Petter Solberg musel dnes ráno odstoupit z rally v Řecku poté, co při snaze dostat se přes Sébastiena Loeba ulomil kolo na své Fiestě WRC.
Jezdci Fordu se během sobotního odpoledne podařilo zredukovat náskok Loeba na čele z 20 na 10 sekund. Jeho cílem pro dnešek bylo zabrat tak, aby získal vítězství. "Máme před sebou pět zkoušek a na každé z nich potřebujeme získat 2s," řekl Petter Solberg pro britský Autosport dnes ráno. "Je možné to zvládnout. Samozřejmě to nebude lehké, ale musíme se o to pokusit. Pojedu na 109%, ne na 110% - musíme si nechat menší rezervu."
Jeho snažení však netrvalo dlouho, když vyjel z cesty a ulomil zadní kolo svého Fordu Fiesta RS WRC hned na úvodní zkoušce dne - Aghil Theodori. Sébastien Loeb už pak byl v o mnoho lepší situaci, když jeho nejbližším pronásledovatelem byl Mikko Hirvonen. Jeho ztráta však byla už kolem 2 minut. Podle slov úřadujícího mistra světa jel absolutně na hraně, aby odrazil útok Pettera Solberga. Bylo pro něj navíc prý hodně těžké zůstat soustředěný, když viděl svého rivala mimo trať.
Solberg na trati soutěže v Řecku
"Na této zkoušce jsem se snažil hodně zatlačit. Jeli jsme docela stejně. On potřeboval být o něco rychlejší, aby stáhl náskok 10s, který jsem měl. Viděl jsem, že zastavil ve zkoušce a pak už pro mě bylo docela těžké udržovat se v rytmu. Na prvních splitech jsem jel absolutně flat out a pak to už bylo úplně jiné. Teď máme za sebou dobrý závod, hodně jsme na to tlačili a zároveň jsme se vyvarovali chyby."
Solberg si však mohl připsat vítězství, protože Loeba na RZ20 potkal defetk a musel měnit kolo na trati. Francouz tak ztratil asi minutu a půl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?