Defekt pokazil posádke JMP Racing Teamu dobrý výsledok

Csente, Mário
Csente, Mário, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 1. června 2012 10:07
Sdílej:

Mário Csente s Petrom Těšínskym boli počas Rally Tríbeč so svojim výkonom spokojní. Prišla však predposledná rýchlostná skúška a defekt, ktorí im všetko pokazil.

Posádka bieleho Subaru Impreza WRX STi vo farbách komárňanského JMP Racing Teamu, Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym prišli do Topoľčian v dobrej nálade. Bodaj by aj nie. Nemuseli absolvovať dlhočizný presun celou republikou, stačila hodinka v aute a už boli v mieste konania druhej súťaže slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, v Topoľčanoch. Po už tradičných obhliadkach tratí, ale aj administratívneho a technického preberania, prišlo v piatok podvečer na rad slávnostné predstavenie posádok v centre Topoľčian, na štartovej rampe.

V sobotu ráno na posádky čakalo deväť rýchlostných skúšok. Už na prvú z nich prišiel Mário dosť namrzený: „Nevyspal som sa takmer vôbec, nevybral som si totiž dobrý hotel a pod nami takmer celú noc hučala diskotéka,“ vysvetlil dôvod zlej nálady Mário Csente.

V celkovom poradí Máriovi s Petrom patrilo po prvej sekcii až štrnáste miesto, po druhej však nastal posun na jedenáste a Mário sa chystal v poslednej sekcii zrýchliť a atakovať prvú desiatku. Prišla však posledná rýchlostná skúška a pohľad na hodiny hovoril o strate vyše dva a pol minúty na víťaza tohto testu. Samozrejme strata znamenala aj posun nielen v celkovom poradí, ale aj v triede smerom nadol. „Sme síce v cieli, ale nie celkom spokojní. Niekde na predposlednej rýchlostnej skúške sme dostali defekt, fakt neviem kde, nikde som nerezal, ani necítil že by som niekde chytil nejakú jamu. Chcel som ostať stáť a meniť koleso v rýchlostke, ale Petr ma presvedčil, aby som išiel až do cieľa. Napriek tomu sme tam nechali dva a pol minúty, čo nám samozrejme pokazilo výsledok. Škoda, mohli sme mať kopu bodov v triede,“ povedal po rally Mário Csente.

Miro Majláth

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?