Mário Csente s Petrom Těšínskym boli počas Rally Tríbeč so svojim výkonom spokojní. Prišla však predposledná rýchlostná skúška a defekt, ktorí im všetko pokazil.
Posádka bieleho Subaru Impreza WRX STi vo farbách komárňanského JMP Racing Teamu, Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym prišli do Topoľčian v dobrej nálade. Bodaj by aj nie. Nemuseli absolvovať dlhočizný presun celou republikou, stačila hodinka v aute a už boli v mieste konania druhej súťaže slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, v Topoľčanoch. Po už tradičných obhliadkach tratí, ale aj administratívneho a technického preberania, prišlo v piatok podvečer na rad slávnostné predstavenie posádok v centre Topoľčian, na štartovej rampe.
V sobotu ráno na posádky čakalo deväť rýchlostných skúšok. Už na prvú z nich prišiel Mário dosť namrzený: „Nevyspal som sa takmer vôbec, nevybral som si totiž dobrý hotel a pod nami takmer celú noc hučala diskotéka,“ vysvetlil dôvod zlej nálady Mário Csente.
V celkovom poradí Máriovi s Petrom patrilo po prvej sekcii až štrnáste miesto, po druhej však nastal posun na jedenáste a Mário sa chystal v poslednej sekcii zrýchliť a atakovať prvú desiatku. Prišla však posledná rýchlostná skúška a pohľad na hodiny hovoril o strate vyše dva a pol minúty na víťaza tohto testu. Samozrejme strata znamenala aj posun nielen v celkovom poradí, ale aj v triede smerom nadol. „Sme síce v cieli, ale nie celkom spokojní. Niekde na predposlednej rýchlostnej skúške sme dostali defekt, fakt neviem kde, nikde som nerezal, ani necítil že by som niekde chytil nejakú jamu. Chcel som ostať stáť a meniť koleso v rýchlostke, ale Petr ma presvedčil, aby som išiel až do cieľa. Napriek tomu sme tam nechali dva a pol minúty, čo nám samozrejme pokazilo výsledok. Škoda, mohli sme mať kopu bodov v triede,“ povedal po rally Mário Csente.
Miro Majláth
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?