Zatímco dřívější rivalové Marcuse Grönholma bojovali o mistrovské body na šesté soutěži letošního MS v Řecku, tak Marcus vyhrál rallycrosový závod v USA.
Marcus Grönholm, který své tituly v MS v rally získal v letech 2000 a 2002, se v neděli zúčastnil závodu Global Rallycross Championship na Charlotte Motor Speedway. Fin se svým Fordem Fiesta Mk7 nejenže vyhrál, ale také získal maximální bodový příděl, když prošel dalšími zkouškami bez ztráty květinky. Vše zakončil vítězstvím v rozhodující jízdě proti 10 rivalům, i když na něj někteří zle dotírali.
"Jsem rád i za Best Buy Racing Rallycross Team, toto je přesně to, proč jsme sem přijeli. Již od pátku jsme museli bojovat proti asi třem autům v předkole. Pak je na trati najednou 10 aut [ve finále], což vše mění. Když je na trati tolik aut, tak je důležité se vyvarovat nějakých ťukanců. V jedné zkoušce jsem ze zadu dostal velkou ránu. Docela to se mnou hodilo, ale podařilo se mi to zvládnout. Užíval jsem si to tady, ale už brzy budeme muset myslet na Texas [další soutěž], který není tak daleko," řekl Marcus Grönholm.
Jen dodejme, že závod na Global Motocross Championship na Texas Motor Speedway se jede od 8. do 9. června.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.