Armindo Araujo a Paolo Nobre se budou muset i v Řecku spokojit pouze s první verzí Mini John Cooper Works WRC. Evoluce zatím nebyla týmem ani testována.
Poprvé se přepracovaná verze Mini John Cooper Works WRC objevila v Portugalsku, o premiéru se postaral Dani Sordo. Zvláště v oblasti motoru došlo k několika změnám. Ve voze je nová elektrická vodní pumpa. Opticky se na voze změnil pouze přední nárazník, trošku aerodynamika a chlazení. Jenže Mini Team Portugal zatím ještě novou verzi nenasadil. I o nadcházejícím víkendu bude tým spoléhat na starší variantu 01A namísto nové 01B verze.
Tým zatím přepracovaný model ani netestoval. Proto by bylo pro tým velkým rizikem nastoupit na této těžké a velmi rozbité rally s novým vozem. "Pro nás není výkonnostní rozdíl mezi verzí 01A a 01B natolik veliký, abychom ji nasadili v Řecku. Ještě jsme ji ani netestovali," říká týmový manažer, Bruno de Pianto.
"Největší předností nové verze není zlepšený výkon, ale fakt, že je motor lépe chráněn před prachem. Problémem ale je, že jsme tuto verzi v teplotách, které jsou na Akropolis očekávány, netestovali. Máme za to, že Mini je pro nás v naši aktuální specifikaci dostačující."
Tým Motorsport Italia, který se stará o starty obou Mini John Cooper Works WRC, přitom už díly na přestavbu vozů vlastní. Je tedy možné, že na Novém Zélandu nebo pak ve Finsku už i oni vyjedou s upravenou verzí. Jen dodejme, že i v Řecku budou tým za volanty Mini reprezentovat Paolo Nobre a Armindo Araujo. Prodrive Řecko vynechává.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?