Solberg místo zisku vítězství odstoupil

Solberg, Petter	- Patterson, Chris
Solberg, Petter - Patterson, Chris, foto: Ford Motor Company
iM2 27. května 2012 22:19
Sdílej:

Petter Solberg musel dnes ráno odstoupit z rally v Řecku poté, co při snaze dostat se přes Sébastiena Loeba ulomil kolo na své Fiestě WRC.

Jezdci Fordu se během sobotního odpoledne podařilo zredukovat náskok Loeba na čele z 20 na 10 sekund. Jeho cílem pro dnešek bylo zabrat tak, aby získal vítězství. "Máme před sebou pět zkoušek a na každé z nich potřebujeme získat 2s," řekl Petter Solberg pro britský Autosport dnes ráno. "Je možné to zvládnout. Samozřejmě to nebude lehké, ale musíme se o to pokusit. Pojedu na 109%, ne na 110% - musíme si nechat menší rezervu."

Jeho snažení však netrvalo dlouho, když vyjel z cesty a ulomil zadní kolo svého Fordu Fiesta RS WRC hned na úvodní zkoušce dne - Aghil Theodori. Sébastien Loeb už pak byl v o mnoho lepší situaci, když jeho nejbližším pronásledovatelem byl Mikko Hirvonen. Jeho ztráta však byla už kolem 2 minut. Podle slov úřadujícího mistra světa jel absolutně na hraně, aby odrazil útok Pettera Solberga. Bylo pro něj navíc prý hodně těžké zůstat soustředěný, když viděl svého rivala mimo trať.

Solberg na trati soutěže v Řecku

"Na této zkoušce jsem se snažil hodně zatlačit. Jeli jsme docela stejně. On potřeboval být o něco rychlejší, aby stáhl náskok 10s, který jsem měl. Viděl jsem, že zastavil ve zkoušce a pak už pro mě bylo docela těžké udržovat se v rytmu. Na prvních splitech jsem jel absolutně flat out a pak to už bylo úplně jiné. Teď máme za sebou dobrý závod, hodně jsme na to tlačili a zároveň jsme se vyvarovali chyby."

Solberg si však mohl připsat vítězství, protože Loeba na RZ20 potkal defetk a musel měnit kolo na trati. Francouz tak ztratil asi minutu a půl.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?