AKTUALIZACE PO RZ22 - CÍL; Sébastien Loeb si dnes připsal další vítězství ve své kariéře. Petter Solberg po své chybě musel vzdát.
Fotogalerie přímo od našeho zvláštního zpravodaje zde.
Výsledky po RZ22 - CÍL:
Dnes bylo na programu 5 měřených úseků. 3 z nich vyhrál Jari-Matti Latvala a 2 Sébastien Loeb, který byl nejrychlejší také na Power Stage, a tak si připsal nevíce bonusových bodů. Na této závěrečné zkoušce rally ho následovali Latvala a poslední bonusový bod si připsal Hirvonen.
Hned na dnešní první RZ urazil kolo své Fiesty RS WRC Petter Solberg, na této zkouce také havaroval Al-Attiyah a kvůli technice musel vzdát i Evgeny Novikov. Zavěšení své Fabie na první zkoušce dne poškodil i Mikkelsen, který ale odstoupil až na následující RZ19. Kdyby Petter Solberg neboural, tak si mohl připsat první vítězství po hodně dlouhé době, protože na RZ20 potkal defetk Sébastiena Loeba, který ztratil asi minutu a půl.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 4:42:03,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +40,0 3. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +3:04,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +6:16,4 5. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +7:46,5 6. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +9:41,4 7. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +12:59,9 8. Al-Rajhi Y. - Orr M. Ford Fiesta RRC +20:12,2 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +23:18,9 10. Al-Kuwari A. - Arena N.Mini John Cooper Works WRC +28:40,5Výsledky po RZ17:
Dnes bylo na programu 8 měřených testů. Na třech z nich byl nejrychlejší Sébastien Loeb, na třech Petter Solberg a na zbývajících dvou Jari-Matti Latvala. Loeb měl dnes ráno náskok na svého nejbližšího pronásledovatele od Fordu (Latvalu) náskok 7,6s. Po třech odjetých zkouškách se toto vedení smrsklo na pouhou 1s! Do servisu přijel úřadující mistr světa s náskokem 2,2s.
Hned na první zkoušce po servisu, RZ14 však Latvala chyboval, když levým zadním kolem trefil skálu, dostal pomalý defekt, kolo musel vyměnit a na zkoušce nechal asi 3,5 minuty. Před Finem ale byly ještě tři měřené úseky, které musel absolvovat pouze se třemi funkčními brzdami, a tak jel opatrně, což ovšem vyústilo v další ztrátu (4 minuty a 46 sekund po dnešním dni).
Na druhé místo se tak dostal druhý tovární Ford pilotovaný Petterem Solbergem, který ztrácel 21,9s. Během tří RZ však svoji ztrátu stáhl až na konečných 10,2s. Na RZ15 se Mads Ostberg dostal už na páté místo, o místo níže tak klesl náš Martin Prokop. Thierry Neuville se během jedné zkoušky dostal z devátého až na sedmé místo. Na slušné deváté místo se v poslední zkoušce dne dostal Yazeed Al-Rajti na Fordu Fiesta RRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 3:56:13,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +10,2 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:55,5 4. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +4:46,6 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +7:39,7 6. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +8:08,6 7. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +10:39,4 8. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +12:17,9 9. Al-Rajhi Y. - Orr M. Ford Fiesta RRC +18:52,3 10. Mikkelsen A. - Floene O.Škoda Fabia S2000 +22:08,6Výsledky po RZ9:
Odpoledne byly na programu ještě 3 RZ, hned v první začly problémy Rusa Novikova. Ten se propadl na sedmé místo. Problémy s vozem měl také Thierry Neuville. RZ7 vyhrál Jari-Matti Latvala, na RZ8 byl nejrychlejší jeho kolega, Petter Solberg, a tak se dostal na průběžné třetí místo před Mikku Hirvonena. Na RZ9 zajel nejrychleji opět Latvala. Na této poslední zkoušce dne měl probémy Mads Ostberg na Fordu, když se propadl z 5. až na 8. místo. Za tímto propadem stála jeho jezdecká chyba a následný defetk.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 2:14:01,3 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +6,5 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +17,7 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +49,6 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +3:55,0 6. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +4:46,7 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Citroën DS3 WRC +4:56,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +5:14,6 9. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +5:27,2 10. Mikkelsen A. - Floene O.Škoda Fabia S2000 +6:31,0Výsledky po RZ6:
Sébastienu Loebovi se podařilo během dvou rychlostních zkoušek svůj náskok na čele výrazně navýšit, teď je jeho náskok 10,5s na Jariho-Mattiho Latvalu. RZ5 vyhrál Mikko Hirvonen, v RZ6 se už radoval Sébastien Loeb. Na druhé RZ této sekce se radoval z druhého času Thierry Neuville. Petter Solberg měl na RZ6 defekt a propadl se na 4. místo za Mikku Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 1:30:05,3 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +10,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +15,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +16,8 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +1:15,6 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:20,6 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +2:05,1 8. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +2:14,0 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:15,8 10. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +3:28,8Výsledky po RZ4:
Hned od začátku si to na čele rozdává čtveřice továrních jezdců týmu Citroën a Ford. Odstupy jsou velmi malé (vyjímkou byla poslední RZ4, na kterou Petter Solberg vyhrál o 10s před ostatními, čímž se mu téměř podařilo smazat svoji ztrátu ze včerejšího dne, kdy špatně zvolil pneumatiky). Na RZ3 potkal defekt Mikko Hirovnena, ale jeho ztráta v cíli zkoušky (+3,3s) napovídá, že k němu přišel až v samém závěru měřeného testu.
Také Mads Ostberg měl v dopolední sekci jeden defekt, Nor je momentálně těsně za Novikovem, se kterým svádí již klasický letošní souboj o "nejlepšího ze zbytku světa". 7. příčku zatím drží Ott Tänak, který chce soutěž hlavně dokončit, v RZ4 měl ale namále, protože byl mimo trať. Martin Prokop je 9. s nevelkou ztrátou na Neuvillea. Krásný výkon opět podavají jezdci Volkswagenu s Fabiemi S2000. Sébastien Ogier je 10., kolega Mikkelsen 12.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC 57:42,7 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC +0,4 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +3,2 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +10,2 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +42,4 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +50,8 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +1:30,6 8. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +1:44,5 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +2:04,1 10. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +2:22,5Výsledky po čtvrteční etapě:
Po dnešní první a také poslední zkoušce na Rally Acropolis se do vedení dostal Jari-Matti Latvala. Petter Solberg, který měl nejlepší startovní pozici špatně vybral gumy a je pátý.
V prvním dni soutěže byla na programu jen jedna RZ, která měřila něco málo přes 25 km. Výsledky najdete níže, startovní pořadí do zítřejší etapy naleznete zde.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Latvala J.-M. - Anttila MFord Fiesta RS WRC 17:38,0 --- 2. Loeb S. - Elena D.Citroën DS3 WRC +2,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +7,1 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +13,7 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +14,6 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +20,4 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +36,3 8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +37,4 9. Neuville T. - Gisoul N.Citroën DS3 WRC +37,8 10. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +41,8
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?