AKTUALIZACE PO RZ22 - CÍL; Sébastien Loeb si dnes připsal další vítězství ve své kariéře. Petter Solberg po své chybě musel vzdát.
Fotogalerie přímo od našeho zvláštního zpravodaje zde.
Výsledky po RZ22 - CÍL:
Dnes bylo na programu 5 měřených úseků. 3 z nich vyhrál Jari-Matti Latvala a 2 Sébastien Loeb, který byl nejrychlejší také na Power Stage, a tak si připsal nevíce bonusových bodů. Na této závěrečné zkoušce rally ho následovali Latvala a poslední bonusový bod si připsal Hirvonen.
Hned na dnešní první RZ urazil kolo své Fiesty RS WRC Petter Solberg, na této zkouce také havaroval Al-Attiyah a kvůli technice musel vzdát i Evgeny Novikov. Zavěšení své Fabie na první zkoušce dne poškodil i Mikkelsen, který ale odstoupil až na následující RZ19. Kdyby Petter Solberg neboural, tak si mohl připsat první vítězství po hodně dlouhé době, protože na RZ20 potkal defetk Sébastiena Loeba, který ztratil asi minutu a půl.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 4:42:03,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +40,0 3. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +3:04,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +6:16,4 5. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +7:46,5 6. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +9:41,4 7. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +12:59,9 8. Al-Rajhi Y. - Orr M. Ford Fiesta RRC +20:12,2 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +23:18,9 10. Al-Kuwari A. - Arena N.Mini John Cooper Works WRC +28:40,5Výsledky po RZ17:
Dnes bylo na programu 8 měřených testů. Na třech z nich byl nejrychlejší Sébastien Loeb, na třech Petter Solberg a na zbývajících dvou Jari-Matti Latvala. Loeb měl dnes ráno náskok na svého nejbližšího pronásledovatele od Fordu (Latvalu) náskok 7,6s. Po třech odjetých zkouškách se toto vedení smrsklo na pouhou 1s! Do servisu přijel úřadující mistr světa s náskokem 2,2s.
Hned na první zkoušce po servisu, RZ14 však Latvala chyboval, když levým zadním kolem trefil skálu, dostal pomalý defekt, kolo musel vyměnit a na zkoušce nechal asi 3,5 minuty. Před Finem ale byly ještě tři měřené úseky, které musel absolvovat pouze se třemi funkčními brzdami, a tak jel opatrně, což ovšem vyústilo v další ztrátu (4 minuty a 46 sekund po dnešním dni).
Na druhé místo se tak dostal druhý tovární Ford pilotovaný Petterem Solbergem, který ztrácel 21,9s. Během tří RZ však svoji ztrátu stáhl až na konečných 10,2s. Na RZ15 se Mads Ostberg dostal už na páté místo, o místo níže tak klesl náš Martin Prokop. Thierry Neuville se během jedné zkoušky dostal z devátého až na sedmé místo. Na slušné deváté místo se v poslední zkoušce dne dostal Yazeed Al-Rajti na Fordu Fiesta RRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 3:56:13,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10,2 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:55,5 4. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +4:46,6 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +7:39,7 6. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +8:08,6 7. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +10:39,4 8. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +12:17,9 9. Al-Rajhi Y. - Orr M. Ford Fiesta RRC +18:52,3 10. Mikkelsen A. - Floene O.Škoda Fabia S2000 +22:08,6Výsledky po RZ9:
Odpoledne byly na programu ještě 3 RZ, hned v první začly problémy Rusa Novikova. Ten se propadl na sedmé místo. Problémy s vozem měl také Thierry Neuville. RZ7 vyhrál Jari-Matti Latvala, na RZ8 byl nejrychlejší jeho kolega, Petter Solberg, a tak se dostal na průběžné třetí místo před Mikku Hirvonena. Na RZ9 zajel nejrychleji opět Latvala. Na této poslední zkoušce dne měl probémy Mads Ostberg na Fordu, když se propadl z 5. až na 8. místo. Za tímto propadem stála jeho jezdecká chyba a následný defetk.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 2:14:01,3 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +6,5 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +17,7 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +49,6 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +3:55,0 6. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +4:46,7 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Citroën DS3 WRC +4:56,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +5:14,6 9. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +5:27,2 10. Mikkelsen A. - Floene O.Škoda Fabia S2000 +6:31,0Výsledky po RZ6:
Sébastienu Loebovi se podařilo během dvou rychlostních zkoušek svůj náskok na čele výrazně navýšit, teď je jeho náskok 10,5s na Jariho-Mattiho Latvalu. RZ5 vyhrál Mikko Hirvonen, v RZ6 se už radoval Sébastien Loeb. Na druhé RZ této sekce se radoval z druhého času Thierry Neuville. Petter Solberg měl na RZ6 defekt a propadl se na 4. místo za Mikku Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 1:30:05,3 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +10,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +15,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +16,8 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +1:15,6 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:20,6 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +2:05,1 8. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +2:14,0 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:15,8 10. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +3:28,8Výsledky po RZ4:
Hned od začátku si to na čele rozdává čtveřice továrních jezdců týmu Citroën a Ford. Odstupy jsou velmi malé (vyjímkou byla poslední RZ4, na kterou Petter Solberg vyhrál o 10s před ostatními, čímž se mu téměř podařilo smazat svoji ztrátu ze včerejšího dne, kdy špatně zvolil pneumatiky). Na RZ3 potkal defekt Mikko Hirovnena, ale jeho ztráta v cíli zkoušky (+3,3s) napovídá, že k němu přišel až v samém závěru měřeného testu.
Také Mads Ostberg měl v dopolední sekci jeden defekt, Nor je momentálně těsně za Novikovem, se kterým svádí již klasický letošní souboj o "nejlepšího ze zbytku světa". 7. příčku zatím drží Ott Tänak, který chce soutěž hlavně dokončit, v RZ4 měl ale namále, protože byl mimo trať. Martin Prokop je 9. s nevelkou ztrátou na Neuvillea. Krásný výkon opět podavají jezdci Volkswagenu s Fabiemi S2000. Sébastien Ogier je 10., kolega Mikkelsen 12.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 57:42,7 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +0,4 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +3,2 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +10,2 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +42,4 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +50,8 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +1:30,6 8. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +1:44,5 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +2:04,1 10. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +2:22,5Výsledky po čtvrteční etapě:
Po dnešní první a také poslední zkoušce na Rally Acropolis se do vedení dostal Jari-Matti Latvala. Petter Solberg, který měl nejlepší startovní pozici špatně vybral gumy a je pátý.
V prvním dni soutěže byla na programu jen jedna RZ, která měřila něco málo přes 25 km. Výsledky najdete níže, startovní pořadí do zítřejší etapy naleznete zde.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 17:38,0 --- 2. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC +2,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +7,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +13,7 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +14,6 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +20,4 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +36,3 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +37,4 9. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +37,8 10. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +41,8
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.