Jari-Matti Latvala se v Řecku vrací do šampionátu WRC po pauze vynucené jeho zraněním. Fin chce získat pódium a v budoucnu podporovat Pettera Solberga.
Rally Argentina musel Fin vynechat poté, co upadl na lyžích při tréninku a musel podstoupit operaci. V Řecku už se ale vrací za volant Fordu Fiesta RS WRC. Před startem ale mírnil očekávání: "Je skvělé být opět zpět. Rally Argentina jsem velmi intenzivně sledoval, abych věděl, jak si na tom náš tým ve srovnání s ostatními stojí. Bylo to sice zajímavé, ale pro jezdce velmi frustrující."
"Když jsem zde v Řecku usedl opět do vozu, tak mi přišlo, jako bych nebyl v autě aspoň rok. V rameni mám 10 centimetrovou destičku a 6 šroubů. Pokud by se mi podařilo se prosadit na podium, tak by to bylo skvělé."
S bojem o titul se musí Latvala pomalu ale jistě rozloučit. Kromě vítězství ve Švédsku se jezdci letošní sezona vůbec nepovedla, i když byl ve spoustě rally na čele a zajel velké množství nejrychlejších časů. Na kolegu Solberga ztrácí 45 bodů, což by mohlo napovědět něco o rozdělení týmových rolí pro zbytek šampionátu.
Vloni Jari-Matti několikrát pomohl Mikkovi, ten titul ale nakonec nezískal...
To ví i Latvala: "Nevypadá to dobře. Když se podívám na tabulku, tak je jasné, že jsem již šanci ztratil. Budu podporovat Pettera. Taková situace již byla vloni s Mikkem. Pomohl jsem týmu," zakončil Jari-Matti Latvala. Mikko Hirvonen letos změnil tým a jezdí za Citroën, momentálně je 3. se 3 bodovou ztrátou na Solberga.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?