Petter Solberg musel dnes ráno odstoupit z rally v Řecku poté, co při snaze dostat se přes Sébastiena Loeba ulomil kolo na své Fiestě WRC.
Jezdci Fordu se během sobotního odpoledne podařilo zredukovat náskok Loeba na čele z 20 na 10 sekund. Jeho cílem pro dnešek bylo zabrat tak, aby získal vítězství. "Máme před sebou pět zkoušek a na každé z nich potřebujeme získat 2s," řekl Petter Solberg pro britský Autosport dnes ráno. "Je možné to zvládnout. Samozřejmě to nebude lehké, ale musíme se o to pokusit. Pojedu na 109%, ne na 110% - musíme si nechat menší rezervu."
Jeho snažení však netrvalo dlouho, když vyjel z cesty a ulomil zadní kolo svého Fordu Fiesta RS WRC hned na úvodní zkoušce dne - Aghil Theodori. Sébastien Loeb už pak byl v o mnoho lepší situaci, když jeho nejbližším pronásledovatelem byl Mikko Hirvonen. Jeho ztráta však byla už kolem 2 minut. Podle slov úřadujícího mistra světa jel absolutně na hraně, aby odrazil útok Pettera Solberga. Bylo pro něj navíc prý hodně těžké zůstat soustředěný, když viděl svého rivala mimo trať.
Solberg na trati soutěže v Řecku
"Na této zkoušce jsem se snažil hodně zatlačit. Jeli jsme docela stejně. On potřeboval být o něco rychlejší, aby stáhl náskok 10s, který jsem měl. Viděl jsem, že zastavil ve zkoušce a pak už pro mě bylo docela těžké udržovat se v rytmu. Na prvních splitech jsem jel absolutně flat out a pak to už bylo úplně jiné. Teď máme za sebou dobrý závod, hodně jsme na to tlačili a zároveň jsme se vyvarovali chyby."
Solberg si však mohl připsat vítězství, protože Loeba na RZ20 potkal defetk a musel měnit kolo na trati. Francouz tak ztratil asi minutu a půl.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?