Malcolm Wilson, šéf továrního týmu Ford, se snaží dívat se na věci pozitivně. Poté, co Petter Solberg, který byl opravdu blízko vedoucímu Loebovi, havaroval a přišel o šanci získat pro Ford vítězství, Wilsona alespoň těší rychlost Fiesty RS WRC.
"Máme auto, které může bojovat o vítězství. S tímto vědomím jedeme na Nový Zéland. Letos jde zatím asi tak 60 % nejrychlejších časů na naše konto. Jasně, titul už se zdá nedosažitelný. Ale vloni jsme viděli, že i na několika posledních soutěžích se toho může hodně změnit. Toho se teď musíme držet. Je naprosto bez debaty, že ještě letos vyhrajeme několik soutěží!" říká optimisticky naladěný Malcolm Wilson.
Petter Solberg zrovna v době nehody na Sébastiena Loeba tlačil a dostával jej pod tlak. V době, kdy na čelo norský jezdec ztrácel již pouhých 10 vteřin, tak ale udělal chybu, narazil do skály a ze soutěže odstoupil. Solberg tak letos poprvé v sezoně nebodoval a ztratil druhou příčku mezi jezdci.
"Až doposud se Petterovi vždy v Řecku dařilo. Ale tentokrát soutěž dopadla trošku jinak. Nebyl to jednoduchý úkol: Útočit a zároveň si jistit druhou příčku v MS. Při Rally Akropolis ale nikdo nikdy neví, co se může stát..." zakončil Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.