Petter Solberg musel dnes ráno odstoupit z rally v Řecku poté, co při snaze dostat se přes Sébastiena Loeba ulomil kolo na své Fiestě WRC.
Jezdci Fordu se během sobotního odpoledne podařilo zredukovat náskok Loeba na čele z 20 na 10 sekund. Jeho cílem pro dnešek bylo zabrat tak, aby získal vítězství. "Máme před sebou pět zkoušek a na každé z nich potřebujeme získat 2s," řekl Petter Solberg pro britský Autosport dnes ráno. "Je možné to zvládnout. Samozřejmě to nebude lehké, ale musíme se o to pokusit. Pojedu na 109%, ne na 110% - musíme si nechat menší rezervu."
Jeho snažení však netrvalo dlouho, když vyjel z cesty a ulomil zadní kolo svého Fordu Fiesta RS WRC hned na úvodní zkoušce dne - Aghil Theodori. Sébastien Loeb už pak byl v o mnoho lepší situaci, když jeho nejbližším pronásledovatelem byl Mikko Hirvonen. Jeho ztráta však byla už kolem 2 minut. Podle slov úřadujícího mistra světa jel absolutně na hraně, aby odrazil útok Pettera Solberga. Bylo pro něj navíc prý hodně těžké zůstat soustředěný, když viděl svého rivala mimo trať.
Solberg na trati soutěže v Řecku
"Na této zkoušce jsem se snažil hodně zatlačit. Jeli jsme docela stejně. On potřeboval být o něco rychlejší, aby stáhl náskok 10s, který jsem měl. Viděl jsem, že zastavil ve zkoušce a pak už pro mě bylo docela těžké udržovat se v rytmu. Na prvních splitech jsem jel absolutně flat out a pak to už bylo úplně jiné. Teď máme za sebou dobrý závod, hodně jsme na to tlačili a zároveň jsme se vyvarovali chyby."
Solberg si však mohl připsat vítězství, protože Loeba na RZ20 potkal defetk a musel měnit kolo na trati. Francouz tak ztratil asi minutu a půl.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?