KVALIFIKACE + STARTOVNÍ POŘADÍ; Petter Solberg zajel nejrychlejší čas na měřeném testu, který slouží jako kvalifikace pro soutěže v Řecku. Nor si tak bude moci jako první vybrat startovní pozici pro páteční etapu Řecké rally.
Tovární posádka týmu Ford - Petter Solberg a Chris Patterson zvítězila na trati kvalifikačního testu před Rally Akropolis. 6,2km dlouhý test byl situován poblíž centra soutěže, města Loutraki. "Je skvělé vyhrát kvalifikaci, bude to dulěžitý prvek. Auto fungovalo perfektně, tohle by pro nás mohla být dobrá rally. Myslím, že budeme startovat až někde vzadu. I kdyby náhodou zapršelo, tak zdejší tratě velmi rychle uschnou. Zcela určitě je dobrou volbou startovat vzadu," naznačuje svoji volbu Petter.
Druhý čas zajel jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala, který se do MS vrací po zranění. "V jedné zatáčce jsem myslel, že má zařazený 1. rychlostní stupeň, ale ve skutečnosti jsem tam měl 2., chybně jsem zařadil o stupeň výš a dal tam 3.. Motor uplně ztratil výkon, ale já jsem hned podřadil a bylo to v pořádku. Ztratili jsme jen několik desetinek. Po takové době v autě je tento výsledek skvělým povzbuzením," říká Fin.
Třetí nejrychlejší čas zajela jednička továrního týmu Citroën, Sébastien Loeb, který byl jen o 0,3s rychlejší než jezdec M-Sportu, Evgeny Novikov. Až pátý čas má na svém kontě Mikko Hirvonen s druhou tovární DS3 WRC, Fin ale během testu udělal polohodiny. Šestý je junior Citroënu, Thierry Neuville.
Kvalifikace byla trošku zklamáním pro Madse Ostberga, který zajel až 7. čas. Za ním je Ott Tänak, který by už potřeboval odjet soutěže bez problémů. Martin Prokop zaznamenal 9. čas, za ním je Nasser Al-Attiyah. Brazilec Oliviera s Fiestou RS WRC byl 11., za ním pak bývalý dvojnásobný mistr PWRC, Armindo Araujo s Mini.
Posádky si vyberou svoji pozici ve 12:30 místního času (11:30 našeho času).
Výsledky kvalifikačního testu:
1. Petter Solberg Ford 4m11.976s2. Jari-Matti Latvala Ford + 0.098s3. Sebastien Loeb Citroen + 0.726s4. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 1.042s5. Mikko Hirvonen Citroen + 2.081s6. Thierry Neuville Citroen Junior + 4.296s7. Mads Ostberg Adapta Ford + 5.340s8. Ott Tanak M-Sport Ford + 6.791s9. Martin Prokop Czech Ford + 6.903s10. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 7.188s11. Daniel Oliveira Brazil Ford + 14.894s12. Armindo Araujo Portugal Mini + 16.031s13. Paulo Nobre Portugal Mini + 38.161s
AKTUALIZACE:
Startovní pořadí do 1. etapy:
1: Paulo Nobre (MINI John Cooper Works WRC)2: Armindo Araujo (MINI John Cooper Works WRC)3: Daniel Oliveira (Ford Fiesta RS WRC)4: Nasser Al-Attiyah (Citroen DS3 WRC)5: Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC)6: Ott Tanak (Ford Fiesta RS WRC)7: Mads Ostberg (Ford Fiesta RS WRC)8: Thierry Neuville (Citroen DS3 WRC)9: Mikko Hirvonen (Citroen DS3 WRC)10: Evgeny Novikov (Ford Fiesta RS WRC)11: Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC)12: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC)13: Petter Solberg (Ford Fiesta RS WRC)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?