Tovární tým ŠKODA Motorsport zažil mimořádně úspěšný víkend. Souběžný start na soutěžích v Chorvatsku i v Krumlově přetavil ve vítězství.
Hänninen s Markkulou byli nejrychlejší v Chorvatsku, Kopecký s Dreslerem potvrdili vítězstvím v Českém Krumlově svou letošní dominanci na českých tratích.
Třetí soutěž seriálu Mistrovství Evropy v rally, která se konala v okolí chorvatské Rijeky, byla soubojem jezdců vozů ŠKODA Fabia Super 2000 – Juho Hänninena a Hermanna Gassnera. Oba celou soutěž udávali tempo ostatním a bojovali o vítězství v jednotlivých zkouškách. Více si jich připsal tovární pilot týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen a v cíli se tak se spolujezdcem Mikko Markkulou radovali z letošního prvního triumfu v evropském šampionátu. Zároveň tímto výsledkem potvrdili průběžné první místo v celkovém hodnocení Mistrovství Evropy.
Juho Hänninen svůj chorvatský triumf komentuje: „Vítězství v pro nás absolutně neznámé soutěži bezesporu těší, jsem rád, že jsme ji zvládli bez zaváhání. Zvolili jsme taktiku absolutní obezřetnosti, a to se nakonec vyplatilo.“
Souběžně s rally v Chorvatsku startovala další tovární posádka týmu ŠKODA Motorsport - Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem - v jižních Čechách na Rally Český Krumlov. Stejně jako v předešlých třech soutěžích letošního Mezinárodního Mistrovství České republiky nenechali od počátku Kopecký s Dreslerem nikoho na pochybách, kdo je nejžhavějším kandidátem na triumf. Kvůli defektu pneumatiky na desáté rychlostní zkoušce přišli o jedinečnou možnost vyhrát všechny rychlostní zkoušky celé soutěže. I přesto je jejich letošní bilance impozantní – čtyři starty, čtyři prvenství, plný počet bodů a vedení v šampionátu.
Jan Kopecký letošní šňůru vítězství na českém území hodnotí: „Máme letos v Čechách fantastickou bilanci a jsme maximálně spokojení. Stejně jako minule na Šumavě jsme i tady v Českém Krumlově zvítězili poprvé v kariéře. Česká špička jede velmi rychle, takto vybojovaného vítězství si velmi vážím.“
Šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek náročný soutěžní víkend hodnotí: „Startovat v jednom termínu na dvou různých soutěžích klade vysoké nároky na celý tým, o to více si dosažených výsledků ceníme.“
Pořadí Mistrovství Evropy po třech soutěžích:
1. Hänninen/Markkula 89 bodů2. Basso/Dotta 39 b.3. Kopecký/Dresler 35b.
Pořadí Mistrovství České republiky po čtyřech soutěžích:
1. Kopecký/Dresler 200 bodů2. Kresta/Gross 105 b.3. Pech/Uhel 95b.
www.twitter.com/motorsportskodawww.facebook.com/motorsportskoda www.youtube.com/motorsportskoda
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.