Defekt pokazil posádke JMP Racing Teamu dobrý výsledok

Csente, Mário
Csente, Mário, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 1. června 2012 10:07
Sdílej:

Mário Csente s Petrom Těšínskym boli počas Rally Tríbeč so svojim výkonom spokojní. Prišla však predposledná rýchlostná skúška a defekt, ktorí im všetko pokazil.

Posádka bieleho Subaru Impreza WRX STi vo farbách komárňanského JMP Racing Teamu, Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym prišli do Topoľčian v dobrej nálade. Bodaj by aj nie. Nemuseli absolvovať dlhočizný presun celou republikou, stačila hodinka v aute a už boli v mieste konania druhej súťaže slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, v Topoľčanoch. Po už tradičných obhliadkach tratí, ale aj administratívneho a technického preberania, prišlo v piatok podvečer na rad slávnostné predstavenie posádok v centre Topoľčian, na štartovej rampe.

V sobotu ráno na posádky čakalo deväť rýchlostných skúšok. Už na prvú z nich prišiel Mário dosť namrzený: „Nevyspal som sa takmer vôbec, nevybral som si totiž dobrý hotel a pod nami takmer celú noc hučala diskotéka,“ vysvetlil dôvod zlej nálady Mário Csente.

V celkovom poradí Máriovi s Petrom patrilo po prvej sekcii až štrnáste miesto, po druhej však nastal posun na jedenáste a Mário sa chystal v poslednej sekcii zrýchliť a atakovať prvú desiatku. Prišla však posledná rýchlostná skúška a pohľad na hodiny hovoril o strate vyše dva a pol minúty na víťaza tohto testu. Samozrejme strata znamenala aj posun nielen v celkovom poradí, ale aj v triede smerom nadol. „Sme síce v cieli, ale nie celkom spokojní. Niekde na predposlednej rýchlostnej skúške sme dostali defekt, fakt neviem kde, nikde som nerezal, ani necítil že by som niekde chytil nejakú jamu. Chcel som ostať stáť a meniť koleso v rýchlostke, ale Petr ma presvedčil, aby som išiel až do cieľa. Napriek tomu sme tam nechali dva a pol minúty, čo nám samozrejme pokazilo výsledok. Škoda, mohli sme mať kopu bodov v triede,“ povedal po rally Mário Csente.

Miro Majláth

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.