikální zákony a vozy, které jsou výkonově o zhruba osmdesát koní silnější proti Janotově vozu, měly na hodně rychlých a širokých tratích navrch. I přesto se Janotovi s Vyoralem dařilo udržet pozici, kterou si vybudovali v první etapě a do cíle maďarské Mécsek Rally dojeli na skvělém pátém místě absolutní klasifikace, třetím v kategorii II a zvítězili ve své třídě C3. Pro Hájek Historic Czech National Rally Team se výsledek z maďarské Mécsek Rally stal letos dosavadním maximem a přivážejí si domů velmi cenné body v napínavě rozjetém šampionátu. 

Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Na rychlostních zkouškách jsme odvedli maximum toho, co umíme. Za deště se nám dařilo držet krok s výkonnějšími vozy, ale za sucha se karta obrátila a snažili jsme se udržet pozici. Hlavně na nejdelší rychlostní zkoušce, která měřila 28 kilometrů, jsme jeli maximum auta i posádky, přesto jsme tady dvakrát dostali asi minutu. Dobrý řidič s Porsche si z nás na této skoro okruhové trati udělá trhací kalendář. Náš Opel je ideální na úzkou a rozbitou trať. Za svou kariéru jsem při stoprocentním výkonu posádky takový obklad ještě nedostal. Zrychlit se už příliš nedalo, a i tak jsme na téhle RZ zažili asi pět krizovek, kdy už jsem čekal, že „to zazvoní“. Body, které z Maďarska vezeme, byly těžce vydřené a mám z nich radost.“ 

Karel Jirátko, poradce týmu: „Pro mě je pozitivním zjištěním to, že tým je skutečně maximálně profesionální a panuje v něm perfektní nálada. To je pro další výsledky nezbytný předpoklad. Ctirad Hájek do týmu vkládá velké prostředky a hlavně velký kus srdce a nadšení. To se dnes už moc nevidí. Mechanici, pod vedením Toníka Sůsy, si skvěle poradili se všemi technickými problémy, které nás potkaly. Vůz dokonale znají a dokáží si poradit v každé situaci.  Se sportovním výsledkem, který posádka předvedla, musíme být spokojení, protože kluci odvedli svoje maximum, a vůz podle mého názoru vyždímali k maximu. Proti silným vozům Porsche na této trati nebylo příliš šancí, přesto se o to kluci pokusili a bojovali. Já pojedu z Maďarska domů spokojený.“

Ctirad Hájek, majitel týmu: „Co k tomu dále dodat? Vše již bylo řečeno. Každopádně s výkonem celého týmu jsem spokojený, všichni podali maximální výkon. Zajeli jsme krásné časy na rychlostních zkouškách a ukázali jsme, jaké jsou maximální možnosti našeho Opelu. Děkuji Karlu Jirátkovi za obrovskou pomoc a zkušenosti, které nám předává. Jsem rád, že přijal nabídku na další spolupráci s týmem a pojede s námi dál. Karel se vrátil do mistrovství Evropy historiků, kde sám před lety čtyři roky závodil. Taktéž chci poděkovat všem našim partnerům, bez nichž by nebylo možné reprezentovat, v čele s Opel C&S. “

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.