V lednu 2013 by se měla na Rally Monte Carlo odehrát dlouho očekávaná závodní premiéra Vokswagenu Polo R WRC. Aby se německá značka na vstup do MS optimálně připravila, tak si letošní rok vyčlenila jako testovací.
Vůbec poprvé se jako šéf VW Motorsportu představil Jost Capito při Řecké rally. Start Pola R WRC je naplánován až na příští rok, a tak se letos tým představuje v MS s Fabiemi S2000, aby tak sbíral alespoň zkušenosti. Mimo programu startů v MS ale také běží testovací program Pola R WRC na plné obrátky.
V současné situaci by měla být testována 3 Pola R WRC - příští týden je v plánu 4 denní test v Řecku. Práce probíhají na všech 3 autech. V posledním vývojovém testu, který se uskutečnil ve Španělsku poblíž Alicante, usedl za volant i zkušený poradce týmu Carlos Sainz, vedle něj na sedadle spolujezdce seděl Luis Moya, protože Timo Gottschlag měl povinosti v IRC. Z testu příkládáme video.
V poslední době se také spekulovalo, že by Volkswagen přece jen mohl odstartovat do nějaké soutěže ještě letos, aby získal před ostrým debutem na Monte nějaké zkušenosti. "Na našem plánu se nic nezměnilo. Náš tovární tým vyšle Polo R WRC poprvé na trať až při Rally Monte Carlo 2013," opět odmítl spekulace Capito.
Pořád ale zůstává možnost, že by auto mohlo do nějaké soutěže odstartovat jako předjezdec. Pro tuto variantu by bylo možností více: Domácí Rally Deutschland - jedno jestli by za volantem seděl loňský vítěz a jednička týmu Sébastien Ogier nebo Carlos Sainz. V tomto případě by ale mohl být problém s těsným testovacím plánem, a tak zbývají závody například v Itálii, Francii nebo Španělsku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.