Mário Csente s Petrom Těšínskym boli počas Rally Tríbeč so svojim výkonom spokojní. Prišla však predposledná rýchlostná skúška a defekt, ktorí im všetko pokazil.
Posádka bieleho Subaru Impreza WRX STi vo farbách komárňanského JMP Racing Teamu, Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym prišli do Topoľčian v dobrej nálade. Bodaj by aj nie. Nemuseli absolvovať dlhočizný presun celou republikou, stačila hodinka v aute a už boli v mieste konania druhej súťaže slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012, v Topoľčanoch. Po už tradičných obhliadkach tratí, ale aj administratívneho a technického preberania, prišlo v piatok podvečer na rad slávnostné predstavenie posádok v centre Topoľčian, na štartovej rampe.
V sobotu ráno na posádky čakalo deväť rýchlostných skúšok. Už na prvú z nich prišiel Mário dosť namrzený: „Nevyspal som sa takmer vôbec, nevybral som si totiž dobrý hotel a pod nami takmer celú noc hučala diskotéka,“ vysvetlil dôvod zlej nálady Mário Csente.
V celkovom poradí Máriovi s Petrom patrilo po prvej sekcii až štrnáste miesto, po druhej však nastal posun na jedenáste a Mário sa chystal v poslednej sekcii zrýchliť a atakovať prvú desiatku. Prišla však posledná rýchlostná skúška a pohľad na hodiny hovoril o strate vyše dva a pol minúty na víťaza tohto testu. Samozrejme strata znamenala aj posun nielen v celkovom poradí, ale aj v triede smerom nadol. „Sme síce v cieli, ale nie celkom spokojní. Niekde na predposlednej rýchlostnej skúške sme dostali defekt, fakt neviem kde, nikde som nerezal, ani necítil že by som niekde chytil nejakú jamu. Chcel som ostať stáť a meniť koleso v rýchlostke, ale Petr ma presvedčil, aby som išiel až do cieľa. Napriek tomu sme tam nechali dva a pol minúty, čo nám samozrejme pokazilo výsledok. Škoda, mohli sme mať kopu bodov v triede,“ povedal po rally Mário Csente.
Miro Majláth
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.