Armindo Araujo a Paolo Nobre se budou muset i v Řecku spokojit pouze s první verzí Mini John Cooper Works WRC. Evoluce zatím nebyla týmem ani testována.
Poprvé se přepracovaná verze Mini John Cooper Works WRC objevila v Portugalsku, o premiéru se postaral Dani Sordo. Zvláště v oblasti motoru došlo k několika změnám. Ve voze je nová elektrická vodní pumpa. Opticky se na voze změnil pouze přední nárazník, trošku aerodynamika a chlazení. Jenže Mini Team Portugal zatím ještě novou verzi nenasadil. I o nadcházejícím víkendu bude tým spoléhat na starší variantu 01A namísto nové 01B verze.
Tým zatím přepracovaný model ani netestoval. Proto by bylo pro tým velkým rizikem nastoupit na této těžké a velmi rozbité rally s novým vozem. "Pro nás není výkonnostní rozdíl mezi verzí 01A a 01B natolik veliký, abychom ji nasadili v Řecku. Ještě jsme ji ani netestovali," říká týmový manažer, Bruno de Pianto.
"Největší předností nové verze není zlepšený výkon, ale fakt, že je motor lépe chráněn před prachem. Problémem ale je, že jsme tuto verzi v teplotách, které jsou na Akropolis očekávány, netestovali. Máme za to, že Mini je pro nás v naši aktuální specifikaci dostačující."
Tým Motorsport Italia, který se stará o starty obou Mini John Cooper Works WRC, přitom už díly na přestavbu vozů vlastní. Je tedy možné, že na Novém Zélandu nebo pak ve Finsku už i oni vyjedou s upravenou verzí. Jen dodejme, že i v Řecku budou tým za volanty Mini reprezentovat Paolo Nobre a Armindo Araujo. Prodrive Řecko vynechává.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?