Petter Solberg musel dnes ráno odstoupit z rally v Řecku poté, co při snaze dostat se přes Sébastiena Loeba ulomil kolo na své Fiestě WRC.
Jezdci Fordu se během sobotního odpoledne podařilo zredukovat náskok Loeba na čele z 20 na 10 sekund. Jeho cílem pro dnešek bylo zabrat tak, aby získal vítězství. "Máme před sebou pět zkoušek a na každé z nich potřebujeme získat 2s," řekl Petter Solberg pro britský Autosport dnes ráno. "Je možné to zvládnout. Samozřejmě to nebude lehké, ale musíme se o to pokusit. Pojedu na 109%, ne na 110% - musíme si nechat menší rezervu."
Jeho snažení však netrvalo dlouho, když vyjel z cesty a ulomil zadní kolo svého Fordu Fiesta RS WRC hned na úvodní zkoušce dne - Aghil Theodori. Sébastien Loeb už pak byl v o mnoho lepší situaci, když jeho nejbližším pronásledovatelem byl Mikko Hirvonen. Jeho ztráta však byla už kolem 2 minut. Podle slov úřadujícího mistra světa jel absolutně na hraně, aby odrazil útok Pettera Solberga. Bylo pro něj navíc prý hodně těžké zůstat soustředěný, když viděl svého rivala mimo trať.
Solberg na trati soutěže v Řecku
"Na této zkoušce jsem se snažil hodně zatlačit. Jeli jsme docela stejně. On potřeboval být o něco rychlejší, aby stáhl náskok 10s, který jsem měl. Viděl jsem, že zastavil ve zkoušce a pak už pro mě bylo docela těžké udržovat se v rytmu. Na prvních splitech jsem jel absolutně flat out a pak to už bylo úplně jiné. Teď máme za sebou dobrý závod, hodně jsme na to tlačili a zároveň jsme se vyvarovali chyby."
Solberg si však mohl připsat vítězství, protože Loeba na RZ20 potkal defetk a musel měnit kolo na trati. Francouz tak ztratil asi minutu a půl.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.