Tänak: Musím začít autu opět věřit

Tanak, Ott - Sikk, Kuldar
Tanak, Ott - Sikk, Kuldar, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 22. května 2012 15:48
Sdílej:

Po několika obtížných soutěžích by chtěl Ott Tänak v Řecku uspět. Rally Akropolis by chtěl odjet hlavně bez problémů až do cíle.

Až doposud byla sezona 2012 pro Otta Tänaka seznou k zapomenutí. Hned několik nehod udělalo Estonci čáru přes rozpočet. Jezdec M-Sportu byl nucen již několikrát použít pravidlo Rally2. Díky 3 nejrychlejším časům prokázal jezdec svůj talent, ale Malcolm Wilson by si přál vidět zlepšení.

Zvláště poslední nehoda v Argentině šéfa Fordu hodně naštvala (viz zde), protože na jihoamerické soutěži se měl Ott hlavně učit a sbírat zkušenosti. Brit tehdy zdůrazňoval, že nejrychlejší časy nejsou to, o co by svého jezdce žádal. I přes útrapy první etapy byl nakonec Tänak 10., takže získal bod.

Jeho doposud nejlepším výsledkem roku bylo páté místo z Rally Mexiko. Řecko, kde bude teď o víkendu Ott startovat, zná z minulého roku. Tehdy ale startoval s Fiestou S2000, ze soutěže odstoupil. Letos, ve Fiestě WRC, by se měl opět hlavně učit: "Je to pěkná rally. Vloni jsem zde soutěžil a většina tratí je OK. Některé ale mohou být velmi rozbité. Na nich musíte jet opravdu opatrně a přizpůsobit tempo jejich stavu. Důležitý je v těchto místech detailní rozpis."

"Letos je ale velmi těžké předpovídat, co nás bude čekat. Už se ale těším, až budu opět sedět v autě. Poslední rally pro mě nebyly dobré. V Řecku bych chtěl dojet do cíle a získat body. Pravidelně pracuji na tréninku. Snad se mi podaří získat zpět moji rychlost a důvěru v auto."

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?